"یزدان فتوحی" بازیگر، نویسنده و کارگردان در گفتگو با ۸دی:

حاج قاسم مردمی بود؛ مراقبت از مردم از ویژگی های بارز این قهرمان ملی است

“یزدان فتوحی” بازیگر، نویسنده و کارگردان با اشاره به ویژگی های بارز سردار سلیمانی، گفت: “حاج قاسم” به قدری مردمی و از جنس مردم بود که جانش را در این راه فدا کرد و دلسوزی و و مراقبت از مردم ایران از ویژگی های بارز این قهرمان است.

حاج قاسم مردمی بود؛ مراقبت از مردم از ویژگی های بارز این قهرمان ملی است

“یزدان فتوحی” بازیگر، نویسنده و کارگردان در گفتگو با خبرنگار هشت دی با اشاره به مهم ترین شاخصه تمامی شهدا به ویژه شهید سردار سلیمانی، اظهار کرد: ویژگی مشترک تمامی شهدا مردمی بودن و در کنار مردم ماندن است و “حاج قاسم” هم مانند شهیدان همت و باکری در اذهان خواهد ماند.

وی با بیان اینکه این ویژگی در هر حوزه ای صادق است تصریح کرد: “هرچه به مردم نزدیک تر باشی و حرف آنان را بشنوی و حقشان را مطالبه کنی فیلمت بیشتر دیده خواهد شد و به تو نزدیک تر خواهند شد و پشت تو قرار خواهند گرفت”.

بسیاری از مردم بعد از شهادت حاج قاسم او را شناختند

این هنرمند با بیان اینکه بسیاری از مردم بعد از شهادت ایشان و با دیدن مستندها و برنامه های تلویزیونی، حاج قاسم را شناختند در حالی که خیلی ها از فعالیت ها و رشادت های این قهرمان در هشت سال دفاع مقدس و در دفاع از این مرز و بوم آگاهی نداشتند و با تحقیقات به بزرگی ایشان پی بردند، بیلن کرد: این را بر اساس تجربه شخصی خودم می گویم که با مرور زندگینامه شهدا به این نتیجه می رسیم که اگر از جنس مردم باشی تو را دوست خواهند داشت و در یادها ماندگار خواهی شد و تو را روی دست خواهند برد.

مراقبت از مردم از ویژگی های بارز این قهرمان ملی است

فتوحی با اشاره به ویژگی های بارز سردار سلیمانی، اضافه کرد: “حاج قاسم” به قدری مردمی و از جنس مردم بود که جانش را در این راه فدا کرد و دلسوزی و نگرانی و مراقبت از مردم ایران از ویژگی های بارز این قهرمان است.

اگر از نمایش های تبلیغاتی فاصله بگیریم بیشتر “حاج قاسم” را درک می کنیم

این نویسنده و کارگردان با بیان اینکه اگر یک مقدار از نمایش های تبلیغاتی و از اینکه پشت بعضی حرف ها قائم شدن فاصله بگیریم، بیشتر حاج قاسم را درک می کنیم، گفت: ما “حاج قاسم” های زیادی داریم و اگر راست می گوییم باید مانند “حاج قاسم ها”، “همت ها” و “باکری ها” باشیم و به جای اینکه صرفا روایت کنیم و هر سال بزرگداشت و مراسم بگیریم حداقل از خودمان شروع کنیم و این خصوصیات شهدا را در بخشی از زندگی مان پیاده کنیم. به طور مثال “اگر حاج قاسم” از وحدت گفت ببینیم خودمان در این رابطه چه کردیم؟ اگر به این سمت گرایش پیدا کردیم، موفق خواهیم شد.

حاج قاسم رفیق و بی ریا بود

فتوحی تصریح کرد: اگر از شهدا الگوپذیری نداشته باشیم مثل این است که یک شخصیت بزرگی را بزرگ تر و از خودمان دورتر می کنیم در حالی که اینگونه نیست، بنده از نزدیک بزرگواری و‌ محبت ایشان را بارها دیده ام و به قدری رفیق و بی ریا بود که اصلا احساس این که با یک ژنرال هم صحبت بودم را نداشتم.

یک مدیر ساده را به راحتی نمی توان ملاقات کرد اما  از زمانی که خواستم “حاج قاسم” را ملاقات کنم، ۲۴ساعت هم نگذشت

وی در ادامه بیان کرد: تو سال ها نمی توانی یک مدیر ساده تلویزیونی را ملاقات کنی و پشت در یک اتاق مدیر باید ساعت ها بشینی و وقت ملاقات نمی دهند اما بنده از زمانی که خواستم با “حاج قاسم” ملاقاتی داشته باشم، ۲۴ ساعت هم نگذشت.

نام “حاج قاسم” به عنوان قهرمان ایران در تاریخ ثبت شد

این بازیگر، نویسنده و کارگردان با بیان اینکه این قهرمان در تاریخ ثبت شد و قرن ها از آن صحبت خواهد شد، تصریح کرد: وقتی خبر شهادت ایشان را شنیدم حدود نیم ساعت تا چهل دقیقه بی حرکت نشسته بودم و پلک نمی زدم و دلیل ناراحتی ام را به این خاطر می دانستم که ایشان را از نزدیک دیده بودم و به این فکر می کردم که کسانی مثل رهبر انقلاب که به ایشان نزدیک بودند چه می کشند و چه کسی را از دست دادند؟!

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه