ممنوعیت افزایش قیمت بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس در نوروز ۱۴۰۱

معاون اول رییس جمهور با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز و افزایش مسافرت‌های هموطنان تأکید کرد: قیمت بلیت‌های خطوط حمل و نقل ریلی، هوایی و جاده‌ای کشور نباید به هیچ وجه افزایش داشته باشد.

ممنوعیت افزایش قیمت بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس در نوروز ۱۴۰۱

به گزارش ۸دی، معاون اول رییس جمهور عصر امروز(یکشنبه) در جلسه ای پیرامون حمل و نقل ایام نوروزی با اشاره به گزارش های ارائه شده از دستگاه های ذیربط در خصوص احتمال افزایش مسافرت ها در نوروز سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: با توجه به مسأله کرونا باید تمام اقدامات پیشگیرانه و لازم برای جلوگیری از شیوع این بیماری در دستور کار همه دستگاه های اجرایی قرار گیرد. به این منظور مطابق مصوبه ستاد ملی کرونا، فروش بلیت قطار، هواپیما و اتوبوس باید به شرط دریافت حداقل دو دوز واکسن از سوی مسافران انجام شود.

وی با تأکید بر برنامه ریزی برای رفع نقاط پرخطر در جاده های بین شهری و شهرها تصریح کرد: موضوع ایمنی مسافرت و فراهم ساختن سفر مطمئن و امن برای مردم موضوعی پراهمیت است و باید تلاش کرد در زمان باقی مانده حتی المقدور مشکلات نقاط حادثه خیز برطرف و تمهیدات لازم اتخاذ شود.

محمد مخبر همچنین با تاکید بر رفع نیازهای بخش های خدماتی و امدادی نظیر هلال احمر و اورژانس به منظور خدمت رسانی مطلوب به هموطنان، گفت: باید با توجه به گزارش های کارشناسی دستگاه هایی نظیر هواشناسی اقدامات متناسب راهنمایی و رانندگی و امدادی در هر منطقه باید تدوین و اجرا شود.

معاون اول رییس جمهور همچنین از رسانه ها به ویژه صدا و سیما خواست تا به منظور آگاهی بخشی و کمک به کاهش تلفات جاده ای اطلاع رسانی دقیق و آموزشی مناسب را در دستور کار قرار دهند.

در این جلسه وزیر راه و شهرسازی و معاونان این وزارتخانه گزارش های جداگانه ای در خصوص وضعیت حمل و نقل ریلی، جاده ای و هوایی کشور و پیش بینی میزان سفرها و اقدامات انجام شده ارائه کردند. همچنین سردار هادیان فر رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با اشاره به کاهش شیب کرونا و افزایش انگیزه مردم برای انجام سفر در ایام نوروز، گزارشی از آمادگی دستگاه متبوع خود برای مدیریت ترافیک، تأمین امنیت جاده ها و آموزش فرهنگ رانندگی صحیح ارائه کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه