عرضه مرغ بیش از قیمت مصوب تخلف است

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان با اشاره به قیمت مصوب۲۴ هزار و ۹۰۰ تومانی برای هر کیلوگرم مرغ گفت: عرضه مرغ گرم به مصرف کنندگان، بیش از این قیمت تخلف است.

عرضه مرغ بیش از قیمت مصوب تخلف است

به گزارش ۸دی،فرهاد دلق پوش شامگاه چهارشنبه(۹ تیر) در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با بیان اینکه رفع خلاء توزیع مرغ از کشتارگاه ها تا محل عرضه از دغدغه های سازمان صنعت معدن تجارت استان بوده است ، اظهار داشت: در همین راستا، مدیریت سیستمی توزیع مرغ با سامانه ای شدن آن با دقت و کنترل بیشتری انجام می شود.

وی یادآور شد: بر اساس قراردادی که به تازگی با پست منعقد شده تمامی دست اندرکاران اعم از تولید کنندگان ، کشتارگران ، توزیع کنندگان و عرضه کنندگان به عبارتی از مبداء کشتار مرغ تا محل تخلیه و عرضه باید اطلاعات را در سامانه ثبت کنند و به این طریق مبدا و مقصد آن مشخص شده و این محصول بهتر کنترل و رصد می شود.

وی ادامه داد: در صورتی که در هرمرحله این اطلاعات ثبت نشود ، تخلف محسوب شده و با متخلفان برخورد قانونی می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با قدردانی از فعالان این عرصه در استان اظهار داشت: البته استان گیلان در بدترین شرایط اقتصادی و وضعیت مرغ در کشور روندی متعادل و مناسبی را با همراهی فعالان اقتصادی این عرصه داشته است و در سال گذشته نیز با وجود مشکلات در نوسان قیمت مرغ در کشور اجازه ندادیم که در این استان تولید کننده این محصول، مرغ به قیمت بالاتری از نرخ مصوب عرضه شود.

دلق پوش خاطر نشان کرد: سازمان صمت در حوزه تولید مرغ بر اساس قانون دخالتی نخواهد کرد و فقط توزیع و نظارت بر قیمت آن جزو وظایف محوله به این سازمان می باشد .

وی با بیان اینکه در آینده نزدیک بیشتر کالاهای مهم و اساسی به صورت سیستمی از تولید تا عرضه رصد خواهد شد ، گفت: نظارت های فیزیکی در زمان حاضر دیگر جواب نمی دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به تورم و افزایش قیمت کالاها تصریح کرد: برخی از نوسانات قیمت محصولات و کالاها منحصر به استان نیست و طبق آمار ارائه شده میانگین تورم در گیلان از متوسط میانگین کشوری پایین تر است که این نتیجه همراهی فعالان اقتصادی و کسبه و بازاریان و تلاش مسئولان است.

قیمت مرغ از سال گذشته تاکنون دو بار افزایش یافته که یک مورد طی سال گذشته با قیمت ۱۹ هزار و ۱۰۰ تومان مصوب شد اما هنوز مدتی از این مصوبه نگذشته بود که دوباره در اواخر فروردین ماه با اعتراض مرغداری ها قیمت به کیلویی ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان افزایش یافت.

این روزها دوباره نوساناتی در بازار مرغ در کشور ایجاد شده است که مسئولان برای عرضه تک نرخی این محصول تلاش می کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه