دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)؛

علامه آملی عالم ربانی و سالک توحیدی بود/ استفاده درست از ظرفیت‌ها موجب سلوک علمی و عملی می‌شود

آیت الله رضا رمضانی با اشاره به اینکه اگر انسان به درستی از ظرفیتی که خداوند به او داده بهره‌مند شده و استفاده کند، می‌تواند سلوک علمی و عملی داشته باشد، گفت: علامه حسن زاده آملی، عالم ربانی و سالک توحیدی بودند یعنی مسیر حرکت الهی و در راستای کسب رضایت الهی قدم برمی‌داشتند.

علامه آملی عالم ربانی و سالک توحیدی بود/ استفاده درست از ظرفیت‌ها موجب سلوک علمی و عملی می‌شود

به گزارش ۸دی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) امروز در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره علامه حسن زاده آملی و سالروز رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) که در مصلی امام خمینی(ره) رشت برگزار شد، اظهار کرد:‌ با رحلت پیامبر اکرم(ص)، ارتباط مستقیم خالق با مخلوق و وحی قطع شد.

وی رحلت رسول اکرم(ص) را مصیبت بزرگ عالم اسلام و خلقت دانست و تصریح کرد: حضرت محمد(ص) پیامبری برای انتشار رحمت از جانب خدای متعال بودند. پیامبر اکرم(ص) مظهر رحمت رحمانیه خدا و مظهر رحمت رحیمیه خداوند هستند و هر آنچه توسط پیامبر(ص) اتفاق افتاده برای انتشار رحمت بوده است.

آیت الله رضا رمضانی با بیان اینکه تزکیه و تهذیب از سمت‌های پیامبر اکرم(ص) بود، افزود: حضرت رسول(ص) هم معلم کتاب و هم معلم حکمت بودند. همه انبیای الهی آمدند تا انسان تربیت کنند، تا انسان با توجه به همه ظرفیت های که در وجود انسان است به صعود برسد. اگر انسان به درستی از ظرفیتی که خداوند به او داده بهره‌مند شده و استفاده کند، می‌تواند سلوک علمی و عملی داشته باشد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به اینکه علامه حسن زاده آملی معلم و مربی بود، تصریح کرد: این شخصیت برجسته، عالم ربانی و سالک توحیدی بودند یعنی مسیر حرکت الهی و در راستای کسب رضایت الهی قدم برمی‌داشتند. علامه حسن‌زاده آملی در حکمت، عرفان و اخلاق مجتهد بود، این علامه، در تمام عمر خود به کسب علم و فقه مشغول بودند و در علومی مانند ریاضیات، نجوم، حکمت و … مهارت داشتند.

وی با تاکید بر اینکه علامه حسن‌زاده در حکمت نظری، حکمت عملی و عرفان استاد بود، تصریح کرد: این شخصیت علمی و دینی، فخر عالم اسلام بودند. علامه آملی یار انقلاب و رهبری بود، این عالم گرانقدر در دوران جنگ هشت ساله نیز لباس رزم بر تن کرد و در همه امور به یاری دین خدا شتافت.

آیت الله رمضانی به نماز رهبر انقلاب بر پیکر مطهر علامه حسن‌زاده آملی اشاره و بیان کرد: پیام تسلیت پرمحتوای رهبر معظم انقلاب نیز نشان دهنده شخصیت برجسته این عالم ربانی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه