مدیرکل ارشاد گیلان: تئاتر مردم محور به همه افکار جامعه، آرا و ابعاد آن می پردازد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه راه تعالی هنر بازگشت به اصل خویش و مردم است، گفت: تئاتر مردم محور به همه افکار جامعه، آرا و ابعاد جامعه می پردازد و فقط در دایره روشنفکران نمی گنجد.

مدیرکل ارشاد گیلان: تئاتر مردم محور به همه افکار جامعه، آرا و ابعاد آن می پردازد

به گزارش ۸دی، رضا ثقتی روز یکشنبه در آیین اختتامیه سی و سومین جشنواره استانی تئاتر گیلان با بیان اینکه تئاتر مردم محور مبین دردهای مردم است و حلقه بسته ای را برای خود ایجاد نمی کند، اظهار داشت: تئاتر مردم محور به همه افکار جامعه، آرا و ابعاد جامعه می پردازد و فقط در دایره روشنفکران نمی گنجد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه این نوع تئاتر عدالت گستر و عدالت محور است و در توزیع خدمات یکجانبه گر نیست، تاکید کرد: امروز راه تعالی هنر بازگشت به اصل خویش و مردم است که صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند.

وی اظهار داشت: طی دو سال اخیر کرونا آسیب های جدی به عرصه فرهنگ و هنر وارد کرد اما تئاتر از حرکت باز نماند و باور دارم حال و روز تئاتر خوب است و این شور نشان می دهد وزن امروز تئاتر، پیشکسوتان هستند.

ثقتی بیان کرد: امسال جشنواره استانی تئاتر همزمان با یکصدمین سال شهادت میرزا کوچک خان جنگلی به این شخصیت هویت ساز تقدیم شده است.

وی با اشاره به سفر اخیر معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به گیلان گفت: وعده برگزاری همایشی درخور شان میرزا کوچک خان در یکصد و یکمین سال شهادت میرزا اخذ شده است.

تالار مرکزی رشت بزودی در اختیار هنرمندان قرار می گیرد

شهردار رشت نیز در این مراسم، گفت: امیدواریم در رویکرد جدید و فضای مثبت بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و شهرداری رشت موضوعات حقوقی تالار مرکزی رشت مرتفع و در اختیار هنرمندان قرار بگیرد.

وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته در مسیر راه اندازی تالار مرکزی رشت ابراز امیدواری کرد: این مرکز به زودی در اختیار هنرمندان استان قرار گیرد.

سید امیرحسین علوی با بیان اینکه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تنها هزینه پاکیزه سازی رشت است و اینگونه مسائل را نمی توان جز با فرهنگسازی بهبود بخشید؛ تاکیدکرد: تحقق این امر نیازمند برنامه ریزی است و نخبگان و هنرمندان باید به کمک مدیریت شهری بیایند.

سی و سومین جشنواره استانی تئاتر گیلان با هدف رشد و توسعه فعالیت‌های اجتماعی و آگاهی بخشی با تکیه بر هنر نمایش، بومی‌سازی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری با تکیه بر استعدادهای جوان و استفاده از بسترهای فرهنگی و هنری برای رشد و اعتلای فرهنگ عمومی از روز جمعه دوازدهم آذرماه آغاز شد و امروز با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه