اختصاص ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بخش کشاورزی گیلان

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به وابستگی ۴۸ درصدی اقتصاد گیلان به کشاورزی، گفت: هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای گیلان مصوب شده است.

اختصاص ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بخش کشاورزی گیلان

به گزارش ۸دی، سید جواد ساداتی نژاد شامگاه جمعه در جلسه شورای اداری استان گیلان، اظهار کرد: ۳ درصد اراضی کشور در گیلان واقع شده و ۳۰ درصد اشتغال گیلان کشاورزی است و ۶۰۰ میلیون دلار در سال صادرات محصولات از استان داریم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۴۸ درصد اقتصاد گیلان وابسته به کشاورزی است و قطب امنیت غذایی کشور محسوب می‌شود، افزود: مصوبات بخش کشاورزی در این سفر بالای هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه خودکفایی در تولید برنج یکی از محورهای کار وزارتخانه کشاورزی است، بیان کرد: نیازمند زهکشی اراضی هستیم لذا ۷۰۰ میلیارد تومان برای زهکشی اراضی شالیزارهای گیلان در نظر گرفته شد.

ساداتی نژاد افزود: برای راه اندازی مرکز تحقیقات کیوی در گیلان ۱۰ میلیارد تومان مصوب شده است.

وی یکی از مشکلات بخش صادرات محصولات کشاورزی را مربوط به قرنطینه دانست و تصریح کرد: سه پست جدید قرنطینه در گیلان ایجاد می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: اعتبار ۱۷ میلیارد تومانی برای مبارزه با آفات و بیماری‌ها مصوب شده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ میلیارد تومان برای مزارع پرورش خاویار در گیلان در نظر گرفته شده است، افزود: برای زیرساخت‌های شهرک‌های کشاورزی استان نیز ۴۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفتیم.

ساداتی نژاد گفت: برای توسعه فعالیت‌های آبخیزداری در گیلان نیز ۴۰ میلیارد تومان مصوب شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه