صادرات چای ایرانی به ۱۷ کشور/ ثبت ۳۳ برند چای در گیلان

رئیس سازمان چای کشور گفت: چای خشک ایرانی به ۱۷ کشور صادر می‌شود که بخش عمده این کشورها از همسایگان جمهوری اسلامی ایران هستند.

صادرات چای ایرانی به ۱۷ کشور/ ثبت ۳۳ برند چای در گیلان

به گزارش ۸دی،حبیب جهانساز با بیان اینکه چای ایرانی بسیار سالم و عاری از هرگونه آلایندگی است گفت: اخیرا از نظر کیفی نیز چای داخلی ارتقا یافته و دست اندرکار تولید چای کشور در تحقق این امر مهم تلاشی مضاعف داشتند.

وی افزود: خوشبختانه ذائقه مردم کشورمان به سمت مصرف چای داخلی در مقایسه با سال‌های گذشته گرایش بیشتری پیدا کرده است.

جهانساز ادامه داد: بخشی از چای‌های داخلی با بسته‌های شکیل و قابل رقابت با چای های خارجی راهی بازارهای مهم دنیا می‌شود.

رییس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۳ برند چای در گیلان ثبت شده است، تصریح کرد: این برندها چای هایی تولید و عرضه می‌کنند که قابل رقابت با چای خارجی است.

وی افزود: کیفی‌سازی چای داخلی، افزایش تولید، افزایش عرضه و شناخت ایرانی‌ها از سلامت چای ایرانی از مهمترین عوامل تغییر ذائقه به سمت چای ناب شمال کشور است.

جهانساز ممنوعیت خرید چای خارجی برای ادارات دولتی از سال ۹۸ را هم موثر در شناخت ذائقه‌ها با چای ایرانی دانست و خاطرنشان کرد: موثرتر از این امر، تلاش صنعتگران بوده که توانسته‌اند کیفیت چای ایرانی را به دنیا بشناسانند.

وی در خصوص میزان تولید چای خشک در کشور گفت: در حال حاضر توان تولید ما ۳۰ هزار تن چای خشک است که اغلب آن در داخل کشور به مصرف می‌رسد و بخشی نیز به کشورهای دیگر از جمله کشورهای همسایه می رود.

جهانساز گفت: چای ایرانی علاوه براینکه در بین کشورهای روسیه، افغانستان، عراق، آذربایجان، ارمنستان، ترکمنستان و … از علاقمندان زیادی برخودار است، در میان کشورهای اروپایی نیز مشتریان خوبی دارد.

رئیس سازمان چای گفت: چای خشک ایرانی به ۱۷ کشور صادر می‌شود که نحوه و میزان صادرات به کشورها متفاوت است و در کل ارزش صادرات چای ما حدود ۱۵ میلیون دلار است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه