مدیر بنیاد بین‌المللی غدیر در گیلان خبرداد؛

تشکیل حلقه‌های بصیرتی و روشنگری غدیر برای جوانان گیلانی

حجت‌الاسلام لاکانی ایجاد حلقه‌های بصیرتی و روشنگری غدیر برای جوانان را مورد تاکید قرار داد و گفت: پاسخ دادن به شبهات و سؤالات نسل جدید در مورد واقعه غدیر از اهداف مهم بنیاد بین‌المللی غدیر محسوب می‌شود.

تشکیل حلقه‌های بصیرتی و روشنگری غدیر برای جوانان گیلانی

به گزارش ۸دی،حجت‌الاسلام «محمد لاکانی» شامگاه یکشنبه(۳ مرداد) در گفت‌وگوی خبری با تبریک فرا رسیدن ایام دهه امامت و ولایت اظهار داشت: بنیاد بین‌المللی غدیر در گیلان در طول سال برای گسترش و ترویج هر چه بهتر فرهنگ غدیر تلاش و برنامه‌ریزی می‌کند.

مدیر بنیاد بین‌المللی غدیر در گیلان عنوان کرد: این بنیاد با برنامه‌ریزیزهای دقیق و هدفمند در طول سال برنامه‌هایی را در زمینه آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ترویجی با کمک نهادها و ارگان‌های دینی و فرهنگی مانند دفتر نماینده ولی‌فقیه، اداره کل تبلیغات اسلامی، سپاه و بسیج، اوقاف و حوزه‌های علمیه برگزار می‌کند.

لاکانی هدف بنیاد بین‌المللی غدیر را بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها و کمک و همراهی نخبگان و فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی در جهت انتشار معارف غدیر و برداشتن گام‌هایی مؤثر در این بخش خواند و گفت: غدیر برای جامعه اسلام یک ظرفیت بزرگ و تمام نشدنی است و اصل وقوع این واقعه هم مورد وفاق تمام مسلمانان عالم است و همه قبولش دارند.

وی با بیان اینکه همین واقعه غدیر می‌تواند اتحاد و یکپارچگی را در بین امت اسلامی برقرار کند ادامه داد: شکوفایی برنامه‌های غدیر در دهه امامت و ولایت متبلور می‌شود و بنیاد بین‌المللی غدیر استان گیلان در تمام نقاط و شهرستان‌ها برنامه‌های خود را اجرا می‌کند.

مدیر بنیاد بین‌المللی غدیر در گیلان در پاسخ به این پرسش که آیا اساسا فضایی برای جوان امروز جهت شناخت واقعه غدیر و بیان شبهات و سؤالات ایجاد شده است اظهار داشت: برای جواب به این سؤالات و شبهات باید برنامه‌های فاخر روشنگری و هدایت‌گری با محوریت عالمان دینی اعم از حوزوی و دانشگاهی برگزار شود.

لاکانی پاسخ به سؤالات و شبهات جوانان و نسل امروز در مورد غدیر به زبان خود آن‌ها را هم امری بسیار مهم خواند و اضافه کرد: برای این کار می‌توان با بهره‌گیری از فضای مجازی و شبکه‌های رسانه‌ای به این دست از شبهات پاسخ داد و هم‌اینک هم بخشی از این کار در حال اجرا است و برنامه‌های زیادی نیز در این زمینه در دست اجرا داریم.

وی ایجاد حلقه‌های بصیرتی و روشنگری غدیر برای جوانان را لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید فضا و کارها به گونه‌ای پیش برود که وقتی جوان با سؤال و شبهه مواجه می‌شود با مراجعه به این فضاهایی که راه‌اندازی کردیم بتواند جواب پرسش‌های خود را بگیرد که اتفاقا در این زمینه گام‌های خوبی برداشته شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه