شکایت شورا از ترک فعل عوامل شهرداری در عدم نظارت بر پیمانکاران پل های عابر پیاده

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به عدم ساماندهی پل های عابر پیاده شهر رشت، گفت: متاسفانه برخی از همکاران ما در مجموعه شهرداری که به عنوان سازمان بهره‌بردار هستند به تکلیف خود عمل نکردند و در اینجا یقینا ترک فعل‌هایی صورت گرفته است.

شکایت شورا از ترک فعل عوامل شهرداری در عدم نظارت بر پیمانکاران پل های عابر پیاده

به گزارش ۸دی، «محمد حسین واثق کارگرنیا» رئیس شورای شهر رشت در برنامه تلویزیونی لوجنک با بیان اینکه به طور کلی رسالت ایجاد پل‌های عابر پیاده در شهر رشت بحث تامین امنیت بیشتر برای عابران پیاده بوده است عنوان کرد: متاسفانه با وجود همه تمهیداتی که ما در این پروژه در سال ۹۳ داشتیم پیش‌بینی‌ها به ثمر ننشست از طرفی ایجاد اکثر پل‌های عابر پیاده در دوره شورای چهارم شروع شد.

رئیس شورای شهر رشت تصریح کرد: قرار بود طبق مفاد توافقنامه کسانی که به عنوان مجری و پیمانکار برنده مناقصه می‌شوند برابر قرارداد BOT در جهت نگهداری از پل‌ها اقدام کنند و در نهایت پس از اتمام مدت قرارداد، سازه اورهال شده و در اختیار خود شهرداری رشت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اکثر پل‌های عابر پیاده مکانیزه شهر رشت به پایان انعقاد قرارداد خود نزدیک شده‌اند اذعان کرد: یکسری از این پل‌ها تا اسفندماه باید اورهال شده و به شهرداری رشت تحویل داده شوند از طرفی شهرداری هم باید تعیین تکلیف کند و پیمانکاران جدیدی را برای این کار مشخص نمایند.

کارگرنیا اضافه کرد: آنچه که در اینجا برای شهروندان، شورای شهر و شهرداری ایحاد مشکل کرده این است که متاسفانه برخی از همکاران ما در مجموعه شهرداری که به عنوان سازمان بهره‌بردار هستند به تکلیف خود عمل نکردند و در اینجا یقینا ترک فعل‌هایی صورت گرفته است بنابراین بنده در همین راستا گزارشی را از مجموعه شهرداری گرفتم.

رئیس شورای شهر رشت ابراز داشت: در کنار تهیه یه گزارش از شهرداری رشت هماهنگی‌های لازم را هم با مرجع قضایی اعم از رئیس کل دادگستری استان گیلان و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رشت انجام دادم و به صورت مکتوب هم شکایت خود را به نمایندگی از اعضای شورای ششم مبنی بر ترک فعل عوامل شهرداری در عدم نظارت بر کار پیمانکاران تقدیم کردیم.

کارگرنیا با بیان اینکه در حال حاضر بخش اعظمی از پل‌های عابر پیاده بعضا مکانیزه شهر رشت مورد استفاده قرار نمی‌گیرند اضافه کرد: بخشی از پل‌های عابر پیاده شهر رشت هم به دلیل عدم توجه پیمانکار مربوطه قطعات فنی مربوط به آسانسورهایشان مورد سرقت قرار گرفته است.

فوت ۲۰ شهروند و عابرپیاده در رشت

وی از فوت ۲۰ نفر شهروند و عابرپیاده در شهر رشت بر اساس آماری که از مجموعه راهنمایی و رانندگی گرفته شده است سخن گفت و ابراز داشت: البته تعداد مصدومان و مجروحان به مراتب بیشتر از این تعداد است از سویی سالمندان هم به علت عدم ساماندهی درست پل‌های عابرپیاده و نیمه‌کاره رها شدن آن‌ها با مشکلات زیادی جهت تردد در سطح شهر رشت مواجه هستند.

رئیس شورای شهر رشت توسعه پل‌های عابر پیاده و رساندن آن به عدد ۵۰ پل در سطح شهر را برنامه‌ای که توسط شورا دنبال می‌شود اعلام کرد و افزود: در دوره شورای پنجم پروژه پل‌های عابر پیاده دیگر اجرا نشد اما شورای ششم مجددا این امر را پیگیری می‌کند و حتی با عوامل شهرداری و هم با پیمانکارانی که به تعهدات خود عمل نکردند برخورد می‌کند.

کارگرنیا با تاکید بر اینکه با وجود پیگیری رسانه‌ها در مورد وضعیت پل‌های عابر پیاده شهر رشت هیچ اقدامی توسط متولیان انجام نشد افزود: اتفاقا یکی از دلایلی که شورای شهر در حال پیگیری قضایی موضوع بوده دقیقا به همین خاطر است زیرا عوامل دخیل در این ماجرا به تذکرات و هشدارها توجهی نکردند به همین خاطر ما حتما قضیه را پیگیری می‌کنیم تا برای مابقی بخش‌هایی که ترک فعل کردند درس عبرت شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه