رییس اتحادیه میوه و تره بار رشت:

میوه شب یلدا گران نمی شود

رییس اتحادیه میوه و تره بار شهرستان رشت گفت: به اندازه کافی میوه در بازار وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود شاهد افزایش قیمت میوه در شب یلدای امسال نباشیم.

میوه شب یلدا گران نمی شود

به گزارش ۸دی،ابراهیم حسنی رییس اتحادیه میوه و تره بار شهرستان رشت  گفت: با توجه به اینکه امسال باغات محصول خوبی داده‌اند، قیمت میوه‌ها نیز متعادل است.

وی افزود: به اندازه کافی میوه‌های مخصوص شب یلدا در بازار موجود است و پیش‌بینی می‌شود قیمت میوه‌ها برای شب یلدا افزایش پیدا نکند. سیب و نارنگی هم در بازار به اندازه کافی وجود دارد و همچنین هندوانه مورد نیاز مردم رشت نیز در بازار وجود خواهد داشت.

رییس اتحادیه میوه و تره بار شهرستان رشت گفت: همواره در شب یلدا، میوه بیشتر از روزهای عادی فروخته می‌شود و هر فرد به تناسب درآمد خود، برای خانواده‌اش میوه خرید می‌کند.

اتحادیه میوه و تره‌بار شهرستان رشت خاطرنشان کرد: میوه‌های مورد نیاز در سردخانه‌ها وجود دارد و مردم برای تامین میوه‌های موردنیاز خود مشکلی نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه کدوی مورد نیاز شب یلدا از کدوهای شهرستان آستانه و رشت است، تصریح کرد: مقدار خرمالو زیاد نیست و نسبت به سالهای گذشته کمتر است و معمولا به مقدار کم خریداری می شود و  فقط به صورت تزئینی مورد استفاده قرار می گیرد.

حسنی ادامه داد: هدف میوه فروشان این است که همه اقشار بتوانند خرید کنند زیرا هر چقدر میوه‌ها گران شوند و قدرت خرید مردم کاهش یابد، میوه کمتری فروش می رود و بنابراین سود کمتری عاید میوه فروشی ها خواهد شد.

وی در خصوص میوه ازگیل گفت: ازگیل شب یلدا بیشتر از باغات هشتپر تهیه می شود و این میوه علاوه بر سفره های شب یلدای گیلانیان جای خود را در بین سفره های شب یلدای دیگر استان ها از جمله تهران باز کرده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه