نماینده لنگرود در مجلس:

ارمغان دولت برای لنگرود منطقه ویژه اقتصادی باشد

نماینده لنگرود در مجلس، با اشاره به نقش راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی در رونق گردشگری شهرستان، اضافه کرد: اولین خواسته مردم شهرستان لنگرود از رئیس جمهور مسئله منطقه ویژه اقتصادی است.

ارمغان دولت برای لنگرود منطقه ویژه اقتصادی باشد

به گزارش ۸دی،پرویز محمدنژاد با اشاره به ارمغان سفر رئیس جمهوری برای استان گیلان و شهرستان لنگرود، اظهار کرد: برای خواسته های شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی تلاش می کنیم و مواردی به نتیجه رسیده و مواردی هم نیازمند توجه رئیس جمهوری است.

وی با بیان اینکه رئیس سازمان برنامه و بودجه به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در سفر به استان گیلان در شهرستان لنگرود حضور خواهد یافت، افزود: اولین خواسته مردم شهرستان لنگرود از رئیس جمهور مسئله منطقه ویژه اقتصادی است؛ این مسئله سالیان سال گفته شده، اما عملا به نتیجه نرسیده است.

نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نقش راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی در رونق گردشگری شهرستان، اضافه کرد: گردشگری یکی از محورهای رشد و توسعه لنگرود محسوب می شود و لذا تشریع در ساماندهی و تامین اعتبار جهت اجرای پروژه بندر چمخاله به عنوان زیرساخت بسیار حائز اهمیت است.

محمدنژاد، پسماند را یکی از معضلات شهرستان لنگرود دانست و گفت: پسماند نه تنها معضل زیست محیطی است، بلکه آسیب های اجتماعی را به همراه دارد و در این راستا نیازمند جذب اعتبارات مکفی هستیم.

وی ساماندهی، تجهیز و تسطیح ۱۰۰۰ هکتاری اراضی کشاورزی شهرستان لنگرود را خواستار شد و عنوان کرد: شهرستان لنگرود در انتهاب شبکه آبرسانی سد سفیدرود قرار دارد و لذا کشاورزان با مشکل کمبود آب مواجه هستند لذا توجه به سدهای لاستیکی شهرستان می تواند زمینه بهره مندی کشاورزان از منابع آبی محلی را فراهم آورد.

نماینده لنگرود در مجلس، چای گیلان را از مهمترین و سالم ترین و ارگانیک ترین چای های جهان دانست و بیان کرد: چای یک محصول استراتژیک محسوب می شود و باغات چای استان قابلیت استحصال محصول بیشتر را دارند و لذا باید از طریق قیمت گذاری مناسب خرید در چایکاران برای افزایش تولید برگ سبز چای ایجاد رغبت کنیم، زیرا عمدتا کشاورزان ما تک محصولی هستند و درآمد دیگری غیر از کشت و فرآوری ندارند.

وی یکی از خواسته های مردم لنگرود از رئیس جمهور را حمایت از چایکاران دانست و تاکید کرد: در خرید برگ سبز چای باید عدالت وجود داشته و درآمد چایکاران مکفی باشد.

نماینده لنگرود در مجلس در پایان به افزایش تعرفه قیمت برق از ابتدای بهمن اشاره کرد و متذکر شد: این افزایش قیمت منطقی است، زیرا ۷۵ درصد مردم کمتر از الگوی مصرف، استفاده دارند و دچار مشمول افزایش تعرفه مازاد نمی شوند، اما ۲۵ درصد مشترکین که عمدتا دارای تمکن مالی هستند، مازاد بر الگوی مصرف، از برق بهره می برند و لذا در جدول پلکانی قرار می گیرند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، هدف از افزایش تعرفه مازاد را مدیریت مصرف برق در کنار مصرف بهینه دانست و گفت: اگرچه یارانه بالایی به برق تخصیص پیدا می کند، اما نباید به بهانه تمکن مالی بیش از حد برق را مصرف کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه