فرماندار رشت:

کاهش رعایت پروتکل‌ها به زیر ۵۰ درصد/ هیچ چاره ای جز رعایت موازین بهداشتی نداریم

فتح اللهی تداوم فعالیت اقتصادی در شرایط کرونایی را در گرو رعایت موازین بهداشتی دانست و گفت: مجبور به رعایت پروتکل‌ها تا زمان مهار این ویروس کشنده هستیم.

کاهش رعایت پروتکل‌ها به زیر ۵۰ درصد/ هیچ چاره ای جز رعایت موازین بهداشتی نداریم

به گزارش ۸دی،علی فتح اللهی امروز(دوشنبه، ۴ مرداد) در جلسه ستاد شهرستانی مقابله با کرونا که در فرمانداری رشت برگزار شد، شرایط کرونایی را که تحت تاثیر موج‌های مختلف با عناوین متفاوت، زندگی و سلامت انسان را مختل کرده است، مورد اشاره قرار داد و گفت: دنیا تجربه چنین اتفاق تلخی که همه فعالیت‌های انسان را تحت الشعاع قرار می‌دهد، نداشت و برای رفع این بحران، باید همه مردم و دستگاه‌ها در همکاری با یکدیگر وارد میدان شوند.

فرماندار رشت با اشاره به فراگیر و همه‌گیر بودن ویروس کرونا در جامعه خواستار توجه جدی به دو مقوله مهم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط همگان و افزایش سرعت واکسیناسیون با همکاری دستگاه‌های اجرایی شد.

وی عدم توجه مردم به پروتکل‌ها و داشتن نگاه جریمه‌ای به این مهم را چالشی جدی برای سلامت کشور دانست و افزود: مردم باید نسبت به زدن ماسک و رعایت دستورات بهداشتی اهتمام جدی داشته باشند زیرا با واکسیناسیون ۷۰ درصدی جمیعت می‌توان در خصوص ماسک نزدن آسان‌گیری کرد درحالیکه نسبت واکسیناسیون استان، ۱۳ درصد است.

فتح اللهی تداوم فعالیت اقتصادی در شرایط کرونایی را در گرو رعایت موازین بهداشتی دانست و متذکر شد: گرفتاری امروز ما عدم رعایت حداقل‌های بهداشتی در شرایط کرونایی است و اگر اهتمام جدی و همگانی نباشد مشکل‌ساز خواهد بود.

وی عادی انگاری را عامل تداوم شیوع کرونا ویروس، تحمیل هزینه‌های گزاف و وقفه در چرخه اقتصادی کشور برشمرد و اذعان کرد: چاره ای جز اهتمام جدی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نداریم.

فرماندار رشت با اشاره به نحوه فعالیت اصناف در شرایط کرونایی با رنگ‌بندی‌های مختلف اذعان کرد: دستورالعمل‌ها همچنان گذشته است و نباید تعارف داشته و با متخلفان برخورد جدی داشته باشیم.

وی با اشاره به واکیسناسیون روزانه چهار هزار و ۵۰۰ نفر در استان و قدردانی از تلاش کادر درمان در این روزهای سخت و پرخطر کرونایی اذعان کرد: متاسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در گیلان به زیر۵۰ درصد رسیده که گاها ۴۰ درصد هم اعلام شده است.

فتح اللهی با اشاره به ابتلای روزانه ۲۷ هزار نفر در کشور به کووید ۱۹ اذعان کرد: مجبور به رعایت پروتکل‌ها تا زمان مهار این ویروس کشنده هستیم.

وی با تاکید بر همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها، خواستار بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها جهت واکسیناسیون و افزایش سرعت عمل شد و همچنین از اصناف و عموم مردم خواست تا بدون برخوردهای سلبی با رعایت دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌های شهرهای دارای وضعیت قرمز کرونایی، کادر درمان را در کنترل ویروس همراهی کنند.

فرماندار رشت با اشاره به بازگشایی مدارس که ایجاد شادابی و نشاط در جامعه را به همراه دارد، این مهم را نیازمند مهارکرونا ویروس دانست و گفت: در مدت باقیمانده کمتر از دو ماه باید زمینه لازم برای بازگشایی مدارس فراهم شود که این مهم نیازمند تهیه واکسن و مکان مورد نیاز برای این امر است.

وی با اعلام اینکه رانندگان تاکسی و حمل و نقل عمومی هم در جامعه هدف تزریق واکسیناسیون هستند، بر فراهم‌سازی مکان‌های لازم برای واکسیناسیون جامعه هدف توسط دستگاه‌های مربوطه تاکید کرد و از مدیران خواست تا جامعه اطلاعاتی خود در این زمینه را تکمیل کنند.

فتح اللهی در پایان به واکسیناسیون ۶ هزار نفر از عوامل اجرایی در فرآیند انتخابات ظرف ۱۰ روز اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: همزمان با ۱۷ مرداد، روز خبرنگار باید از تلاش‌های این قشر تاثیرگذار در جامعه که در همه شرایط در صحنه حاضر هستند، قدردانی شود و در هفته خبرنگار با تزریق واکسن در برابر کووید ۱۹ واکیسنه شوند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه