برای محبوب القلوب شدن نیازی به خَدم و حَشَم و حاجب و محافظ نیست

“مقداد داداشی” با اشاره به محبوبیت آیت الله رودباری در عموم مردم، نوشت: برای محبوب القلوب شدن نیازی به خَدم و حَشَم و حاجب و محافظ نیست، وظیفه ذاتی روحانیت و فلسفه وجودی این صنف به عمل خالص برای خدا، خدوم بودن نسبت به مردم و در دسترس مردم بودن است.

برای محبوب القلوب شدن نیازی به خَدم و حَشَم و حاجب و محافظ نیست

هشت دی: حجت الاسلام “مقداد داداشی” روحانی گیلانی در مطلبی نوشت: چند سال قبل، مراسم تودیع و معارفه نمایندگان ولی فقیه در گیلان در ساختمان استانداری در حال برگزاری بود و رجال سیاسی و نظامی از درب پاویون وارد سالن شدند.

در اواسط مراسم اما به ناگهان هم همه ای در گرفت، به عقب نگاه کردم فقط این را دیدم که صف به صف همه به احترام ایستاده اند و بدون هماهنگی صدای صلوات در سالن بلند شد، منتظر بودم ببینم چه خبر است؟ اگر بزرگی هم میخواست وارد شود بایستی از درب پاویون وارد شود که در مقابل جمعیت بود.

لحظاتی نگذشت که دیدم از لابلای جمعیت آیت الله رودباری (رحمه الله علیه) عصازنان در حال عبور است، نه لباس نو و شیکی به تن داشت نه هیئت همراه و محافظی داشت اما همه در حال تواضع در برابرش بودند، من هم به رسم ادب ایستادم و از فیض حضورش نور گرفتم.

بماند که معلوم بود این ارادت مردمی که در برابر جلال و جبروت الهی ایشان بود، به کام خیلی از رجال دینی و سیاسی حاضر در جلسه خوش نیامد.

این آقایان هنوز درک نکرده اند که برای محبوب القلوب شدن نیازی به خَدم و حَشَم و حاجب و محافظ نیست، هنوز نفهمیده اند که وظیفه ذاتی روحانیت و فلسفه وجودی این صنف به عمل خالص برای خدا، خدوم بودن نسبت به مردم و در دسترس مردم بودن است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
م
عاش سعیدا و مات سعیدا
روشن
اینگونه دوگانه سازی در ارتحال حضرت آقا سید مجتبی رودباری نوعی مرده پرستی است. آقای داداشی نتیجه اخلاقی مورد شما به چه معناست؟ یعنی اگر مسئولین ارشد استانی بنابه قانون حفاظت محافظت میشوند متکبر و ضدمردمی هستند؟ کم نیستند مسئولان خدومی که علیرغم داشتن تیم حفاظت در بین مردم هستند. این همه فضایل حضرت آیت‌الله رودباری را فقط برای عقده گشایی خرج مباحث پوپولیستی نفرمایید که این خود ظلم آشکار است. ایشان ساده زیست و در دسترس مردم بودند بر منکرش لعنت. حالا شرط دین و عقل است که مسئولان واجد شرایط برای حفاظت طبق قانون و شرع اینگونه مذمت شوند؟ فاین تذهبون.
در حاشیه