معاون علوم پزشکی گیلان:

تزریق یک میلیون دوز واکسن کرونا در گیلان

معاون علوم پزشکی گیلان گفت: تاکنون یک میلیون دوز واکسن کرونا به واجدان شرایط در استان تزریق شده است و از هفته آینده با تخصیص واکسن از سوی وزارت بهداشت، فرایند واکسیناسیون کووید سرعت بیشتری می یابد.

تزریق یک میلیون دوز واکسن کرونا در گیلان

به گزارش ۸دی،آبتین حیدرزاده در وبینار با مدیران شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های گیلان، با بیان اینکه با توجه به شرایط موجود اولویت تزریق واکسن با نوبت دومی ها است، اظهار کرد: از هفته آینده با تخصیص واکسن به استان از سوی وزارت بهداشت و درمان، روزانه ۲۵ هزار دوز واکسن کووید به گروه های هدف تزریق می شود.

وی افزود: کنترل بیماری کووید علاوه بر واکسیناسیون با اعمال محدودیت تردد در مبادی ورودی استان تحقق می یابد؛ به طوری که در صورت سفرهای ضروری برای ورود به استان از مرزها و مبادی ورودی مختلف، باید از مسافران تست کرونا گرفته شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به اهمیت رصد کردن بیماران و افراد ناقل در کنترل بیماری کووید۱۹ گفت: در زمانی که بیماری شیب نزولی دارد، باید با رعایت پروتکل های بهداشتی و اعمال محدودیت ها بستر را برای کنترل بیماری و ممانعت از رخ دادن موج های بعدی فراهم کرد.

حیدرزاده، بر تشدید نظارت ها در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید و بیان کرد: در کنار فرایند واکسیناسیون، توجه به نظام مراقبت سلامت و اعمال محدودیت ها و رعایت پروتکل های بهداشتی باید در اولویت اقدام در استان قرار گیرد تا شاهد اوج گیری مجدد بیماری در پاییز نباشیم.

وی یادآور شد: تاکنون یک میلیون دوز واکسن کرونا به واجدان شرایط در استان تزریق شده است و از هفته آینده با تخصیص واکسن از سوی وزارت بهداشت، فرایند واکسیناسیون کووید سرعت بیشتری می یابد.

معاون علوم پزشکی گیلان، همچنین به اهمیت واکسیناسیون مادران باردار اشاره کرد و گفت: ۲۵۰۰ مادر باردار واجد شرایط دریافت واکسن کووید۱۹ طبق دستورالعمل وزارت بهداشت در استان گیلان هستند.

وی افزود: با وجود کمبود واکسن در گروه های سنی هدف، تلاش شده هیچ کمبودی در واکسیناسیون مادران باردار در سطح استان وجود نداشته باشد و این اهتمام وجود دارد که طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، تمامی مادران باردار واجد شرایط در گیلان واکسن کووید را دریافت کنند.

حیدرزاده، با تاکید بر اجرای به موقع و سریع تر واکسیناسیون مادران باردار استان، خاطرنشان کرد: اجرای هرچه سریع تر واکسیناسیون مادران باردار منجر به کاهش ابتلای این مادران در موج های بعدی بیماری کووید خواهد شد؛ بنابراین ترغیب مادران باردار به دریافت واکسن توسط پزشکان و ماماها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه