محسن هاشمی: اصلاحات نیاز به خون تازه دارد/ اصلاح‌طلبان در ۸ سال گذشته در حد انتظار مردم حاضر نشدند

رییس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: جریان اصلاحات نیاز به خون و نگاه تازه ای دارد. اصلاح طلبان در این هشت سال نه در دولت، نه در مجلس و نه در مدیریت شهری نتوانستند در حد انتظار مردم و بدنه اجتماعی خود حاضر شوند.

محسن هاشمی: اصلاحات نیاز به خون تازه دارد/ اصلاح‌طلبان در ۸ سال گذشته در حد انتظار مردم حاضر نشدند

به گزارش ۸دی،محسن هاشمی، رییس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به شرایط اصلاح‌طلبان پس از انتخابات ۱۴۰۰ گفت: در شرایط فعلی باید برنامه جدی برای بازسازی وآسیب شناسی عملکرد اصلاح طلبان طراحی شود. جریان اصلاحات نیاز به خون و نگاه تازه ای دارد.

وی افزود: یکی از مشکلات جدی اصلاح‌طلبان این است که در هنگام خارج بودن از قدرت وایفای نقش منتقد و اپوزیسیون، با رویکرد روشنفکری وانتزاعی رفتار می‌کنند و شاید برای آن دوران این رویکرد مناسب باشد اما وقتی به قدرت هم می‌رسند از همان فضا و نگاه ایده آلی و انتزاعی خارج نمی‌شوند و باز هم همان شعارها را می‌دهند در حالیکه لازمه حضور در قدرت و کارآمدی، عملگرایی و واقعگرایی است و اصلاح طلبان از یک رویکرد عملگرایانه و واقع گرایانه مبتنی برحل مساله در این هشت سال فاصله داشتند ونه در دولت، نه در مجلس و نه در مدیریت شهری نتوانستند در حد انتظار مردم و بدنه اجتماعی خود حاضر شوند.

هاشمی ادامه داد‌: در این فرصت بازسازی جریان اصلاحات باید با تمرکز برعملگرایی و واقعگرایی ومساله محوری صورت گیرد تا اعتماد جامعه به کارامدی اصلاح طلبان و توانایی آنها برای حل مساله جلب گردد.

وی با بیان اینکه مردم می خواهند اثر رای خود را در تغییر سیاست ها به مسیر مدنظر خود ببینند، گفت: یکی از انتقاداتی که امروز در فضای مجازی از اصلاح طلبان می شود این است که مردم و بدنه اجتماعی، حاضر نیستند هر دوسال یا چهارسال یکبار فقط پای صندوق های رای بیایند و رای بدهند بلکه انتظار دارند در طول دوران مسئولیت، اصلاح طلبان مطالبات آنها را پیگیری ونمایندگی کنند.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه