راه های اصلی گیلان به جزء محور پونل _ خلخال باز است/ تلاش برای بازگشایی راه ۱۸۰ روستا

در پی بارش های اخیر در گیلان راه های اصلی استان به جزء محور پونل _ خلخال باز است این در حالی است که به گفته مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان، ۴۴ راه روستایی در گیلان باز شده و تلاش برای بازگشایی راه حدود ۱۸۰ روستا در کمتر از ۴۸ ساعت ادامه دارد.

راه های اصلی گیلان به جزء محور پونل _ خلخال باز است/ تلاش برای بازگشایی راه ۱۸۰ روستا

“عباس صابر” معاون عمرانی استاندار در رابطه با وضعیت راه های استان گیلان در پی بارش برف اخیر، اظهار کرد: راه‌های اصلی استان به جزء محور پونل به خلخال باز است.

وی افزود: رانندگان برای رفت آمد در این جاده‌ها حتما از زنجیر چرخ استفاده کنند و مجهز به وسایل گرمایشی باشند.

معاون عمرانی استاندار گفت: خوشبختانه در پی بارش های اخیر آب، برق و گاز در استان قطع نشده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان هم شامگاه دوشنبه در گفتگو با واحد خبر شبکه باران، خبر داد: ۴۴ راه روستایی در گیلان باز شده است.

مرادی افزود: راهداران در تلاش است تا راه حدود ۱۸۰ روستای را در کمتر از ۴۸ ساعت بازگشایی کنند.

به گفته‌ی وی ۱۵۰ راهدار از دیشب تاکنون حدود ۷۰۰ کیلومتر از راه‌های گیلان را برف روبی کردند.

امدادرسانی به ۳۰ خودروی در راه مانده محورهای برفی گیلان

سیاوش غلامی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه در پی بارش برف و نزول دما در مناطق مختلف استان به ویژه مناطق مرتفع و محورهای کوهستانی، به تمامی عوامل امدادی استان آماده باش اعلام شد، گفت: در ۷۲ ساعت گذشته به ۳۰ خودروی در راه مانده متاثر از برف و سرما در محورهای مواصلاتی استان امدادرسانی شد.

وی با اشاره به اینکه برخی شهرستان های گیلان دچار برف و کولاک شدند، افزود: تمام توان عملیاتی، امدادی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر استان در خدمت هموطنان قرار گرفت و تلاش شد تا به همه درخواست های امدادی در کمترین زمان ممکن پاسخ داده شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به رهاسازی ۳۰ دستگاه خودروی زمینگیرشده در محورهای مواصلاتی استان اظهار کرد: اسکان اضطراری برای ۳۰ نفر به همراه توزیع بسته های غذایی، پتو و کنسروجات در محور اسالم به خلخال و توزیع بسته های غذایی ۷۲ ساعته و آب معدنی به دو خانوار گرفتار در برف در روستای پنبه پشت اسالم تالش از جمله خدمات ارائه شده به متاثرین از برف و سرما بوده است.

غلامی اظهار کرد: در این عملیات هشت تیم مجهز امدادی متشکل از ۳۵ نجاتگر و امدادگر مشارکت داشتند.

وی ضمن اشاره آمادگی لجستیک جمعیت هلال احمر استان گیلان در صورت بارش احتمالی برف و باران در برخی از شهرستان های گیلان گفت: جمعیت هلال احمر با ۸۰ دستگاه انواع خودروی امدادی شامل آمبولانس کمک دار، ست نجات، خودروهای کمک دار و خودروهای پشتیبانی آماده خدمت به مردم گرانقدر استان هستند.

مدیرعامل هلال احمر گیلان با اشاره به حضور کارکنان، امدادگران، نجاتگران جمعیت هلال احمر گیلان در سطح پایگاه ها و آمادگی کامل آن ها افزود: حدود ۲۵۰ نفر از امدادگران و نجاتگران در سطح استان به صورت شبانه روز در شعب و پایگاه ها مستقر و آماده ارائه خدمت در سطح جاده ها و محورهای کوهستانی هستند، سایر نیروهای داوطلب در خانه های هلال و کارکنان نیز در حالت آماده باش قرار داشته و در صورت نیاز با آمادگی کامل به کمک سایر نیروها خواهند رفت، همچنین پایگاه های امداد و نجات و تعدادی از خانه های هلال بر اساس استانداردهای جمعیت هلال احمر، برای اسکان اضطراری و ارائه تغذیه در شرایط خاص مجهز شدند.

وی همچنین از اعزام برخی از معاونین و نمایندگان ستادی به شعب جمعیت هلال احمر استان گیلان خبر داد و گفت: در همین راستا تعدادی از معاونین و نمایندگان ستادی به شعب جمعیت هلال احمر جهت بررسی و بازدید و میزان آمادگی شعب و نجاتگران، پایگاه ها، انبارها و تجهیزات امدادی اعزام شدند، این هماهنگی و نظارت حداقل تا ابتدای هفته آتی ادامه خواهد داشت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه