آیت‌الله رمضانی: استاندار گیلان ظرفیت‌های شهرستان‌های استان را نیازسنجی کند/ از جوانان گروه‌های جهادی شهرستان آستارا حمایت شود

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه از استاندار و تیم مدیریتی‌شان می‌خواهم تا بدون هیچ تفاوتی، همه شهرستان‌های استان را مورد مطالعه قرار داده و درباره هر یک، نیازسنجی کنند، گفت: برای رشد هر استان و شهرستان به لحاظ فکری، فرهنگی و معیشتی، نیاز به سند فرهنگی داریم و مرکز استان باید یک اهتمام و توجه جدی نسبت به شهر آستارا داشته باشد. 

آیت‌الله رمضانی: استاندار گیلان ظرفیت‌های شهرستان‌های استان را نیازسنجی کند/ از جوانان گروه‌های جهادی شهرستان آستارا حمایت شود

به گزارش ۸دی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) امروز در نشست صمیمی با مسئولین گروه‌های جهادی شهرستان آستارا که در حرم مطهر امامزادگان قاسم و ابراهیم (ع) این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: گروه‌های جهادی نقش کلیدی و اساسی در فعالیت فرهنگی شهر دارند.

وی با بیان اینکه گزارش‌های ارائه شده در خصوص فعالیت‌های جهادی در شهرستان آستارا، نویدبخش اقدمات خوب در این حوزه است، افزود: توزیع بسته معیشتی، جمع کردن خیرین، فقرزدایی و سرکشی از نیازمندان جزء سیره عملی پیامبر اکرم (ص) است. خدمات‌رسانی به نیازمندان در فضای جامعه خیلی اثرگذار است زیرا این خدمات نشان می‌دهد که حاکمیت دینی به فقرزدایی اهتمام می‌ورزد.  فقرزدایی را از آموزه‌های مهم اسلام است و اسلام حتی در رابطه با زدودن فقر، مسلمان و غیر مسلمان نمی‌شناسد.

آیت الله رضا رمضانی با بیان اینکه کارهای جهادی و محرومیت‌زدایی از جمله اقداماتی است که چون منفعت مالی ندارد، هر کسی راغب به انجام دادن آن نیست، تصریح کرد: جوانانی که در این حوزه‌ها فعالیت می‌کنند باید تشویق و حمایت شوند زیرا بدون چشم‌داشت فعالیت می‌کنند. بیکاری نیمی از جوانان فعال در گروه‌های جهادی شهرستان آستارا باید مورد توجه باشد و از این جوانان با انگیزه که با حضور در مناطق دوردست به نیازمندان بسته‌های معیشتی می‌دهند، حمایت شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه از استاندار گیلان و تیم مدیریتی‌شان می‌خواهم تا بدون هیچ تفاوتی، همه شهرستان‌های استان را مورد مطالعه قرار داده و درباره هر یک، نیازسنجی کنند، گفت: ظرفیت‌های شهرستان‌های گیلان باید بازتعریف شود و از جوانان که در کف جامعه و میدان‌ها حضور دارند در این بخش استفاده شود.  برای خدا کار کردن، ارزش متعالی است و همین کارهای جهادی است که نظام را حفظ کرده و به جایی رسیدیم که روی پای خود بایستیم. تقویت گروه‌های جهادی ایران اسلامی را در همه عرصه‌ها برنده کرده است.

وی با تاکید بر اینکه استان گیلان دارای ظرفیت‌های زیادی است، عنوان کرد: فرماندار آستارا هم می‌تواند با در اختیار گذاشتن تیمی به جوانان جهادی، در راستای توسعه شهرستان گام بردارد. اقدامات فقرزدایی و اهدای بسته‌های معیشتی باید توسعه پیدا کند و برای رشد هر استان و شهرستان به لحاظ فکری، فرهنگی و معیشتی، نیاز به سند فرهنگی داریم و مرکز استان باید یک اهتمام و توجه جدی نسبت به شهر آستارا داشته باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه خوشبختانه کسانی که معتقد به گفتمان نظام اسلامی هستند در شهرستان آستارا، مدیر و مسئول شدند، بیان کرد: مسئولیت دادن به کسی که گفتمان نظام را قبول نداشته باشد، حرام است. مطالبه‌گری حق هر شهروند و هر فرد انقلابی است لذا مطالبه‌گری باید عاقلانه، عالمانه، واقع بینانه، دلسوزانه و همراه با آداب اخلاقی و معنوی باشد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با تاکید بر اینکه اگر می‌خواهیم پیشنهاد و راهکار بدهیم، باید بر اساس مبانی اخلاقی باشد، گفت: جامعه اسلامی باید اخلاق‌مدار باشد و راز بعثت نیز اخلاق‌محوری است. قرآن کریم، کتاب قانون، زندگی و انسان است، این کتاب آسمانی، انسان را به درستی و به جامع‌ترین شکل، معرفی می‌کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی، بازوی توانمند شهرستان‌ها است، گفت: این شورا باید برنامه محور باشد و هر بودجه فرهنگی در آن شورا مصوب شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه