گیلان سفیدپوش شد/ بیشترین ارتفاع برف در ماسوله و رودبار/ استاندار: عدم حضور هیچ مدیری در حوزه کاری اش در زمان بارش برف، پذیرفتنی نیست + فیلم

در پی بارش برف در گیلان ارتفاع برف در محور اسالم – خلخال به حدود ۸۰ سانت و در محور سیاهکل – دیلمان به ۶۰ سانت رسیده است و به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان حدود ۴۰۰ کیلومتر از راه های استان برف روبی شده است.

گیلان سفیدپوش شد/ بیشترین ارتفاع برف در ماسوله و رودبار/ استاندار: عدم حضور هیچ مدیری در حوزه کاری اش در زمان بارش برف، پذیرفتنی نیست + فیلم

به گزارش ۸دی، کاهش دما و نفوذ توده هوای سرد با بارش برف در نقاط جلگه ای مرکز و شرق استان همراه شد.

ارتفاع برف در برخی مناطق به ۱۰ تا ۲۰ سانتی متر و در ارتفاعات تا ۶۰ سانتی متر پیش بینی شده است.

گفته می شود خروج از سیستم بارشی به تدریج از نیمه شب سه شنبه در استان آغاز خواهد شد.

امیر مرادی مدیرکل مدیریت بحران گیلان با اشاره به بارش شدید برف در استان گیلان از صبح روز گذشته تاکنون، اظهار کرد: الگوی بارش برف دلتا بوده و علاوه بر ارتفاعات، مناطق جلگه ای نیز درگیر بارش برف هستند.

ارتفاع برف در برخی جاده‌های کوهستانی گیلان به ۸۰ سانتیمتر رسید/ بیشترین ارتفاع برف در ماسوله و رودبار

وی با بیان اینکه ماسوله و رودبار دارای بیشترین ارتفاع برف هستند، افزود: ارتفاع برف در محور اسالم – خلخال نیز به حدود ۸۰ سانت و در محور سیاهکل – دیلمان به ۶۰ سانت رسیده است.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با اشاره به بارش شدید برف در محورهای رشت – لوشان، زیاز – شوک، رودسر – لات محله، بلوردکان – خصیب دشت، شوک – ملکوت، ماسال – گیلوان، فومن – ماسوله و حشمت آباد – قوشه لانه، تصریح کرد: شاهد بارش شدید برف در محورهای مواصلاتی شهرستان رودبار هستیم.

مرادی، از بارش خفیف برف در محورهای مواصلاتی شهرستان های رشت، لاهیجان، سیاهکل، آستانه اشرفیه، ماسال و شفت خبر داد و بیان کرد: ارتفاع برف در گردنه الماس به ۸۰ سانت، در گردنه حیران به ۳۰ سانت و در گردنه کوهین به ۱۰ سانت رسیده است.

وی ارتفاع برف در جلگه را بین پنج تا ۳۰ سانت دانست و اضافه کرد: با بسیج همه امکانات و تجهیزات و نیروها، کلیه راه های اصلی استان گیلان باز و تردد در جریان است؛ همچنین عوامل راهداری در حال بازگشایی راه های روستایی در سه شهرستان لاهیجان، رودسر و آستارا هستند.

قطعی آب، برق و گاز نداریم

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، از گزارش چند مورد قطعی برق خبر داد و گفت: قطعی ها برطرف شده و در حال حاضر هیچگونه قطعی آب، برق و گاز نداریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شاهد بارش برف هستیم در سطح استان هستیم، عنوان کرد: آماده بارش چنین برفی بودیم و اطلاع رسانی های لازم از چند روز قبل انجام شده بود لذا برای نخستین بار در مدیریت بحران سامانه اطلاع رسانی آنلاین را به نشانی «bohran.gilan.ir» فعال کردیم و کلیه دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران استان اقدام به بارگذاری اطلاعات خواهند کرد.

وی از پای کار بودن ۵۰۰۰ دستگاه تراکتور و ۷۵ شرکت پیمانکار بخش خصوصی جهت پشتبانی راهداران، تاکید کرد: همه دستگاه ها در کنار راهداری هستند تا راه های باز نگه داشته شود.

مرادی، همچنین از مانیتورینگ مدیریت بحران در محورها جهت رفع سریع مشکلات خبر داد و گفت: رانندگان برای تردد در محورهای اصلی و فرعی و حتی داخل شهر حتما از زنجیر چرخ استفاده کنند.

حدود ۴۰۰ کیلومتر از راه های گیلان برف روبی شد

«فریبرز مرادی» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه با آغاز بارش برف از شب گذشته در گیلان تا کنون ۳۹۵ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی گیلان برف روبی شده است گفت: ۱۵۰ راهدار در محورهای گیلان در حال حاضر در حال برف روبی هستند.

مرادی افزود: بارش برف در محور‌های استان گیلان از دیشب آغاز شده و هم اکنون نیز ادامه دارد و در برخی محور‌ها ارتفاع برف به حدود ۸۰ سانتیمتر رسیده است.

وی اذعان داشت: راهداران نیز با استفاده از خودرو‌های سبک و سنگین در حال برف روبی و نمک پاشی محور‌ها برای سهولت در تردد هستند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان خاطرنشان کرد: هموطنان از سفرهای غیرضروری صرف نظر کرده و یا در صورت ضرورت با تجهیزات ایمنی در مسیرهای برفی تردد داشته باشند.

فریبرز مرادی گفت: بارش شدید برف در محور اسالم – خلخال در محدوده استان به بیش از ۶۰ سانتیمتر، رودسر –  لات محله به ۶۰ سانتیمتر، پونل – خلخال در محدوده استان گیلان تا ۴۰ سانتیمتر، سیاهکل-دیلمان تا ۳۵ سانتیمتر و بلوردکان-خصیب دشت تا ۲۵ سانتیمتر گزارش شده است.

وی افزود: ارتفاع برف در سایر محورهای مواصلاتی استان از جمله شهرستان های لاهیجان، سیاهکل ، آستانه اشرفیه نیز در حد سفیدپوش، سفیدپوش و ماسال پنج سانتیمتر و رضوانشهر پنج تا ۱۰ سانتیمتر رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان افزود: تمامی جاده های بین شهری استان باز بوده اما بسیار لغزنده است که نیازمند احتیاط بیشتر می باشد.

مرادی به تداوم مسدود بودن محور پونل-خلخال بدلیل نبود ایمنی کافی اشاره کرد و اظهار داشت: برای تردد در جاده های کوهستانی و برفگیر حتما زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشید.

وی گفت: شماره تلفن۱۴۱  مرکز مدیریت راههای استان گیلان بصورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات در خصوص وضعیت جوی و ترافیکی تمامیمحورهای مواصلاتی استان گیلان و محورهای ارتباطی استان های همجوار می باشد.

طبق گزارش اداره کل راهداری گیلان ۵۴۲ راهدار با ۳۵۹ دستگاه ماشین آلات در ۳۹ راهدار خانه ثابت و ۱۸ راهدار سیار در راههای استان مستقر هستند.

 

۲۵۰ نفر از امدادگران در جاده های گیلان مستقر شدند

سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از آمادگی ۴۴ پایگاه و پست امداد و نجات و شعبه هلال احمر در صورت بارش برف و باران در استان گیلان خبر داد.

وی افزود: پیرو پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش برف و باران در استان گیلان برای کلیه کارکنان، امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان گیلان، آماده باش کامل اعلام شده است، همچنین هماهنگی لازم با ادارات مدیریت بحران شهرستان ها صورت گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به خدمات امداد و نجات هوایی جمعیت هلال احمر استان گیلان اظهار کرد: پایگاه امداد هوایی جمعیت هلال احمر استان گیلان با یک فروند بالگرد و با گروه پرواز در حالت آماده باش قرار دارند، که در صورت شرایط جوی مناسب، آماده پرواز برای پوشش امدادی در سطح استان و ارائه خدمات به مردم استان گیلان در صورت بروز حوادث هستند.

وی با اشاره به حضور و آمادگی تیم آنست افزود: تیم آنست(سگ های جست و جو و نجات) نیز در راستای آمادگی با برف احتمالی آماده ارائه خدمت هستند.

سیاوش غلامی ضمن اشاره آمادگی لجستیک جمعیت هلال احمر استان گیلان در صورت بارش احتمالی برف و باران در برخی از شهرستان های گیلان گفت: جمعیت هلال احمر با ۸۰ دستگاه انواع خودروی امدادی شامل آمبولانس کمک دار، ست نجات، خودروهای کمک دار و خودروهای پشتیبانی آماده خدمت به مردم گرانقدر استان هستند.

مدیرعامل هلال احمر گیلان با اشاره به حضور کارکنان، امدادگران، نجاتگران جمعیت هلال احمر گیلان در سطح پایگاه ها و آمادگی کامل آن ها افزود: حدود ۲۵۰ نفر از امدادگران و نجاتگران در سطح استان به صورت شبانه روز در شعب و پایگاه ها مستقر و آماده ارائه خدمت در سطح جاده ها و محورهای کوهستانی هستند، سایر نیروهای داوطلب در خانه های هلال و کارکنان نیز در حالت آماده باش قرار داشته و در صورت نیاز با آمادگی کامل به کمک سایر نیروها خواهند رفت، همچنین پایگاه های امداد و نجات و تعدادی از خانه های هلال بر اساس استانداردهای جمعیت هلال احمر، برای اسکان اضطراری و ارائه تغذیه در شرایط خاص مجهز شدند.

غلامی همچنین از اعزام برخی از معاونین و نمایندگان ستادی به شعب جمعیت هلال احمر استان گیلان خبر داد و گفت: در همین راستا تعدادی از معاونین و نمایندگان ستادی به شعب جمعیت هلال احمر جهت بررسی و بازدید و میزان آمادگی شعب و نجاتگران، پایگاه ها، انبارها و تجهیزات امدادی اعزام شدند، این هماهنگی و نظارت حداقل تا روز یکشنبه هفته آتی ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان ضمن اشاره به پاسخگویی شبانه روزی ندای امداد گفت: تلفن ۱۱۲(ندای امداد) بصورت شبانه روز، آماده دریافت گزارشات حوادث احتمالی از سوی مردم است.

غلامی ضمن اشاره به توجه مردم به اعلان هشدارها تاکید کرد: هموطنان و مسافرین برای ایمنی بیشتر به هشدارهای پلیس، راهداری و جمعیت هلال احمر توجه کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت : نجاتگران این جمعیت تاکنون به ۴۰ هموطن با ۱۸ خودروی در راه مانده در جاده‌های برف گیر و کوهستانی استان در شهرستان‌های تالش، ماسال ، سیاهکل و رودبار که برف و کولاک گیر افتاده بودند، امدادرسانی کردند.

بارش یک متری برف در ارتفاعات خورگام شهرستان رودبار

“بهنام رضایی مقدم” نیز با اشاره به بارش برف در بخش خورگام شهرستان رودبار، اظهار کرد: بارش برف از دیروز در ارتفاعات این بخش آغاز و تمام منطقه سپیدپوش شده است.

وی به آمادگی کامل ستاد مدیریت بحران شهرستان و بخش خورگام اشاره کرد و افزود: شرایط در بخش عادی بوده و خدمات رسانی به نحو مطلوب صورت می‌گیرد.

بخشدار خورگام رودبار از بارش یک متری برف در روستای شاه شهیدان این بخش خبر داد و بیان کرد: در شهر بره سر و دیگر روستاهای اطراف نیز نیم متر برف باریده است.

رضایی مقدم با اشاره به اجرای عملیات برف روبی در محورهای اصلی، گفت: عملیات برف روبی در محورهای اصلی و فرعی بخش در حال انجام است و تلاش می‌کنیم با کمک عوامل راهداری محورها را باز نگه داریم.

بارش برف در فوشه فومن

پلیس: پارک خودرو در حاشیه خیابان‌ها ممنوع

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان با اشاره به اینکه رانندگان در روز‌های برفی از تردد غیر ضروری در خیابان‌ها پرهیز کنند گفت: پارک خودرو‌ها در شرایط برفی در حاشیه خیابان علاوه بر سد معبر برای شهروندان مانع خدمات رسانی خودرو‌های امدادی و برف روبی می‌شود.

سرهنگ امیر طالبی با اشاره به لغزندگی جاده در روز‌های برفی گفت: پارک خودرو در حاشیه خیابان‌ها ممکن است موجب تصادف و یا ایجاد مانع برای خودرو‌های برف روب شود.

پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان در روز‌های برفی برای خدمات‌دهی به شهروندان و حل معضلات ترافیکی در آمادگی کامل قرار دارد.

به گزارش ۸دی، طبق پیش بینی هواشناسی بارش ها تا اواخر وقت دوشنبه در گیلان ادامه دارد و در اواخر روز استان را ترک خواهد کرد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه