معاون دادگستری گیلان عنوان کرد

رفع تصرف ۱۵۰۰ هکتاری از جنگل های گیلان

معاون دادگستری گیلان، با بیان اینکه دستگاه قضایی در سال ۹۹ توانسته ۱۵۰۰ هکتار از جنگل های استان را رفع تصرف کند، یادآور شد: در پنج ماهه نخست امسال نیز ۲۸۲ هکتار را رفع تصرف کردیم.

رفع تصرف ۱۵۰۰ هکتاری از جنگل های گیلان

به گزارش ۸دی،جان احمد آقایی، استان گیلان را امانتدار میراث جهانی هیرکانی دانست و اظهار کرد: به این میراثداری افتخار می کنیم و همه ما تکلیف داریم که در جهت صیانت و حفاظت از میراث میهنی و جهانی خود اهتمام جدی بورزیم.

وی با اشاره به فرمان تاریخی مقام معظم رهبری در سال های ۹۳ و ۹۶ مبنی بر اینکه صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی خط قرمز نظام و قواست، افزود: دستگاه قضایی و رئیس کل دادگستری استان گیلان و همه قضات استان هم نسبت به امر صیانت از منابع طبیعی اهتمام جدی دارند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با بیان اینکه دستگاه قضایی در سال ۹۹ توانسته ۱۵۰۰ هکتار از جنگل های استان را رفع تصرف کند، یادآور شد: در پنج ماهه نخست امسال نیز ۲۸۲ هکتار را رفع تصرف کردیم.

آقایی، از رسیدگی به ۹۱۶ فقره پرونده قضایی در بخش تعرض به منابع طبیعی خبر داد و خاطرنشان کرد: کمیته صیانت از جنگل های استان گیلان با محوریت دادستان های استان و مشارکت سپاه و اطلاعات و نیروی انتظامی و منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست تاکنون ۷۰ جلسه تشکیل شده است. در مرکز استان نیز ۱۴ جلسه مشترک داشتیم.

وی انفال را متلق به همه نسل ها دانست و عنوان کرد: گاهی مشاهده می شود که افراد سودجو در مقابل ماموران حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی از قانون سرپیچی و اقدام به ضرب و شتم ماموران می کنند و لذا شهدای انفال نیز در استان داریم.

معاون دادگستری گیلان، با بیان اینکه دستگاه قضا به شدت با متعرضان به منابع طبیعی و افراد حامی آنان برخورد خواهد کرد، گفت: تهدید و توهین به قرق بانان و محیط بانان و جنگل بانان حین انجام وظیفه نیز جرم محسوب می شود و با افراد متخلف برخورد خواهیم کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه