بازگشت شاگردان مجیدی به مسیر پیروزی

تیم فوتبال استقلال در هفته نهم مسابقات لیگ برتر برابر تیم پیکان به پیروزی رسید و توانست با ۳ گل پیکان را شکست داده و به طلسم ۵ تساوی پیاپی پایان دهد.

بازگشت شاگردان مجیدی به مسیر پیروزی

به گزارش ۸دی، در آغاز هفته نهم رقابت های لیگ برتر، تیم های استقلال و پیکان در استادیوم دستگردی شهر تهران به مصاف هم رفتند.

شاگردان فرهاد مجیدی در این دیدار صاحب توپ و میدان بودند و موقعیت هایی را به روی دروازه حریف خلق کردند. در همان دقیقه دوم کوین یامگا در دهانه دروازه صاحب موقعیت شد ولی ضربه اش چنگی به دل نزد و توسط کرمانشاهی مهار شد. در دقیقه ۷ حسین زاده با یک فرار سریع خطرآفرین شد که سنگربان و مدافع پیکان مرتکب اشتباه شدند و خاقانی که قصد داشت دروازه خالی را باز کند، با خطای نوروزی فرد متوقف شد و داور یک ضربه کاشته برای آبی ها گرفت که توپ را کرمانشاهی مهار کرد.

در ادامه نیز استقلال توسط رودی ژستد، سلمانی، حسین زاده و یامگا موقعیت هایی را هدر داد تا اینکه در دقیقه ۳۱ شوت محکم و روپای زبیر نیک نفس از فاصله ۳۰ متری به شکل دیدنی راهی دروازه پیکان کرد که با واکنش فوق العاده کرمانشاهی راهی کرنر شد. این کرنر را مهدی پور به روی دروازه ارسال کرد که پس از ضربه سر رودی ژستد، توپ در دهانه دروازه به سیاوش یزدانی رسید و مدافع پیش تاخته استقلال به زیبایی دروازه میزبان را باز کرد و نیمه نخست با این یک گل به پایان رسید.

آغاز نیمه دوم پیکان دست به تعویض زد و رنجبری جایگزین محمدمهدی محبی شد. با این وجود، باز هم استقلال در نیمه دوم تیم برتر میدان بود. در دقیقه ۴۸ حسین زاده پس از چند دریبل دیدنی با یک پاس پشت پا، سلمانی را صاحب توپ کرد ولی شوت او از بالای دروازه به بیرون رفت. در دقیقه ۶۹ استقلال و یزدانی می توانستند به مانند گل اول، باز هم دروازه پیکان را باز کنند. ارسال کرنر مهدی مهدی‌پور به روی دروازه با ضربه سر محمد دانشگر همراه شد و سیاوش یزدانی موقعیتی مشابه گلی که در نیمه اول به ثمر رساند را به دست آورد ولی ضربه سر او در دهانه دروازه و مقابل دروازه خالی از بالای دروازه به بیرون رفت.

چند دقیقه پس از این موقعیت بود که استقلال توانست به گل دوم برسد. ارسلان مطهری در کنار خط عرضی با خطای بازیکنان پیکان متوقف شد و یک ضربه کاشته در موقعیت مناسبی برای استقلال به دست آمد. مهدی مهدی پور پشت این توپ ایستاد و آن را به بهترین شکل ممکن به روی دروازه ارسال کرد و محمد دانشگر پیش تاخته با ضربه سری مطمئن توپ را به تور دروازه کرمانشاهی چسباند و اختلاف را به عدد ۲ رساند.

در ادامه نیز پیکان چند توپ را به روی دروازه استقلال ارسال کرد که با واکنش حسینی همراه شد و یامگا نیز یک توپ خطرناک را به روی دروازه خودروسازان ارسال کرد تا اینکه در دقیقه ۸۵ اختلاف به عدد سه رسید. پاس خوب و دیدنی زبیر نیک نفس درون محوطه جریمه به ارسلان مطهری رسید و این بازیکن با چرخشی دیدنی و فوق العاده توپ را از کنار پاهای کرمانشاهی وارد شد و شاگردان فرهاد مجیدی اختلاف را بیشتر کردند. تلاش های پیکان برای کاهش این فاصله بی نتیجه بود و استقلال با پیروزی پر گل ۳ بر صفر از سد پیکان گذاشت و با پشت سر گذاشتن بحران تساوی های متوالی، موقتا به رتبه دوم جدول رده بندی صعود کرد و در انتظار توقف رقبا ماند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه