وزیر صمت: احیاء صنعت ابریشم و حمایت از نوغانداران، از اولویت‌های کشور است

وزیر صمت در صومعه سرا گفت: احیای صنعت ابریشم و حمایت از نوغان‌داری، از اولویت‌های نخست کشور است.

وزیر صمت: احیاء صنعت ابریشم و حمایت از نوغانداران، از اولویت‌های کشور است

به گزارش ۸دی،وزیر صمت در جلسه شورای اداری صومعه سرا با اشاره به اینکه تورم ۴ سال پیاپی بالاست گفت: از سال ۹۷ تا کنون تورم بالا است و ۴ سال است که کشور تورم بالای ۲۵ در صد را تجربه می‌کند که در تاریخ اقتصاد کشور بی نظیر است و امسال تورم به ۶۰ درصد رسیده است.

سیدرضا فاطمی امین افزود: فشار زیادی بر مردم وارد می‌شود که باید با همکاری و همدلی، همه این مشکلات کاهش یابد.

وزیر صمت افزود: یکی از کار‌هایی که در دو ماه گذشته انجام گرفته درج قیمت تولیدکننده است که این امر سبب شفافیت در نظارت و کاهش قیمت می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه افزایش قیمت بیش از ۳۰ درصد تخلف است افزود: با درج قیمت تولیدکننده، همه مردم ناظران و بازرس سازمان صمت می‌شوند.

وی افزود: تورم مصرف کننده از شهریور تا کنون ۱۵ درصد کمتر شده است و تورم تولیدکننده ۲۵ درصد کاهش داشته است که این امر نشان می‌دهد تورم در حال بهبود است.

وزیر صنعت معدن و تجارت در ادامه افزود: ارز ۴۲۰۰ تومانی توسط دستگاه‌های متمرکز، چون صنعت معدن و تجارت، بانک مرکزی، جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌ها در حال مطالعه دقیق است تا با کیفیت خوب و مناسب اصلاح شود.

وی افزود وضع موجود قابل دفاع نیست و یارانه‌هایی که در قیمت نهاده‌ها پرداخت می‌شود باید اصلاح شود.

وی صنعت چوب، مرغ، برنج و ابریشم را چهار حوزه اصلی در شهرستان صومعه سرا دانست و افزود: طرح آمایش صنعتی تجاری در دست اجرا است که در این طرح برای همه شهرستان بر اساس ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود مورد بررسی قرار می‌گیرد و با توجه به نرخ بیکاری آن شهرستان پروژه‌ها در حوزه صنعت ایجاد می‌شود تا توسعه متوازن اتفاق بیفتد.

سیدرضا فاطمی امین افزود: با اصلاح ساختار در صنعت و معدن و تجارت در دو حوزه صنایع سلولوزی و نئوپان و چوب و همچنین تجهیزات کشاورزی و راه سازی امکانات بهتر دیده خواهد شد.

وی افزود: احیای صنایع غیر فعال از جمله صنعت ابریشم در سطح کشور در اولویت است.

در جلسه شورای اداری امروز، فرماندار صومعه‌سرا با بیان توانمندی‌های شهرستان صومعه‌سرا در زمینه تولید برنج، صنوبر، مرغداری، وجود تالاب و کوهستان‌ها، به نیازمندی‌های شهرستان اشاره کرد و افزود: اعتبارات مورد نیاز برای لایروبی و ساماندهی آب بندان‌ها، توسعه کشاورزی با طرح تجهیز نوسازی و استفاده از میکانیزاسیون کشاورزی است.

سیدجلال سیدمحمدی حمایت از واحد‌های صنعتی و تولیدی شهرک صنعتی را یکی از نیاز‌های مهم این شهرستان برای اشتغال‌زایی و تولید عنوان کرد.

نماینده صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی هم به اجرای پروژه‌های بزرگ راه و ترابری در این شهرستان اشاره کرد و گفت: چهار بانده کردن فومن – صومعه سرا به پونل، جاده پیربازار به ضیابر، کلیدبر به ماسال و کنارگذر تولم شهر از طرح‌های مهم این شهرستان است.

سیدکاظم دلخوش حمایت از صنایع ابریشم و ارائه تسهیلات برای توسعه توتستان ها، ایجاد کارخانه ابریشم کشی این شهرستان را ضروری دانست و گفت: برای لایروبی تالاب انزلی و صومعه سرا که در حال خشک شدن هستند باید چاره‌ای اندیشید تا شاهد مرگ تدریجی تالاب نباشیم.

امامان جمعه صومعه سرا و گوراب زرمیخ نیز خدمت کردن به مردم و حضور مسئولان در میان مردم و پاسخگو بودن را اصلاح ساختار اقتصادی کشور عنوان کردند و از تولیدکنندگان صنوبر، برنج، ابریشم، و مرغ خواستند مشکلات و راه حل‌های پیشنهادی خود را بیان کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه