اطعام غدیر با پویش هم‌سفره مولا علی(ع) در دوران کرونا

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه اطعام غدیر باید همانند اطعام در لیله‌الرغائب گسترش یابد، گفت: در اطعام خانگی آحاد گیلانیان در منازل خویش با حداقل امکانات می‌توانند خیرات کنند.

اطعام غدیر با پویش هم‌سفره مولا علی(ع) در دوران کرونا

به گزارش ۸دی،حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی امروز در نشست خبری با موضوع غدیر در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی گیلان اظهار کرد: عید غدیر بزرگ ترین روز سرور بشریت و روز ظهور و ابلاغ ولایت و امامت بهترین انسان‌ها یعنی مولا علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) است.

وی با اشاره به اینکه اگر غدیر بزرگ داشته می‌شد واقعه عاشورا صورت نمی‌گرفت، افزود: اگر پیام غدیر را آحاد بشریت تحویل بگیرند، آن حاکمیت الهی یقینا محقق می‌شود و بشریت شاهد صلح، عدل و آرامش حقیقی جهانی خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان تاکید کرد که اگر عدالت‌خواهان و صلح جویان و خدامحوران عالم اگر می‌خواهند به اوج آرمانها و آرزو های خود برسند باید پیام غدیر را بزرگ بدارند.

مهدوی با اشاره به ولایتمداری گیلانیان در گرامیداشت عید غدیر تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی افتخار این را دارد که برای تبیین و تبلیغ پیام غدیر، بیش از ۱۱۰ ایستگاه تبیینی تحت عنوان میعاد غدیر با حضور کارشناسان فرهنگی و مبلغین دینی و معلمان داوطلب در در معابر و مجامع عمومی با رعایت دستورالعمل‌هایی بهداشتی در صورت امکان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تأکیدات معصومین (ع) در خصوص ثواب اطعام مسلمین گفت: سازمان تبلیغات علاوه بر تشویق از تشکل‌های دینی برای احیا و ترویج سنت اطعام در این ایام خجسته راهبرد امسال را برای احیا و ترویج اطعام خانگی در غدیر خم می‌گذارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه در اطعام خانگی آحاد گیلانیان در منازل خویش با حداقل امکانات می‌توانند خیرات کنند، افزود: اطعام غدیر نیز باید مانند لیله الرغائب در تک تک منازل عاشقان امیرالمومنین(ع) به تناسب وسع مردم نهادینه شود، بنابراین انواع پویش‌های فرهنگ‌ساز پیش‌بینی شده که یکی از ‌آن‌ها پویش #نذر_غدیریه است.

مهدوی با اشاره به هماهنگی سازمان تبلیغات با اداره کل آموزش و پرورش به منظور ترویج اطعام خانگی غدیر بیان کرد: از طریق شبکه شاد نیز این پویش را فراگیر خواهیم کرد و با همکاری شبکه استانی باران در این جهت تبلیغات مناسب انجام می‌گیرد.

وی با تاکید بر حمایت از کارناوال‌های خودرویی در روز غدیرخم گفت: این کارناوال‌های شادی توسط تشکل‌های مردم نهاد در روز غدیر در سراسر استان برگزار می‌شود، بهره‌گیری از فضلا در شبکه شاد نیز از برنامه‌های غدیر خم خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه همه مومنین در فضاسازی محیطی جشن غدیر در محوله منازل خویش اقدام کنند، افزود: در ستاد شئون فرهنگی سازمان تبلیغات تاکید ویژه‌ای شد که شهرداری در فضاسازی محیطی خیابان‌های اصلی اقدام کرده و امیدواریم سازمان سیمامنظر با فضای محیطی مناسبی وظیفه خود را انجام دهند.

مهدوی با اشاره به حضور بیش از ۳۰۰ تشکل مردم نهاد در غالب مساجد و سمن‌های مختلف در اطعام غدیر گفت: این پویش‌های به اطعام مردم و جشن‌های سرور و شادی پرداختند و امسال این عدد افزایش قابل توجهی یافته  است و انتظار داریم دستگاه‌های خدماتی یاور تشکل‌های مردم نهاد در گوشه و کنار استان باشند.

وی همچنین تاکید کرد که کلیه کارکنان سازمان تبلیغات برای ترویج سنت اطعام خانگی در روز غدیر علاوه بر پخت غذا برای منازل خویش، برای توزیع غذای غدیریه اعلام آمادگی کرده‌اند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه