رئیس شورای شهر رشت خبر داد:

انعقاد توافق نامه همکاری فی مابین شهرداری رشت و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به انعقاد توافق نامه همکاری فی مابین شهرداری رشت و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)، گفت: علیرغم توافق نامه به امضا رسیده ما بین شهرداری و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) تاکنون نتیجه ای عاید رشت نشده است و معتقدیم باید از ظرفیت بسیار بالای این قرارگاه در اجرای پروژه های بزرگ و اولویت دار رشت استفاده کنیم.

انعقاد توافق نامه همکاری فی مابین شهرداری رشت و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)

به گزارش ۸دی،محمد حسین واثق کارگرنیا در دیدار با مسئولین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در سالن جلسات شورا اظهارداشت: در اجرای توافق نامه همکاری فی مابین شهرداری رشت و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) باید حداکثر منافع برای مردم رشت تامین شود.

 

وی با اشاره به انعقاد توافق نامه همکاری فی مابین شهرداری رشت و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) تصریح کرد: علیرغم توافق نامه به امضا رسیده ما بین شهرداری و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) تاکنون نتیجه ای عاید رشت نشده است و معتقدیم باید از ظرفیت بسیار بالای این قرارگاه در اجرای پروژه های بزرگ و اولویت دار رشت استفاده کنیم.

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه پیش از این، احداث دو پروژه تقاطع غیر همسطح میدان امام حسین (ع) و میدان نیروی دریایی رشت با همکاری قرار گاه مطرح شده بود، افزود: در این باره باید به اولویت های طرح جامع حمل و نقل و ترافیک رشت توجه داشته باشیم و شورا و شهرداری رشت به دلیل اعتمادی که به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) به واسطه عملکرد آن در اجرای پروژه های بزرگ در سطح کشور وجود دارد، تمایل به همکاری با این مجموعه توانمند دارند.

واثق کارگر نیا با اشاره به اینکه رشت با جایگاه واقعی اش فاصله بسیاری دارد، تصریح کرد: علیرغم تمامی افتخاراتی که رشت در گذشته های نه چندان دور به آن دست پیدا کرده است، متاسفانه طی چند سال اخیر رشت نتوانست همسان دیگر شهرهای کشور در مسیر توسعه گام بردارد و این مسئله موجب بروز عقب ماندگی های فراوانی در حوزه های مختلف شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر تامین منافع حداکثری مردم رشت در توافق نامه منعقد شده ما بین شهرداری و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) گفت: تالاب عینک رشت، رودخانه های گوهررود و زرجوب، تقاطع های غیر همسطح و غیره از جمله پروژه هایی هستند که می توانیم از ظرفیت بسیار خوب قرار گاه خاتم در اجرایی شدن آنها استفاده کنیم و متاسفانه این ظرفیت ها در سال های اخیر مورد بی توجهی قرار گرفتند.

واثق کارگرنیا با اشاره به اینکه شورای ششم قصد کار تبلیغی ندارد، تصریح کرد: اینکه فقط بخواهیم پروژه ای را که حتی در اولویت شهر نیست، به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) بسپاریم و متعاقب آن هزینه هنگفتی نیز به بیت المال تحمیل کنیم، مورد قبول نیست و معتقدیم در واگذاری پروژه ها باید اولویت ها و نیاز شهر مورد توجه باشد.

 

*فقدان رینگ مناسب در رشت منجر به بروز گره های شدید ترافیکی شده است

سرپرست شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در خصوص اجرای پروژه های بزرگ عمرانی از سال گذشته جلسات متعددی با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه این جلسات منجر به اجرای عملیاتی پروژه ای نشده است و امیدواریم با بهره مندی از ظرفیت این قرارگاه، پروژه های کلان مقیاس و در سطح ملی نظیر ساماندهی رودخانه های گوهر رود و زرجوب، پروژه زیرگذر شهرداری رشت و … را در رشت اجرایی کنیم و با توجه به منابع محدود مالی بتوانیم از اعتبارات دولتی بهره مند گردیم.

علی بهارمست با بیان اینکه رشت فاقد رینگ های مناسب است، افزود: فقدان رینگ مناسب در رشت منجر به بروز گره های شدید ترافیکی شده است و سالهاست که اجرای رینگ ۹۰ متری در رشت به دلیل مشکلاتی از جمله فقدان منابع مالی به تعویق افتاده است.

 

*تمام اسناد قرارداد با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) باید شفاف و کامل به مردم و رسانه‌ها گزارش شود

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه، اظهار کرد: همه مردم و مسئولان نگاه ویژه‌ای به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) دارند و قرارگاه خاتم، قرارگاهی است که وقتی پروژه ای را در دست بگیرد، حضوری قوی و مستمر در آن خواهد داشت.

مهدی نوری هریس افزود: همه اعضای شورا از جریان انقلابی و با یک شعار انقلابی آمده اند تا حال شورا و شهر را تغییر دهند. بنابراین تمام اسناد قرارداد با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) باید شفاف و کامل به مردم و رسانه‌ها گزارش شود.

 

*متاسفانه در شورای گذشته بدون کار کارشناسی و شتابزده اولویت‌هایی مطرح شده که جزء اولویت‌های اصلی شهر نبوده است

پروؤه نیز در این جلسه به اولویت های شهر رشت اشاره کرد و گفت: متاسفانه در شورای گذشته بدون کار کارشناسی و شتابزده اولویت‌هایی مطرح شده که جزء اولویت‌های اصلی شهر نبوده است.

مسعود عباس نژاد اذعان داشت: با توجه به برنامه‌های طرح تفصیلی اولویت‌هایی برای روان سازی ترافیک در رشت داریم که مهمترین اولویت ما اجرای رینگ ۹۰ متری میدان گیل به مسکن مهر به همراه تقاطع غیر همسطح در میدان گیل است که امید است بتوانیم از وجود قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) بهره‌مند شویم که این مهم ضرورت شهر ما تلقی میگردد.

وی با اشاره به دیگر اولویت های رشت اظهار کرد: اتصال میدان سرگل به خیابان سعدی، بازگشایی کانال ژ۵، بازگشایی و اتصال بلوار آیت‌ الله احسانبخش به سعدی، تقاطع غیر همسطح میدان مصلی، بازگشایی مسیر اتصال مسکن مهر، بازگشایی خیابان اقتصاد، اتصال بلوار احمدزاده به گلباغ نماز، بازگشایی و اتصال میدان امام حسین (ع) به رینگ ۹۰ متری، اتصال و بازگشایی بلوار اصفهان به میدان نبوت و کوی حسینی و … جزو برنامه‌های شورا برای کاهش بار ترافیک است که این اولویت ها باید مورد توجه قرار گیرد.

*پرونده شهر رشت که از سال ۱۳۹۸ تفاهم نامه منعقد شد تاکنون به جایی نرسیده است

نماینده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با اشاره به اینکه به شهر رشت دلبستگی خاصی دارد، اظهار کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با شهرداریهای شهرهایی از جمله کرمان، اراک، قزوین و … همکاری نموده است اما در پرونده شهر رشت که از سال ۱۳۹۸ تفاهم نامه منعقد شد تاکنون به جایی نرسیده است.

نورمحمدی با بیان اینکه برای حضور در جلسه امروز در ساختمان شورا حدود نیم ساعت در ترافیک درون شهری بودیم، افزود: این موضوع موجب ناراحتی است و امیدواریم با رویکردی که در شورای ششم شهر رشت مشاهده می شود، این مشکلات به زودی برطرف شود.

وی با تاکید بر اینکه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در اجرای پروژه ها به دو مقوله سرعت و کیفیت توجه دارد، گفت: پروژه های شهر رشت که قرار است، قرارگاه در آنها مشارکت داشته باشد، باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه