حجت الاسلام میرشمس اکبر حسینی در گفتگو با ۸دی مطرح کرد:

توجه عملی در حفاظت از دین از شاخصه های برجسته آیت الله رودباری/ او عالم و عامل بود

حجت الاسلام میرشمس اکبر حسینی، روحانی گیلانی با بیان اینکه آیت الله سید مجتبی رودباری از افراد استثنائی بود که در تعالی دین و پیاده کردن مبانی دینی و ارزش های الهی مجاهدت داشت، گفت: توجه عملی در حفاظت از دین فارغ از کلام، از شاخصه های برجسته ایشان بود.

توجه عملی در حفاظت از دین از شاخصه های برجسته آیت الله رودباری/ او عالم و عامل بود

حجت الاسلام میرشمس اکبر حسینی، کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار هشت دی با اشاره به ویژگی های بارز آیت الله سید مجتبی رودباری با بیان اینکه آیت الله سید مجتبی رودباری از افراد استثنائی بود که بنا به شرایط در تعالی دین و پیاده کردن مبانی دینی و ارزش های الهی مجاهدت داشت، گفت: توجه عملی در حفاظت از دین فارغ از کلام، از شاخصه های برجسته ایشان بود.

وی با بیان اینکه علما و بزرگان عمدتا در عمل، مفاهیم دینی را منتقل می کنند تا کلام، تصریح کرد: ایشان یکی از بزرگان عامل به دین بودند و مبانی دین را آنطور که باید بدون ظاهرسازی به آن عمل می کردند که این یقین و باور قلبی شان، طبعا اثرگذاری بود.

این روحانی گیلانی ادامه داد: در روایات داریم نگاه به عالم عبادت است. عالم یعنی اهل عمل. عالم به این معنا که کتاب هایی را مطالعه و اصطلاحی را حفظ کردن نیست بلکه عالم یعنی عامل به آنچه می داند.

وی با بیان اینکه شخصیت آیت الله رودباری عالم و عامل بود و آنچه که می فرمودند قبلا خودشان عمل کرده بودند که این اثربخشی داشت لذا کلام عالم اثربخش و هدایت کننده است. مردم وقتی می بینند یک عالمی عامل است در توجه به دین علاقه مند می شوند.

این کارشناس مذهبی با اشاره اثرگذاری کلام عالم به اثربخشی فرمایشات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: کلام رهبری نافذ و اثرگذار است چون کلامشان الهی و با باور است و دین در وجود ایشان پیاده شده است، بنابراین اثرگذار، جریان ساز، هدایت کننده و جنبش ساز است.

حسینی با بیان اینکه مشی و روش تمامی علما اینگونه بوده است، افزود: آیت الله رودباری این شاخص ها و ویژگی ها و توجهات دینی را دارا بودند. وقتی عالمی مفارقت می کند آن اثر و جریان هدایت از بین می رود. چرا قلم عالم از خون شهید بالاتر است چون آن قلم اگر نبود هدایت پذیری برای پیمودن مسیر شهادت ایجاد نمی شد لذا منزلتشان از خون شهید بالاتر است.

وی تصریح کرد: رسیدن به این جایگاه کار هرکسی نیست و نیازمند معرفت و جریان است و تا کسی کسب معرفت و درک نکند به آن جایگاه نمی رسد.

حسینی افزود: برای درک کلام عالم، گیرنده باید قوی باشد چون او وظایف خودش را نسبت به هدایت انجام می دهد لذا گیرایی ضعیف است که یا دیر می فهمد یا بد می فهمد یا اصلا درک نمی کند، وگر نه کلام و هدایت که همیشه هست.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه با فقدان وجود مبارکی مانند آیت الله رودباری، آیت الله ری شهری، آیت الله مهدوی کنی و علمای دیگر، هدایت ضعیف می شود اظهار کرد: انسان های خاصی را از دست دادیم که دیگر معلوم نیست چه وقت جایشان پر شود، دیگر علما هم هستند منتها هر گلی بویی دارد، هر عالمی به شکلی خاص خودش هدایت می کند. توجه به هر عالم جایگاه خودش را دارد و این خصوصیات خاص در وجود مبارک ایشان بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه