هوای گیلان خنک می‌شود/ شالیکاران تمهیدات لازم را بیندیشند

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه از امروز شاهد کاهش دمای هوای گیلان بین ۳ تا ۵ درجه سلسیوس هستیم گفت: شالیکاران برای جلوگیری از آسیب احتمالی به محصولات باید تمهیدات لازم را بیاندیشند.

هوای گیلان خنک می‌شود/ شالیکاران تمهیدات لازم را بیندیشند

به گزارش ۸دی،محمد دادرس از ورود سامانه خنک بارشی به گیلان و در پی آن کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای دمای هوای استان خبر داد و اظهار داشت: بخش‌های مختلف کشاورزی از جمله شالیکاران استان گیلان برای جلوگیری از آسیب احتمالی به محصولات باید تمهیدات لازم را بیندیشند.

مدیرکل هواشناسی گیلان با تاکید بر اینکه هشدار سطح زرد هواشناسی استان از دیروز سه‌شنبه(۸ تیر) صادر شده است در توصیف نحوه فعالیت این سامانه بارشی عنوان کرد: بروز رگبار، رعد و برق، وزش باد و کاهش نسبی دما از جمله ویژگی‌های سامانه خنکی است که به گیلان وارد شده است.

دادرس زمان شروع سامانه بارشی در گیلان را سه‌شنبه (۸ تیر )‌و زمان پایان فعالیت آن را هم اواخر پنج‌شنبه(۱۰ تیر) اعلام کرد و در تشریح نوع مخاطرات آن هم یادآور شد: به تناوب در بعضی ساعات شاهد رگبار و رعد و برق و وزش باد به ویژه پنجشنبه در ارتفاعات و دامنه‌ها خواهیم بود از طرفی در مناطق مستعد هم احتمال تگرگ وجود دارد.

وی از احتمال آسیب به سازه‌های سست بنیان، رانش و لغزش، برخورد صاعقه و سقوط درختان در طول ساعات و یکی دو روز آینده خبر داد و اضافه کرد: بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و جاری شدن روان آب موقت در مسیل‌ها از دیگر مخاطراتی است که احتمال وقوع آن‌ها به جهت فعالیت سامانه بارشی وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی گیلان با تاکید بر اینکه عدم تردد و استقرار در فضای باز به ویژه در مزارع کشاورزی، ارتفاعات و دامنه‌ها در زمان وقوع رعد و برق باید جدی گرفته شود اذعان کرد: هشدار سطح زرد به این علت صادر می‌شود تا اقدامات احتمالی برای بخش‌های مختلف توسط بخش‌های مختلف اجرایی، کاربران و مخاطبان اتخاذ شود.

دادرس دمای هوای شهر رشت را امروز بین ۳۲ تا ۲۶ درجه اعلام کرد و با بیان اینکه احتمال بارش باران در این منطقه برای فردا حدود ۷۰ درصد پیش‌بینی می‌شود تصریح کرد: شرایط برای شنا در دریا هم در روزها و ساعات آینده چندان مناسب و مهیا نیست و باید احتیاط‌های لازم در دستور کار قرار گیرد.

وی رعایت حریم رودخانه‌ها تا چهار ساعت پس از بارندگی به ویژه در نقاط سیل‌گیر و بحرانی در مناطق رگباری با شدت بالا و همچنین پرهیز از رفتن به ارتفاعات در چنین مواقعی را هم متذکر شد و خاطرنشان کرد: در صورت وقوع آتش‌سوزی یا بروز سیل تماس با تلفن ۱۵۰۴ یا اطلاع به نزدیک‌ترین پایگاه منابع طبیعی ضروری است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه