آغاز جشنواره مردمی فیلم عمار

مراسم افتتاحیه دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در حوزه هنری آغاز شد و در این مراسم جوایز بخش نماهنگ، فیلمنامه، پویانمایی اهدا شد و صاحبان نشان استقلال و دستکش ننه عصمت مشخص شدند.

آغاز جشنواره مردمی فیلم عمار

به گزارش ۸دی، دوازدهمین جشنواره فیلم مردمی عمار در سالن اندیشه حوزه هنری آغاز شد.

این مراسم با قرائت قرآن و پخش کلیپ سلام جشنواره شروع شد. بعد از آن محمدصادق شهبازی، مجری برنامه، از مادر شهیدان خالقی‌پور به عنوان همراه همیشگی عمار دعوت کرد. او با یاد نام شهیدان هسته‌ای گفت: یازده سالی است که درخدمت جشنواره عمار هستم و امسال تلاش شد تا این جشنواره درخدمت بیشتر شناساندن شهدای دانشمندان باشد. شهدایی که دشمنانمان بیشتر از ما آن‌ها را می‌شناسند. شهدایی داشتیم که روزی با جونشان و امروز با خونشان به ما خدمت می‌کنند. این خاک هزاران سردار سلیمانی دارد که مادران دارند ان‌ها را پرورش می‌دهند.

اولین بخش اهدای جوایز

در ادامه برنامه با حضور هیات داوران بر روی صحنه نوبت به اهدای جوایز بخش‌های مختلف جشنواره رسید. لوح افتخار بخش فیلمنامه به فیلمنامه «توتا» نوشته محمد صبوحی و «سه خواهر» نوشته محبوبه معراجی پور اهدا شد.

فانوس این بخش به فیلمنامه «اثر پروانه» به قلم حسین جعفری تعلق گرفت.

در ادامه لوح افتخار بخش پویانمایی به «کاوه و کشتی فضایی» حسین حسن نژاد رسید.

فانوس این بخش به «پیش از بهشت» ساخته احمد حیدریان اهدا شد.

در بخش نماهنگ هم لوح افتخار به «ابراهیم در آتش» ساخته آرش آقاجانی و «ایرانیوم» ساخته سیدمهدی کرباسی اهدا شد.

فانوس این بخش به نماهنگ «روز انتخاب» ساخته رضا ثقفی رسید.

لوح افتخار دستاورد هنری در بخش نماهنگ هم به قاسم صرافان شاعر و ترانه‌سرا تعلق گرفت. صرافان پس از دریافت جایزه این بخش، چند سروده خود را قرائت کرد.

نشان استقلال جشنواره به نوید نجات‌بخش رسید

در ادامه نوید نجات بخش راوی کتاب «تندتر از عقربه‌ها حرکت کن» و یکی از جوانان نخبه و پرتلاش کشورمان ضمن تاکید بر این موضوع که بهترین نقطه عالم جمهوری اسلامی است، گفت: من نمی‌گویم ایران مشکلاتی ندارد، اما باید تلاش کنیم. ما با جمهوری اسلامی است که صاحب هویت می‌شویم. به نظر من خداوند ساختار همه ما را برای تحقیق و توسعه آفریده است. برای همین است که همیشه تاکید شده‌است که امروزمان باید با دیروزمان فرق داشته باشد. ما امروز در جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم و باید خودمان دست به کار شویم.

نشان استقلال جشنواره عمار نیز توسط فرزند شهید فخری زاده به نوید نجات‌بخش تقدیم شد. همچنین جایزه ویژه «دست‌کش ننه عصمت» توسط خانواده شهید صاحب‌هنر و مازیار بیژنی به میکائیل براتی طراح و گرافیست اهدا شد.

میکائیل براتی ضمن تشکر از جشنواره عمار بابت اهدای این جایزه، گفت: «من تا امروز داستان این جایزه را نمی‌دانستم و امروز که فهمیدم بسیار به آن مفتخرم و کاش می‌شد این دستکش همیشه برای من بود و با خود به خانه می‌بردم. چیزی که شما از تصاویر می‌بیند و با آن ارتباط برقرار می‌کنید محتوای کار‌ها است و من باید از تیم محتوایی استدیو سه درچهار تشکر کنم. من همیشه تلاش می‌کنم کار‌ها را ضربتی برسانم، اما ایده و محتوا‌ها هم با تلاش این تیم است که به دست من می‌رسد و من از همینجا از علی حیاتی تشکر می‌کنم که استارت این ماجرا‌ها را زدند.

محمدسرور رجایی به آسمان چنگ زد

در بخش دیگر از این مراسم نکوداشت محمدسرور رجایی شاعر افغانستانی برگزار شد.

در این بخش علی محمد مودب روی صحنه آمد و گفت: از جهتی تلخ است که من درباره محمد سرور رجایی حرف بزنم و از سویی دیگر شیرین. هر آدمی قصه‌ای دارد؛ قصه رجایی قصه درختی است که وقتی زمینش را از دست داد به آسمانش چنگ زد، وقتی وطنش را از دست داد، وطنش را خودش ساخت. او محکم بر سر عهد خود با وطن فرهنگی‌اش ایستاد، او کلماتی، چون «جهان فارسی» و «خون شریکی» ساخت، آن‌ها را آن‌قدر تکرار کرد که تا این اصلاحات در فرهنگ ما جا افتادند، ریشه‌های خود را رها نکرد بله شاخه‌هایش را به ابر‌ها رساند، او ما را یاد سنگرسازان بی سنگر می‌انداخت، بازی می‌ساخت در حالی که داخل بازی نبود، مدیر فرهنگی بود، اما دفتر نداشت، خودش خانه نداشت، اما خانه‌ای در حوزه معنا برای ما ساخت.

وی افزود: یادم است مجله‌ای برای کودکان مهاجر و افغانستان منتشر می‌کرد تا ما در جریان احوالات آن‌ها قرار بگیریم، حامی برنامه‌های فرهنگی بود. باز هم تکرار می‌کنم وقتی زمینش را از دست داد به آسمانش چنگ زد، انقلاب اسلامی، شهدا و… وطن عقیدتی او بودند که در آن خانه کرد و به همین قیمتی از حراست آن کوتاه نیامد، عشقش به شهدا بود که او را به آرزوی خود رساند و امروز پیکرش در کنار شهدا آرمیده است. امیدوارم مشکلات سرور رجایی‌ها حل شود، سرور برای من نماد همت بود؛ فردی که برای کار از باقر شهر به بومهن می‌رفت با این حال وقت و انرژی برای کار فرهنگی داشت.

وی در ادامه یکی از شعر‌های زنده‌یاد محمدسرور رجایی را خواند.

بخش پایانی اهدای جوایز

لوح افتخار بخش برنامه تلویزیونی به برنامه «حبیب نخلستان» به کارگردانی علی گل‌شاهی رسید.

فانوس این بخش به اثر «شب‌های پرستاره» به تهیه‌کنندگی سید صدرا میری اهدا شد.

لوح افتخار بخش آیتم و موشن‌گرافی به «داستان صندوق‌ها» به کارگردانی آرش آقاجانی و اثر «ورزش برای مردم» به کارگردانی سید سجاد قافله‌باشی، اهدا شد.

فانوس این بخش به اثر «عاشق شوید» به کارگردانی علی حسینی و حنیف رحیمی رسید.

لوح افتخار بخش گزارش خبری به اثر «مثبت کاذب» به کارگردانی زهره بیادی اهدا شد.

فانوس این بخش به اثر «ثروت‌های رها شده» به کارگردانی مریم تکافی رسید.

لوح افتخار بخش فیلم ‌ما به اثر « نبرد البرز» ساخته محمد جواد توکلی اهدا شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه