برخورد قاطع پلیس گیلان با هنجارشکنان شب چهارشنبه آخرسال

جانشین فرمانده انتظامی استان از برخورد قاطع پلیس با هنجارشکنان شب چهارشنبه آخرسال در گیلان خبر داد و نظارت والدین و خانواده‌ها بر فرزندان خود در این شب را عاملی مهم در کاهش بروز حوادث قلمداد کرد.

برخورد قاطع پلیس گیلان با هنجارشکنان شب چهارشنبه آخرسال

به گزارش ۸دی، جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان ضمن تبریک حلول ماه پر فضیلت شعبان با اشاره به شب چهارشنبه آخرسال و با بیان اینکه هرساله عده‌ای فرصت‌طلب سعی در ایجاد ناهنجاری در این شب را دارند، اظهار کرد: پلیس و دستگاه قضائی با هرگونه ناهنجاری در این شب قاطعانه برخورد خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: برابر قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز و نیز مواد ۶۱۸ و ۶۱۹ قانون مجازات اسلامی خرید و حمل اقلام انفجاری، آتش ‌زا و ترقه‌های غیراستاندارد و اخلال در نظم و آسایش عمومی دارای وصف مجرمانه است و قابلیت تعقیب کیفری دارد.

سرهنگ “حسین حسن‌پور” نظارت والدین و خانواده‌ها بر فرزندان خود در شب چهارشنبه سوری را عاملی مهم در کاهش بروز حوادث قلمداد کرد و گفت: با توجه به وضعیت ویروس کرونا از مردم فهیم گیلان می‌خواهیم تا برای قطع زنجیره انتقال کرونا از هرگونه تجمع در این شب جدا پرهیز کنند.

این مقام انتظامی از کشف بیش از ۸۱۸ هزار عدد انواع مواد انفجاری و محترقه خطرناک از ابتدای سال جاری تاکنون توسط پلیس گیلان خبر داد و اضافه کرد: بیش از ۹۰ نفر نیز که در حمل، فروش و نگهداری این مواد خطرناک دخیل بودند نیز دستگیر شدند.

وی با تاکید بر اینکه مواد منفجره پیامدهای جبران ناپذیری نظیر سوختگی، نابینایی، ناشنوایی، قطع عضو و آثار جراحت دائمی روی صورت و بدن به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: شهروندان از روشن کردن آتش در گذرگاه‌های باریک و نزدیک پست برق یا ایستگاه‌های کاهش فشارگاز و پارکینگ‌های عمومی پرهیز کنند.

حسن‌پور در پایان انداختن مواد منفجره، قوطی‌های درب بسته و ظروف تحت فشار به داخل آتش و پرتاب ترقه و مواد آتش زا از پنجره آپارتمان به خیابان را از علت‌های مهم در صدمه رساندن به مردم اعلام کرد و از شهروندان خواست در صورت اطلاع از خرید و فروش مواد محترقه مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه