"نعیمه اسلاملو" در گفتگو با ۸دی:

فلسفه “حجاب” رعایت حریم و معنای “عفاف” کنترل هوس های انسانی است/ در ارائه نوع پوشش و مو نباید منتظر غرب بمانیم

نویسنده و کارشناس حوزه حجاب و عفاف با بیان اینکه میل به تنوع و جذابیت در وجود همه انسانها وجود دارد اما متاسفانه بستر آن به دست افرادی افتاده که ارزش‌های جلوه‌گرانه و مادی را معیار قرار داده‌اند و تعریف از زیبایی را عوض کرده‌اند، گفت: ما نباید منتظر غرب بمانیم تا برایمان نوع پوشش و مدل مو ارائه کند بلکه می‌بایست خودمان تعیین‌کننده باشیم.

فلسفه “حجاب” رعایت حریم و معنای “عفاف” کنترل هوس های انسانی است/ در ارائه نوع پوشش و مو نباید منتظر غرب بمانیم

“نعیمه اسلاملو”، نویسنده و کارشناس حوزه عفاف و حجاب در گفتگو با خبرنگار هشت دی، با بیان اینکه حجاب برگرفته از یک حقیقت در وجود انسانها است، اظهار کرد: خالق هستی براساس حکمت، جذابیت‌هایی در وجود زن و نیازهایی را بین زن و مرد قرار داده و این پایه شکل‌گیری یکی از ارزشمندترین موارد در عالم هستی یعنی عشق است که بر مبنای آن محبت، خانواده و تداوم نسل پدیدار می‌شود.

وی در ادامه افزود: همانگونه که هر وسیله‌ای دستورالعملی جهت استفاده دارد، خالق زیبایی‌ها هم جهت مدیریت هیجان و جاذبه بین زن و مرد، دستورالعملی را با عنوان رعایت حریم‌‌ها بیان فرموده و این رعایت را براساس خلقت زن و مرد طراحی کرده است، بدین گونه که خداوند در خلقت مرد نیاز به زن و میل به دیدن و در خلقت زن میل به دیده شدن و میل به محبوب واقع شدن را قرار داده است که حجاب و عفاف مدیریت این روابط است البته به طریقی که کرامت زن حفظ شود و از ویژگی‌های دلبری، میل به محبوب واقع شدن و دیده شدن و زیبایی‌های ظاهری وی به عنوان ابزاری جهت سوء استفاده از او قرار نگیرد.

این کارشناس حوزه عفاف و حجاب با اشاره به اینکه فلسفه حجاب رعایت حریم است، گفت: حجاب یعنی احترام و حفظ حریم زن به جهت اینکه میل خدادای وی مایه آرامش خود، فرزندان و خانواده‌‌‌اش گردد و عفاف به معنای کنترل هوس‌های انسانی است برای اینکه مورد آزار و سوء استفاده قرار نگیرد.

نویسنده و کارشناس حوزه عفاف و حجاب با یادآوری سخنان رهبری مبنی بر اینکه امروزه فضای مجازی قتلگاه جوانان شده است و فعالیت در فضای مجازی را به عنوان تعقیب نماز واجب خود قرار دهید، بیان کرد: تولید محتوا در قالب فضای مجازی در مقابله با فعالیت های کسانی که به دنبال پیاده‌سازی فرهنگ بی‌حیایی در میان جوانان هستند را امری موثر دانست.

وی با اشاره به اینکه میل به تنوع و جذابیت در وجود همه انسانها وجود دارد اما متاسفانه بستر آن به دست افرادی افتاده که ارزش‌های جلوه‌گرانه و مادی را معیار قرار داده‌اند و تعریف از زیبایی را عوض کرده‌اند، افزود: مشکل کار این است که در حال حاضر استاندارد زیبایی در بین دختران و پسران با جلوه‌گری و به نمایش گذاشتن جسمانیت تعریف شده است. روانشناسان در این مورد می‌گویند؛ زنانی که به توانایی‌های درونی خود اعتماد کافی ندارند به استفاده از جسم خود روی می‌آورند.

این نویسنده با بیان اینکه رقابت بر سر جسمانیت باعث ضرر انسان می شود، گفت: استاندارد زیبایی مخدوش شده‌ای که ارزش انسان را صرفا جسم او معرفی می‌کند و ذائقه‌هایی که معنای جلوه‌گری می‌دهد باید اصلاح شود.

 

اسلاملو با بیان اینکه ایرانی‌ها با خلاقیت خود حرف‌های زیادی در عرصه مدلینگ و طراحی متناسب با سبک ایرانی _ اسلامی دارند، تصریح کرد: رهبری فرمودند مد اشکالی ندارد اما اگر تقلیدی باشد ایراد دارد، بدین ترتیب ما نباید منتظر غرب بمانیم تا برایمان نوع پوشش و مدل مو ارائه کند بلکه می‌بایست خودمان تعیین‌کننده باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه