استراتژی دشمن در تجزیه ایران شکست خورد

“حسین علی نژاد” استاد دانشگاه و از فرماندهان دوران دفاع مقدس، گفت: کشور در ۸سال جنگ تحمیلی با تدبیر رهبر کبیر انقلاب حفظ و تثبیت شد و استراتژی دشمن در تجزیه ایران شکست خورد.

استراتژی دشمن در تجزیه ایران شکست خورد

به گزارش ۸دی، “حسین علی نژاد” استاد دانشگاه و از فرماندهان دوران دفاع مقدس در نشست هفته دفاع مقدس در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور گیلان با اشاره به اینکه طبق بررسی دانشمندان در ۵هزار سال اخیر تنها ۲۶۷ سال جنگ نبوده است، بیان کرد: این نشان دهنده آمار ۹۰ درصدی جنگ است یعنی به هر بهانه ای جنگ درگرفته است، مثلا در سوریه به دلیل مسئله داخلی جنگ شروع شد و در طول تاریخ جنگ همیشه بوده، هست و خواهد بود.

وی با بیان اینکه اگر از دشمن غافل شویم ضرر خواهیم کرد، ادامه داد: ما هرجا کوتاه آمدیم دشمن از ما سوءاستفاده کرد این در حالی است که در سال های قبل هر جنگی سرزمینی از خاک ایران جدا شد.

“علی نژاد” با بیان اینکه هر جایی که خودمان را باور کردیم و ایستادگی کردیم بردیم، خاطرنشان کرد: دشمن بزرگترین و مجهزترین سلاح در سوریه و عراق دستش بود اما فقط سلاح و تخصص کارساز نیست بلکه باور و ایمان سبب موفقیت است.

مسئول گروه علمی جغرافیا و نظامی دانشنامه دفاع مقدس استان گیلان با بیان اینکه هدف دشمن تجزیه و نابودی ایران بود، افزود: کشورهای فرانسه، آمریکا، انگلیس تصمیم داشتند ایران را به هشت کشور تجزیه کنند و صدام می خواست به پنج کشور تجزیه شود تا با تقسیم شدن به کشورهای کوچک قدرت و یکپارچگی اش را از دست بدهد.

وی با تاکید بر اینکه این انقلاب با تدبیر رهبر کبیر انقلاب (ره)حفظ و تثبیت شد و استراتژی دشمن در تجزیه ایران شکست خورد، تصریح کرد: تدابیری که امام داشت کشور را بیمه کرد. بعد از پیروزی انقلاب به عقیده امام در کنار ارتش، سپاه روی کارامد و به گفته امام “مملکتی که ۲۰ میلیون جوان دارد باید ۲۰ میلیون تفنگدار داشته باشد”.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه سبک و شیوه ما در جنگ با سایر کشورها متفاوت بود، گفت: هرجا از ابتکار و خلاقیت ها استفاده کردیم، بردیم.

وی خاطرنشان کرد: این کشور مردم را داشت و مردم امام را داشتند و مردم و امام ،خدا را داشتند. تازمانی که اعتقاد و اتصال به خدا داشته باشیم این حلقه قدرت شکست نخواهد خورد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه