رئیس سازمان صمت گیلان عنوان کرد:

پرداخت ۵۷۳ میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی صنایع گیلان

رئیس سازمان صمت گیلان در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: برای بازسازی و نوسازی خطوط تولید واحدهای صنعتی بیش از ۵۷۳ میلیارد تومان در قالب رونق تولید پرداخت شده است.

پرداخت ۵۷۳ میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی صنایع گیلان

به گزارش ۸دی،فرهاد دلق پوش در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که در استانداری گیلان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و سایر اعضای کارگروه تشکیل شد، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲ هزار و ۱۸۷ میلیارد تومان تسهیلات در قالب رونق تولید و پرداختی مستقیم از محل منابع بانکی پرداخت شده است که ۵۷۳ میلیارد تومان آن به واحدهای تولیدی و صنعتی به منظور بازسازی و نوسازی خطوط تولید و ماشین آلات اعطا شده است.

رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه برای جلوگیری از رکود اقتصادی و چالش مالی بخش تولید؛ این اعتبارات پرداخت شده است، اضافه نمود: در سامانه بهین یاب تسهیلات پرداختی توسط بانک های عامل و عملکرد آنها به صورت مرتب بررسی و رصد می‌شود و تاکنون دو برابر تسهیلات تخصیصی از محل رونق تولید که یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بوده، تسهیلات پرداخت شده است.

وی با توجه به نیازمندی بسیاری از کارخانجات به تجهیز و بهسازی، اضافه نمود: مستهلک شدن و فرسایش ماشین آلات صنعتی و همگام سازی با تکنولوژی روز دنیا با اعطای تسهیلات در این قالب بر افزایش راندمان بهره وری واحدهای صنعتی بسیار اثربخش است.

رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه کمیته ارزیابی با توجه به دستورالعمل‌ها و شاخص‌های اختصاصی و عمومی سازمان توسعه تجارت ایران عملکرد صادراتی واحدها را بررسی می‌کند، افزود: ایفای تعهدات ارزی منتخبان صادر کننده به میزان حداقل ۶۰ درصد از صادرات انجام شده یکی از ملاک‌های ارزیابی است که اسناد و مدارک آن را باید به دبیرخانه ارزیابی در سازمان صمت ارائه شود.

وی توسعه صادرات غیر نفتی در شرایط تحریم‌های ظالمانه را یک رویداد تجاری ارزشمند در اقتصاد کشور دانست و گفت: در ۱۰ ماهه امسال بیش از ۵۵۷ میلیون دلار صادرات در گیلان انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد از لحاظ ارزش دلاری رشد داشته‌ایم.

دلق پوش با اشاره به صادرات محصولات گیلان به ۹ کشور همسایه، ادامه داد: صادرکنندگان ایرانی به کشورهای روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان، عراق، اوکراین، ترکمنستان و بلاروس انواع محصولات و کالاها را صادر کرده‌اند.

وی به سرعت پاسخگویی ۴ روزه ثبت سفارشات گمرکی در سازمان صمت اشاره کرد و افزود: میانگین پاسخگویی به ثبت سفارش از لحظه درخواست تا پاسخ نهایی به مراجعین فقط ۴ روز است که طی ۱۰ ماهه امسال بیش از ۵ هزار ۳۹۷ فقره بوده است.

رئیس سازمان صمت گیلان بر لزوم سالم سازی فضای کسب و کار تجاری تاکید و اضافه کرد: کارگروه پایش کارت بازرگانی به صورت مرتب در حال رصد فعالیت‌های تجاری و شفاف سازی امور کارت بازرگانی در سازمان صمت تشکیل می‌شود تا از هرگونه انحرافی در حوزه صدور و تمدید فعالیت تجاری پیشگیری و جلوگیری کند.

دبیر کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی گیلان با بیان اینکه برنامه تجلیل از صادرکنندگان نمونه گیلان را در دستور کار داریم، تصریح کرد: اهدای تندیس و پاسداشت صادرکنندگان برتر به نمایندگی از سایر صادرکنندگان، باعث افزایش انگیزه فعالان صادراتی می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه