آبرسانی به روستای صعب العبور با راه اندازی مخزن آب توسط موکب نورالزهرا + تصاویر

مسئول موکب نورالزهرا رشت با اشاره به خدمت رسانی اعضای این موکب به مردم مناطق محروم و صعب العبور شهرستان رودبار، گفت: خادمین موکب نورالزهرا (س) با توجه به شرایط موجود و عدم امکان انتقال وسایل موکب به عراق و محدودیت حضور زوار ایرانی در پیاده روی اربعین، تصمیم گرفتند در خدمت عشاق اباعبدالله در مناطق محروم گیلان باشند.

آبرسانی به روستای صعب العبور  با راه اندازی مخزن آب توسط موکب نورالزهرا + تصاویر

“مجید ذاتی” مسئول موکب نورالزهرا رشت در گفتگو با خبرنگار هشت دی با اشاره به خدمت رسانی اعضای این موکب به مردم مناطق محروم و صعب العبور در شهرستان رودبار، اظهار کرد: خادمین موکب نورالزهرا (س) با توجه به شرایط موجود و عدم امکان انتقال وسایل موکب به عراق و محدودیت حضور زوار ایرانی در پیاده روی اربعین، تصمیم گرفتند در خدمت عشاق اباعبدالله در مناطق محروم گیلان باشند.

وی با اشاره به رصد مناطق محروم گیلان توسط خادمین موکب نورالزهرا(س)، گفت: در پی رصد خادمان موکب، ما با روستای گورد از توابع جیرنده آشنا شدیم که مردم آن با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند.

آبرسانی به روستایی صعب العبور در رودبار با راه اندازی مخزن آب

مسئول موکب نورالزهرا رشت با بیان اینکه یکی از مشکلات مردم این روستا آبرسانی است، گفت: این روستا یک مخزن آب آشامیدنی داشت که ۱۵ سال پیش ساخته شده بود اما کفاف جمعیت آن را نمی داد به طوری که مردم این روستا در طی روز تنها یک ساعت آب داشتند و در پی آن تصمیم گرفتیم یک مخزن ۷۰متر مکعبی به ارزش ۶۰۰میلیون برای مردم راه اندازی کنیم که تنها هزینه تهیه این مخزن ۶۰۰میلیون تومان است و مابقی هزینه ها از نصب در دل کوه و… توسط خادمین موکب انجام شده است.

ذاتی ادامه داد: اجرای این پروژه را از روز ۲۳ شهریور ماه در روستای گورد آغاز کرده و بناداریم که تا اربعین تمام شود و اگر هم تمام نشد خادمین تا اتمام عملیات در روستا خواهند ماند.

مسئول موکب نورالزهرا (س) با اشاره به فعالیت های دیگر موکب در روستاهای منطقه، اضافه کرد: برگزاری کلاس های مختلف از جمله ارتباط با کودکان و نوجوانان روستا، برپایی کلاس های درسی و تقویتی را نیز در برنامه داریم و در روز اربعین هم طی مراسمی قرائت زیارت اربعین را هم خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه خدمات خیاطی، کفاشی، لوله کشی، جوشکاری، تاسیسات، برقکاری و… در روستاهای منطقه به مردم ارائه می شود، بیان کرد: از سوم مهر نیز موکب پزشکی متشکل از پزشکان عمومی و متخصص، ماما، پرستاران و پیراپزشکان در منطقه مستقر می شوند و مردم روستا و روستاهای اطراف ویزیت می شوند این در حالی است که هلال احمر رودبار هم همکاری لازم را با ما دارد.

ذاتی با اشاره به پخت غذای نذری در روز اربعین، گفت: در روز اربعین غذای نذری به میزان بالا پخت می شود و در روستای اطراف بنا به تبرک توزیع می شود.

وی ادامه داد: دستگاه نانوایی سیار موکب نیز که هرساله در کربلا مستقر بود امسال در این منطقه محروم استان مستقر شده و روزانه ۲ تا ۳ هزار نان بین مردم توزیع می شود این در حالی است که روستاهای مذکور فاقد نانوایی است و به آن ها آرد یارانه ای هم داده نمی شود و مردم روستا با وجود فقر مالی آرد را به صورت آزاد تهیه می کنند.

مسئول موکب نورالزهرا (س) در ادامه با بیان اینکه تاکنون حدود ۸۰نفر از خادمین در روستا در حال خدمت رسانی هستند و تا روز اربعین این تعداد به ۱۰۰ نفر می رسد، تصریح کرد: موکب تشکلی مردمی است که منابع مالی آن نیز از سوی مردم تأمین می شود این در حالی است که در دو سالی که به خاطر کرونا توفیق حضور در اربعین را نداشتیم در عرصه های مختلف خدمت رسانی با تولید ماسک،گان و پخت نان و غذای گرم در کنار مردم بودیم.

وی با تأکید بر اینکه امیدوارم اکنون نیز مردم و خیرین در جمع آوری نذورات در کنار ما باشند تا در عرصه خدمت گذاری به مردم مناطق محروم استان فعالیت کنیم و در روز اربعین نیز پخت غذای نذری با کیفیت خوبی به مردم روستا ارائه شود، خاطرنشان کرد: مردم و خیرین با واریز نذورات خود به شماره کارت موکب ۶۲۷۳۸۱۷۰۱۰۰۰۳۹۸۰ می توانند در این امر مهم شرکت کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه