دومین مرحله ارزیابی اسب های کاسپین در لاهیجان

دومین مرحله ارزیابی اسب‌های کاسپین برای ثبت ملی و بین المللی در لاهیجان انجام شد.

دومین مرحله ارزیابی اسب های کاسپین در لاهیجان

به گزارش ۸دی،مدیر روابط عمومی انجمن حفاظت از اسب کاسپین گفت: تیم ارزیابی انجمن حفاظت از اسب کاسپین برای بررسی اسب‌های متقاضیان ثبت در بخش پیش بنیادی تبارنامه ملی و بین المللی اسب کاسپین در گیلان حاضر شدند.
بهمن علی یاری افزود: تیم ارزیابی شامل آقایان سینا ظهیر، کارن فیروز و مهدی بختیاری در این دوره نزدیک به ۶۰ راس از اسب‌های مالکین و تولید کنندگان استان از جمله اسب‌های موسسه تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گیلان را از نظر تطابق تیپ ظاهری با استاندارد بین المللی اسب کاسپین را ارزیابی کردند.
وی با بیان اینکه نتایج ارزیابی که شامل جمع بندی نظر ۳ ارزیاب است را از طریق وبسایت انجمن در دسترس عموم قرار خواهد داد گفت: اسب‌هایی که در ارزیابی مورد تایید قرار گیرند در فهرست اسب‌های پیش بنیادی طبقه بندی می‌شوند.
مدیر روابط عمومی انجمن حفاظت از اسب کاسپین تصریح کرد: این گروه از اسب‌ها باید ۲ کره از ۲ نریان یا مادیان متفاوت تولید کرده و در صورت موفقیت در پشت سرگذاشتن ارزیابی تولیداتشان و نتیجه مثبت آزمایش ژنتیکی تایید والدین، به بخش اسب‌های بنیادی و اصیل تبارنامه ملی و تبارنامه بین المللی اسب کاسپین ارتقا می‌یابند.

علی یاری خاطرنشان کرد: پس از کسب مصوبه انجمن بین المللی اسب کاسپین مبنی بر عدم نیاز به اعزام ارزیاب خارجی و دادن اختیار عمل کامل به انجمن حفاظت از اسب کاسپین برای بررسی اسب‌های کاسپین ایران، پس از ماه‌ها تلاش و برنامه ریزی، تلاش‌ها برای حفاظت از این نژاد اصیل ایرانی با حمایت موسسه تحقیقات علوم دامی کشور وارد مرحله عملیاتی شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه