طرح کاهش پایه‌های آموزشی از ۱۲ به ۹ سال

عضو کمیسیون آموزش مجلس درباره ساماندهی کنکور گفت: در یکی از دو طرح مجلس در این مورد، کاهش تعداد پایه‎‌ها از ۱۲ به ۹ پایه آمده به طوریکه دانش آموز پس از طی ۹ پایه ۲ سال را به صورت تخصصی در رشته مدنظرش می‌گذراند تا مهارت او ارتقا یابد.

به گزارش ۸دی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دو طرح در مجلس برای ساماندهی کنکور تدوین شده است که یکی از آنها مربوط به بازنگری در متون کتب درسی و حذف موارد غیر ضروری است.

وی در ادامه افزود: این بازنگری بر اساس نظام سند تحول بنیادی صورت می‌گیرد و هدف از آن کاربردی کردن دروس در آینده است ضمن اینکه کاهش تعداد پایه‎‌ها از ۱۲ به ۹ پایه هم در بخش دیگری از این طرح آمده به طوریکه دانش آموز پس از طی ۹ پایه ۲ سال را به صورت تخصصی در رشته مد نظر خود بگذارند تا مهارت او در رشته مد نظرش ارتقا یابد.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی درباره طرح دوم نمایندگان برای ساماندهی کنکور تصریح کرد: بر اساس این طرح با ۱۲ پایه آموزشی فعلی، مسئله حذف کنکور دنبال شده و رقابت‌ها تخصصی خواهد شد. هر دو طرح به دنبال تخصصی کردن رقابت‌‌ داوطلبان و نهایتا حذف منطقی کنکور است که با اطلاعات رسانی دقیق و کسب نظرات دانش آموزان و معلمان به سرانجام خواهد رسید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه