رییس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان:

اخذ ۲۵ درصد مالیات از سود سالانه توانی برای تولیدکنندگان نگذاشته است

سماکچی دریافت مجوزهای دست وپاگیر را نخستین مانع بخش تولید که باید به فوریت رفع شود اعلام کرد و گفت: گرفتن ۲۵ درصد مالیات از سود سالانه تولید، دیگر رمقی برای تولیدکننده ایرانی باقی نگذاشته است.

اخذ ۲۵ درصد مالیات از سود سالانه توانی برای تولیدکنندگان نگذاشته است
به گزارش ۸دی،محمدرسول سماکچی دریافت مجوزهای دست و پاگیر را نخستین مانعی که در بخش تولید اخلال ایجاد می‌کند و باید به فوریت رفع شود اعلام کرد و اظهار داشت: اجرای سیاست‌هایی مانند اخذ ۲۵ درصد مالیات از سود سالانه تولید، دیگر رمقی برای تولیدکننده ایرانی باقی نگذاشته است.
رییس هیئت مدیره کانون کارفرمایان استان گیلان دومین مانع بخش تولید را ورود کالاهای خارجی که مشابه آن‌ها در داخل کشور تولید می‌شود خواند و تصریح کرد: این بخش از کالاها از طریق واردات رسمی و قاچاق وارد کشور می‌شود و متاسفانه باید گفت که مناطق آزاد و نوار مرزی از مبادی مهم ورود کالاهای خارجی محسوب می‌شوند.
سماکچی اتخاذ تمهیداتی صحیح همراه با دستورالعمل‌های محکم توسط مجریان ذیربط و یک تلاش جهادی و همه جانبه برای جلوگیری از قاچاق کالا به داخل کشور به ویژه در سال مزین به شعار تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها را خواستار شد و ابراز داشت: برای حمایت موثر از تولیدات وطنی، کالاهای قاچاق باید یا مرجوع شود یا منهدم شوند.
این کارشناس و متخصص حوزه تولید و صنعت سومین مانع بخش تولید را هم کمبود سرمایه در گردش واحدهای تولیدی ذکر کرد و یادآور شد: دغدغه مهم ما این است که باید جلوی بنگاه داری بانک‌ها گرفته شود و از نقدینگی سرگردان مردم در جهت رونق بخش تولید و حمایت از آن نهایت استفاده را داشته باشیم.
وی حمایت از بخش تولید و صنعت از طریق بازار سرمایه و بورس به نحوی که مردم به بورس و فرا بورس اعتماد پیدا کنند را هم مورد تاکید قرار داد و یادآور شد:‌ باید از جفایی که بیش از یک سال است به سهامداران کوچک در بورس شده دلجویی به عمل آید و با قرار دادن تضمین حداقل سود بانکی برای سهام داران آن‌ها را تشویق به بازار سرمایه کرد.
رییس هیئت مدیره کانون کارفرمایان استان گیلان با بیان اینکه باید با اجرای سیاست‌هایی، نقدینگی جامعه از طریق بورس به واحدهای تولیدی تحویل داده شود سایر موانع بخش تولید را نیز برشمرد و اضافه کرد:‌ چهارمین مانعی که در مسیر تولید ملی قرار گرفته بحث مالیات گزافی است که از واحدهای تولیدی گرفته می‌شود.
سماکچی اینکه در کنار تمام مشکلات موجود در بخش اقتصادی و قوانین مخل مواردی مانند اخذ ۲۵ درصد مالیات از سود سالانه تولید دیگر رمق و توانی برای تولید‌کننده ایرانی باقی نگذاشته است افزود: پیشنهاد و خواسته مهم تولیدکنندگان این است که باید به تدریج از مالیات واحد تولیدی کاسته شود تا رغبت بیشتری برای تولید کننده به وجود آید.
وی حمایت اثربخش از بخش تولید و صنعت، همراه کردن سیستم بانکی کشور، حذف و اصلاح قوانین زائد و بسیاری از موارد اینچنینی دیگر را هم برای پشتیبانی از تولیدکننده ایرانی ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در شرایط حال حاضر کرونا به اندازه کافی وضعیت را برای تولیدکنندگان داخلی بغرنج کرده است و استمرار مشکلات اینچنینی راه ادامه فعالیت را برای آنان سخت‌تر از گذشته می‌کند.

منبع: شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه