گودال ایجاد شده در تالار پذیرایی صومعه‌سرا فرو نشست زمین نیست

مدیرکل زمین شناسی و اکتشافات معدنی گیلان با اشاره به انتشار خبری در رسانه های استان مبنی بر فرونشست زمین تالاری در صومعه سرا و سقوط مهمانان در آن طی شب گذشته گفت:  گودال ایجاد شده حاصل فرو نشست نیست اما می تواند یک فروچاله، آب شستگی و یا چاه باشد.

گودال ایجاد شده در تالار پذیرایی صومعه‌سرا فرو نشست زمین نیست

به گزارش هشت دی، “مسلم امانی” مدیرکل زمین شناسی و اکتشافات معدنی گیلان با اشاره به خبری مبنی بر فرونشست زمین تالاری در صومعه سرا و سقوط مهمانان در آن، اظهار کرد: فرونشست زمین در اثر برداشت بی‌رویه آب زیرزمینی رخ می‌دهد و موجب مسائلی همچون ایجاد شکاف‌های عمیق در سطح زمین، کج شدن لوله‌های چاه و خرابی ساختمان‌ها  می‌ شود.

 وی در گفتگو با ایرنا با بیان اینکه این گودال  ممکن است بر اثر احداث این سازه در بستری نامناسب ایجاد شده و زیر آن خالی بوده است، افزود: اکثر تالارها بدون توجه به وضعیت منطقه در زمین های باتلاقی ساخته می شوند و ممکن است چنین رخدادی برای آنها به وجود آید.

امانی گفت: برای روبرو نشدن با چنین مواردی توصیه می شود قبل از احداث هر گونه سازه بر روی زمین از دانش زمین شناسی و نقشه های تولید شده استفاده شود.

 مدیر کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی گیلان خاطر نشان کرد: پس از بررسیهای میدانی نتایج در اختیار مردم قرار می گیرد.

شب گذشته در مراسم عروسی در شهرستان صومعه سرا ناگهان کف تالار فرو ریخته و تعدادی از مهمانان به درون گودال سقوط کرده و آسیب جزئی دیده اند .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه