دامداران گیلانی۲۰ درصد شیر تولیدی را به فروشگاه های لبنیات سنتی می‌فروشند

رییس اتحادیه دامداران گیلان با بیان اینکه روزانه ۱۲۰ تا ۱۵۰ تن شیر در گیلان تولید می شود، بیان کرد: ۲۰ درصد از شیر تولیدی استان به فروشگاه های لبنیات سنتی می رود و مردم بیش از گذشته از خرید لبنیات سنتی استقبال می شود.

دامداران گیلانی۲۰ درصد شیر تولیدی را به فروشگاه های لبنیات سنتی می‌فروشند

به گزارش ۸دی،عباس یوسفی اظهار کرد: هر چقدر قیمت لبنیات بیشتر شود مردم شیر کمتری مصرف می‌کنند و این امر به ضرر سلامت جامعه به خصوص رشد کودکان و افراد مسن است که ممکن است بیماری پوکی استخوان آنها را تهدید کند.

وی با بیان اینکه حمایت از دامداران موجب می‌شود که شیر تولیدی استان افزوده شود، گفت: اخیرا دامدار کارت در گیلان همزمان با کشور شروع به کار کرده است.

رییس اتحادیه دامداران گیلان با اشاره به اینکه به ازای هر دام سبک ۳۰۰ هزار تومان و هر دام سنگین ۷۰۰ هزار تومان تسهیلات ارایه می شود، خاطرنشان کرد: دامدار کارت در  صورت موفقیت می‌تواند کمک موثری به وضعیت اقتصادی دامداران کند.

وی تصریح کرد: امیدواریم بانک ها نیز همکاری خوبی در روند دامدار کارت داشته باشند و هر چقدر کمک بیشتری از سوی بانکها برای ارایه تسهیلات به دامداران شود در نهایت سفره مردم از شیر و گوشت خالی نخواهد شد.

یوسفی افزود: منتظر سیاست های حمایتی بیشتری از سوی دولت هستیم و انتظار داریم در مورد غذای دام نیز دولت به دامدار اعتماد کند و اجازه دهد هر دامدار خودش کنستانتره دام را تهیه کند.

وی در ادامه با بیان اینکه روزانه ۱۲۰ تا ۱۵۰ تن شیر در گیلان تولید می شود، بیان کرد: ۲۰ درصد از شیر تولیدی استان به فروشگاه های لبنیات سنتی می رود. ذائقه برخی از مردم در مصرف لبنیات تغییر کرده است و بیش از گذشته از خرید لبنیات سنتی استقبال می شود.

رییس اتحادیه دامداران گیلان اضافه کرد: محصولات سنتی گران تر از لبنیات صنعتی است و افراد کمتری توان خرید آن را دارند و به دلیل افزایش قیمت خردی شیر از سوی صاحبان این فروشگاه ها، دامداران نیز تمایل بیشتری برای فروش شیر به این فروشگاه های لبنیات سنتی دارند.

وی گفت: علاوه بر شهرستان رشت، تعداد فروشگاه های لبنیات سنتی در دیگر شهرستان‌های گیلان نیز افزایش یافته است اما بازار هدف اصلی دامداران برای فروش شیر همچنان کارخانجات لبنی استان است و معاملات خرید و فروش شیر بین دامداران و صاحبان کارخانجات لبنی گیلان همچنان در حال انجام است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه