گیلان درگیر برف و باران می‌شود/ هشدار پلیس استان به رانندگان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی از بارش برف و باران در گیلان هشدارها و توصیه‌هایی را به رانندگان ارائه کرد.

گیلان درگیر برف و باران می‌شود/ هشدار پلیس استان به رانندگان

به گزارش ۸دی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان در تشریح این خبر اظهار کرد: با توجه به هشدار سطح زرد و پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، از بعدازظهر روز پنجشنبه ۲۱ بهمن تا اواسط روز شنبه ۲۳ بهمن ماه وضعیت ناپایدار جوی شامل بارش برف، باران و مه شدید، وزش شدید باد در اکثر نقاط استان پیش‌بینی شده است که این امر وضعیت متفاوت و خاصی را برای سفرهای درون و برون شهری ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه رانندگان باید توجه داشته باشند که وزش باد شدید و بروز پدیده مه در خیابان بر میدان دید تاثیر منفی گذاشته و باعث کاهش دید می‌شود، افزود: در این وضعیت باید ضمن کاهش سرعت از چراغ روشن در حین تردد به منظور دیده شدن و پیشگیری از تصادف استفاده کرده و همچنین کاهش شدید دما موجب بروز لغزندگی در مسیرهای کوهستانی می‌شود و رانندگی بدون در نظر گرفتن سرعت مطمئنه احتمال واژگونی و تصادفات با خودروی جلویی را افزایش می‌دهد.

سرهنگ “امیر طالبی” در ادامه با بیان این نکته که اطمینان از آماده بکار بودن خودرو، سالم بودن برف پاک کن و سالم بودن سیستم گرمایش خودرو قبل از سفر بسیار قابل اهمیت است، گفت: برای رانندگی در این شرایط همراه داشتن تجهیزات زمستانی از قبیل زنجیر چرخ الزامی است.

این مقام انتظامی در پایان از شهروندان خواست از سفرهای غیرضروری در این ایام بپرهیزند و رعایت کامل قوانین و مقررات رانندگی را مد نظر قرار دهند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه