مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) گیلان:

۱۲هزار طرح اشتغالزایی در ۶۳ روستای گیلان اجرایی می‌شود

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی گیلان از اجرای ۱۲ هزار طرح اشتغالزایی در ۶۳ روستای گیلان توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: ستاد اجرایی ۱۰ هزار طرح محرومیت‌زدایی را در گیلان اجرایی می‌کند.

۱۲هزار طرح اشتغالزایی در ۶۳ روستای گیلان اجرایی می‌شود

به گزارش ۸دی،محمد کرمی در گفت‌وگوی خبری اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی را از جمله برنامه‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اعلام کرد و اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) ۱۰ هزار طرح را در گیلان اجرا می‌کند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) گیلان از ساخت ۴۱ باب مدرسه توسط این نهاد در استان خبر داد و یادآور شد:‌ آماده‌سازی و ساخت ۵۱ باب مسکن برای اقشار کم درآمد دارای دو معلول و تکمیل ساختمان درمان کودکان ناشنوا و کاشت حلزون از دیگر اقدامات مهم این نهاد در سطح استان گیلان است.

وی آب‌رسانی به ۱۲ روستای استان گیلان، تکمیل ۱۶ باب مسجد و خانه عالم و درمان زوج‌های نابارور روستایی را هم از دیگر برنامه‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) گیلان اعلام کرد و گفت: این ستاد همچنین پرداخت وام‌های اشتغالزایی و اعزام کاروان‌های سلامت به مناطق روستایی استان را در دستور کار خود دارد.

کرمی با بیان اینکه گروه‌های همکار جهادی به روستاهای استان گیلان اعزام می‌شوند تصریح کرد: توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی، اهدای جهیزیه و همچنین کارهای عمرانی مانند ساخت منابع و مخزن آب در جاهایی که نیاز است هم توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) استان گیلان انجام می‌شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) استان گیلان با تاکید بر اینکه این نهاد برای تحقق شعار سال هم برنامه‌های راهبردی دارد افزود: با تفاهمنامه‌ای که سال ۹۹ بین این ستاد و استانداری گیلان منعقد شد ۱۵ طرح را با سرمایه ۱۵۰ میلیارد ریال تومان و با اشتغالزایی هزار و ۵۰۰ نفر در گیلان اجرایی می‌کنیم.

کرمی سرمایه‌گذاری برای مشاغل خرد و متوسط در استان گیلان با محوریت مشاغل روستایی را هم مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: سرمایه‌گذاری در یکسری طرح‌های دانش‌بنیان هم از دیگر برنامه‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) گیلان بوده اما غالب فعالیت‌های ما در استان به صورت مشارکتی است.

وی با بیان اینکه دو شرکت‌های سبحان آنکولوژی و سبحان دارو در استان توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) گیلان به شکل مستقیم اداره می‌شود اضافه کرد: شرکت سبحان دارو نه تنها در داخل کشور بلکه در سطح منطقه از حیث تعداد تولیدات خود که سال گذشته به سه میلیارد عدد رسید پیشتاز است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) استان گیلان جایگاه خاص سبحان دارو در تولید داروهای اعصاب و روان را هم متذکر شد و اظهار داشت: علاوه بر این داروهای قلبی و عروقی هم توسط این شرکت تولید می‌شود و قصد داریم به زودی مقدمات صادرات دارو شرکت سبحان دارو را از طریق اروپای شرقی فراهم کنیم.

کرمی فعالیت شرکت سبحان آنکولوژی در تولید داروهای ضدسرطان را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: محصول خاص این شرکت داروی رمدسیویر است که در اوایل شیوع کرونا هر دوز از این دارو ۷۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شد که الان با تولیدات شرکت سبحان آنکولوژی قیمت هر دوز رمدسیویر به ۶۰۰ هزار تومان رسید.

وی سبحان آنکولوژی را یکی از قرارگاه‌های مهم کشور در مقابله با تحریم‌های دارویی آمریکا دانست و ابراز داشت: حقیقتا و بنا به اذعان بسیاری شرکت سبحان آنکولوژی با تولید داروهای خاص توانسته کمک بزرگی در برابر تحریم‌های دارویی ظالمانه آمریکا علیه مردم ایران اسلامی باشد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) استان گیلان برنامه‌های این ستاد در اجرای طرح‌های اشتغالزا را هم برشمرد و گفت: در حال حاضر ایجاد اشتغال‌های اجتماع محور در قالب طرح‌های اشتغال روستایی را در دست انجام داریم به طوری‌که در سال گذشته حدود هزار و ۸۰۰ وام اشتغالزایی به روستائیان استان گیلان پرداخت کردیم.

کرمی از اجرای ۱۲ هزار طرح اشتغالزایی در ۶۳ روستای گیلان توسط این ستاد و با تفاهمنامه‌ای که با استانداری منعقد شد سخن گفت و تصریح کرد: ساخت بیش از پنج هزار واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد استان گیلان که برای ۴۱ هزار و ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند را هم در دستور کار داریم.

وی توزیع ۳۲۰ هزار بسته معیشتی در گیلان را هم از دیگر اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) استان اعلام کرد و افزود: علاوه بر این‌ها با همکاری گروه‌های جهادی محله محور ۱۱ هزار بسته آموزشی در سطح گیلان توزیع و مشکلات اقشار آسیب‌پذیر از بیماری کرونا که مراجعه می‌کردند را هم حل کردیم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) استان گیلان با بیان اینکه سال گذشته ۳۱۳ بیمار خاص با حمایت این ستاد تحت درمان قرار گرفتند خاطرنشان کرد: تعداد قابل توجهی از بیماران خاص را در گیلان داریم که داروهای مورد نیاز آن‌ها را از زیرمجموعه‌های وابسته به ستاد اجرایی تامین می‌کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه