دلخوش عنوان کرد:

نبود نظارت بر ساخت و سازهای غیرقانونی در سواحل گیلان

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس ضمن اشاره به ساخت و سازهای غیرقانونی که در سواحل گیلان انجام می‌گیرد گفت: تخریب چنین سازه‌هایی مشکلی را حل نمی‌کند زیرا می‌توانست برای زیرساخت اقامتی و تفریحات مردم مورد استفاده قرار گیرد.

نبود نظارت بر ساخت و سازهای غیرقانونی در سواحل گیلان

به گزارش ۸دی،سید کاظم دلخوش در جمع خبری اظهار داشت: آشفتگی که در معماری شهرهای گیلان و تفاوت آن با شهرهای دیگر وجود دارد به علت اشکال قانون نیست زیرا در این زمینه قانون و مقررات به شکل کامل پیش بینی شده و نقص قانون نداریم.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با بیان اینکه در چند دوره اخیر مجلس، اجازه تعرض به سازمان نظام مهندسی کشور داده نشد تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است که سازمان نظام مهندسی یکی از بخش‌های تخصصی است البته یکسری نقایص در این نهاد وجود دارد که باید برطرف شود وگرنه حتما در آینده آسیب می‌بیند.

دلخوش از انجام اصلاحاتی بر روی ماده ۱۰۰ توسط مجلس خبر داد و با تاکید بر اینکه قوانین لازم در زمینه بافت‌های فرسوده و سازه‌های متناسب با شرایط جغرافیایی تدوین شده‌اند اذعان کرد: در سازه‌های گیلان چند اشکال اساسی وجود دارد که به علت سلیقه‌ای عمل کردن برخی از مسئولان و متولیان ذیربط حادث شده است.

وی با بیان اینکه در مجموعه راه و شهرسازی گیلان تخلفاتی وجود دارد و این تخلفات کاملا بین سازنده‌های مختلف در استان فرق قائل شده و اسناد آن هم جهت ارائه موجود است افزود: مشکل دیگر ما در گیلان این است که به جای استفاده از مشاوران بومی از مشاوران سایر استان‌ها استفاده می‌شود که با بافت و سازه‌های بومی استان آشنایی ندارند.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نبود یک قاعده مشخص برای صدور مجوزات ساخت و ساز و اعمال سلیقه در اداره کل راه و شهرسازی گیلان را مورد انتقاد قرار داد و ابراز داشت: وقتی فرصت لازم برای تخلف فراهم و سپس در کمیسیون ماده ۱۰۰ همان تخلف با پرداخت پول حل می‌شود مشکلات حوزه ساخت و ساز افزایش پیدا می‌کند.

دلخوش از نبود نظارت در ساخت و سازها کنار سواحل گیلان و سپس تخریب سازه‌‌های غیرقانونی ایجاد شده انتقاد کرد و با تاکید بر اینکه چنین سازه‌هایی می‌توانست برای زیرساخت اقامتی و تفریحات مردم مورد استفاده قرار گیرد خاطرنشان کرد: تخریب این سازه‌ها مشکلی را حل نمی‌کند، اعتقاد داریم این ضعف‌ها باید برطرف شود و اینکه ما ذوق زده شویم و بخواهیم کاری را پیگیری کنیم باید عواقب تصمیم را بسنجیم و قانونی عمل کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه