بیش از ۸۶ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شد/ مرگ ۸۳۸ نفر در تصادفات در نوروز امسال

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به اینکه براساس تازه‌ترین آمار ۸۳۸ نفر در حوادث رانندگی در نوروز امسال جان خود را از دست دادند اعلام کرد: علیرغم تمام اقدامات انجام شده در نوروز امسال ساعتی ۱.۶ نفر از هموطنان بر اثر تصادف جان باختند.

بیش از ۸۶ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شد/ مرگ ۸۳۸ نفر در تصادفات در نوروز امسال

به گزارش ۸دی،سردار سید کمال هادیانفر در نشست خبری که صبح امروز در شهرک آزمایش برگزار شد، گفت: در ایام نوروز ۸۶ میلیون و ۷۱۵ تردد در جاده های کشور ثبت شد که بیشترین استان و شهر تهران بزرگ است.

وی افزود: ۶۳ درصد جمعیت جمعیت ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری تهران در ایام نوروز به سفر رفتند وکه بالغ بر ۵ میلیون نفر بودند.

به گفته سردار هادیانفر، در ایام نوروز تهرانی‌ها به ۳۶ درصد شهرهای کشور سفر کردند که بیشترین سفرهای نوروزی پایتخت نشینان به استان های مازندران و گیلان بوده است.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: در نوروز امسال هر ساعت ۱.۶ یا همان ۲ نفر از هموطنان را در جاده‌ها و شهرها از دست دادیم.

هادیانفر با بیان اینکه پلیس امسال ۶۸ میلیون خدمت به مردم ارائه کرد، گفت: طرح نوروزی از ۱۰ اسفند در شهرها شروع شد و در ۲۴ اسفند رزمایش برگزار و از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ طرح نوروزی در سراسر کشور به صورت رسمی آغاز شد.

وی ادامه داد: در این مدت بیش از ۷۶ هزار نفر با ۲۶ هزار خودروی سبک و سنگین و هفت هزار و ۵۰۰ پایگاه ثابت و سیار و ۶۴ فروند بالگرد، جایروپلن و پهپاد تمام دستگاه‌های دخیل در طرح نوروزی خدمات رسانی کردند.

بیشترین تردد جاده‌ای در ایام نوروز چه روزی بود؟

هادیانفر تاکید کرد: در مجموع ترددهای بین استانی به صورت رفت و برگشت بیش از ۸۶ میلیون و ۷۱۵ هزار تردد ثبت شده و متوسط روزانه تردد بین استانی بیش از چهار میلیون و ۳۳۵ هزار تردد بوده است.

وی بیشترین تردد مربوط به روز پنجم فروردین با پنج میلیون و ۲۹۳ هزار تردد بوده است.

هادیانفر تاکید کرد: در نوروز امسال بیش از ۵۰ درصد افزایش تردد بین استانی نسبت به سال ۱۴۰۰ و بیش از ۲۴۲ درصد افزایش تردد نسبت به سال ۹۹ و بیش از ۲۰ درصد افزایش تردد نسبت به سال ۹۸ که خبری از کرونا نبود، داشتیم.

رئیس پلیس راهور ناجا یادآور شد: تهرانی‌ها با ۳۶ درصد بالاترین میزان سفرها را داشتند و بعد البرز، اصفهان، خراسان رضوی، فارس و مازندرانی‌ها به ترتیب بیشترین سفرها را رفته‌ و کمترین خروج و سفر را ایلامی‌ها و خراسان جنوبی، خراسان شمالی و کهگیلویه و بویراحمدی‌ها داشتند.

مسافرپذیرترین شهرها در ایام نوروز

به گفته هادیانفر بیش از یک میلیون و ۵۷۷ هزار ورودی فقط مربوط به استان مازندران بوده و به ترتیب گیلان، خراسان رضوی، اصفهان، فارس و خوزستان و هرمزگان بیشترین ورودی‌ها را داشته‌ و همچنین کمترین ورودی‌ها را ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و سیستان بلوچستان داشته‌ است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای دو میلیون و ۲۰۰ هزار راننده پرخطر پیامک ارسال شده است و ۳۲۵ هزار خودرو اعمال قانون و ۳۵ هزار خودرو ساعتی توقیف شدند و ۶ هزار دستگاه خودرو به پارکینگ‌ها رفتند.

هادیانفر افزود: در ۹۶ درصد معابر هیچ گره ترافیکی نداشتند؛ البته در محورهای قزوین، هراز، چالوس و فیروزکوه بیشترین ترافیک‌ها را داشتیم که در برخی از این محورها محدودیت‌های ساعتی را اعمال کردیم.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه امسال ۲۶ درصد کاهش فقره تصادفات را داشتیم، گفت: در تصادفات فوتی ۸۳۶ نفر از هموطنان جان باختند که البته نسبت به سال ۱۴۰۰ که هزار و یک نفر جان باخته اند تعداد ۲۲۳ نفر یعنی ۲۱ درصد کاهش داشته ایم همچنین در تعداد مصدومین ۵۹۰ نفر کاهش یعنی ۳.۳ کاهش داشته ایم.

وی گفت: در سال ۱۴۰۰ در هر روز ۵۳ نفر از دست دادیم و در سال ۱۴۰۱ هر روز ۴۱.۹ از هموطنان را در تصادفات از دست دادیم.

هادیانفر تاکید کرد: امسال بیش از ۵۰۹ میلیون تردد بین شهرها را داشته ایم که ۴۰ درصد افزایش تردد بین شهری را داشتیم همچنین بیش از ۵۳ درصد تصادفات مربوط به استان‌های سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، خراسان رضوی، اصفهان، مرکزی و خوزستان بوده است.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه بیشترین ساعت تصادفات از ساعت ۱۶ تا ۲۰ رخ داده است، گفت: در تصادفات ۷۰ درصد سواری‌ها، ۲۰ درصد موتوری‌ها، ۶ درصد وانت بارها، چهار درصد کامیون‌ها و یک درصد مسافربرهای عمومی نقش داشتند.

وی خاطرنشان کرد: ۳۵ درصد تصادفات برون شهری واژگونی‌ها بوده و ۵۴ تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها بوده که البته تا قبل از امسال ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌داد.

هادیانفر با اشاره به اینکه استقبال از سفرهای نوروزی بیش‌تر از پیش بینی‌های ما بود، افزود: بیش از ۹۵ درصد از رانندگان به عنوان رانندگان قانون مدار در طرح نوروزی پلیس راهور شرکت کردند.

رئیس پلیس راهور ناجا ضمن تشکر از تشکیل جلسه شورای عالی ایمنی گفت: این جلسه به ریاست رییس جمهور پس از هشت سال  برگزار شد که از توجه شخص رئیس جمهور و دولتمردان تشکر داریم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه