دلخوش در موافقت با تفکیک وزارت راه‌ و شهرسازی:

وزارت راه‌ و شهرسازی در بیش از ۲۰ بخش وظایف عقب مانده دارد/ ۲۰ میلیون نفر در بافت فرسوده زندگی می کنند

نماینده صومعه سرا در مجلس گفت: وزارت راه و شهرسازی بیش از بیست بخش در سطح کشور با مسئولیت زیادی دارد که وظایفشان عقب مانده است.

وزارت راه‌ و شهرسازی در بیش از ۲۰ بخش وظایف عقب مانده دارد/ ۲۰ میلیون نفر در بافت فرسوده زندگی می کنند

به گزارش ۸دی،سید کاظم دلخوش اباتری نماینده صومعه سرا در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در موافقت با کلیات طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی به دو وزارتخانه گفت: اگرچه این وزارتخانه ها ادغام یا تفکیک می شوند اصولاً درست نیست اما درباره وزارت راه و شهرسازی باید گفت بیش از بیست بخش در سطح کشور با مسئولیت زیادی دارد که وظایفشان عقب مانده است.

وی ادامه داد: با وجود بخش‌های مختلف این وزارتخانه توجهی به هیچ بخشی از حوزه مسکن نشده است و همچنین در زمینه راه ها نتوانستیم با ادغام وزارت راه و مسکن، مشکل حوزه مسکن را حل کنیم.

این نماینده تصریح کرد: ما در کشور شهرسازی اسلامی نداریم، چرا که هویتی ندارند. ۱۱ میلیون نفر حاشیه نشین داریم که ساماندهی نشدند و خانه هایشان بدون ستون و تیر آهن ساخته شده است.

دلخوش اضافه کرد: در حال حاضر معضل حاشیه نشین‌ها اجتماعی است اما در آینده می تواند سیاسی و امنیتی شود.

نماینده صومعه سرا بیان کرد: ۲۰ میلیون نفر در بافت فرسوده زندگی می کنند و ۶۰ درصد راه‌ها نیاز به مرمت و بازسازی دارد. سالانه بالای ۲۰ هزار کشته داریم و در میان ۱۷۵ کشور، ایران صد و سیزدهمین کشور است که در حوزه راه مشکل دارد.

وی تصریح کرد: دولت گفته است سالانه یک میلیون خانه خواهد ساخت که با این وضع به سختی به ۳۰۰ هزار واحد هم نمی رسد؛ در نتیجه باید در حوزه ساختار خرید و فروش نیز اصلاح صورت بگیرد که با تفکیک وزارت راه و شهرسازی این اتفاقات خواهد افتاد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه