هشت دی گزارش می دهد:

نه بزرگ ایرانیان به بانیان وضع موجود/ استقلال و رفاه مهم‌ترین مطالبه مردم از دولت انقلابی

دشمنان و کارشکنان داخلی و خارجی از ماه‌ها قبل به دلیل جلوگیری از روی کار آمدن یک دولت انقلابی، همه توان و ابزارهای رسانه‌ای خود را به کار گرفتند اما ملت ایران به همه ظرفیت‌ها و چهره‌ها و احزاب بانی وضع موجود که همه ظرفیت خود را پای کار آوردند و بد اخلاقی کردند «نه» گفتند.

نه بزرگ ایرانیان به بانیان وضع موجود/ استقلال و رفاه مهم‌ترین مطالبه مردم از دولت انقلابی

به گزارش هشت دی، انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس با وجود حواشی مختلف هفته گذشته در سراسر کشور و با مشارکت خوب مردم برگزار شد و منتخبین با خواست و اراده و رای مردم برای تصدی پست‌های مربوطه انتخاب شدند.

خلق حماسه ملی با وجود کارشکنی‌ها و بی تدبیری‌ها

علی‌رغم تمام تلاش‌های تبلیغاتی و میدانی جریان‌های لیبرال برای ناامیدکردن مردم و عدم مشارکت در انتخابات و کارشکنی در اخذ آرای مردم، ملت در برابر نا کارآمدی‌ها و بی تدبیری ها ایستادند و بیش از ۵۰ درصد پای صندوق آمدند که این یک حماسه و جشن ملی است.

دشمنان و کارشکنان داخلی و خارجی از ماه‌ها قبل به دلیل جلوگیری از روی کار آمدن یک دولت انقلابی، همه توان و ابزارهای رسانه‌ای خود را به کار گرفتند تا به خیال خود اجازه ندهند مردم طعم خدمت و سازندگی را در اولین دولت انقلابی بعد از ۴۰ سال بچشند و نگذارند زنجیره ناکارآمدی، نارضایتی و وابستگی پاره شود.

انتخاب دولت انقلابی نشانه رشد سیاسی مردم است

نکته حائز اهمیت دیگر، رشد سیاسی مردم ایران است که فریب وعده پول و وعده‌های پوپولیستی و اجتماعی دیگر را نخوردند و با شکست همه بوق‌های تبلیغاتی سلطنت‌طلب‌ها و نفاق و نظام سلطه در پروژه تحریم، دولتی انقلابی را برای ۴ سال پیش رو انتخاب کردند.

ملت ایران به همه ظرفیت‌ها و چهره‌ها و احزاب بانی وضع موجود که همه ظرفیت خود را پای کار آوردند و بد اخلاقی کردند «نه» گفتند و به تعبیر هشتمین رئیس جمهور کشور، جریان نفاق و نفوذ از امام رضا سیلی خورد.

حالا که زنجیره عملیات روانی دشمن برای فریب افکار عمومی و تحمیل تفکر وابستگی و ما نمی‌توانیم شکست خورده، مطلوب است که همه آحاد مردم مخصوصا جریان‌های انقلابی و سایر تفکرها برای توفیق دولت جدید کمک کنند و ید واحده شوند تا آرمان‌ها و ارزش‌ها در مسیر تحقق قرار گرفته و به سمت توسعه گام برداریم.

سطح آگاهی مردم از احزاب سیاسی بالاتر است

عمران علیزاده در گفتگو با خبرنگار هشت دی با بیان اینکه سطح آگاهی سیاسی مردم ایران با دنیا متفاوت است اظهار کرد: ملت ما در انتخابات ۱۴۰۰ با وجود هجمه‌های فراوان در انتخابات شرکت کردند و این نشان دهنده آن است که سطح آگاهی آنها از احزاب سیاسی بالاتر است.

مردم کاندیدای بااخلاق را برگزیدند

استاد علوم سیاسی با بیان اینکه برخی افراد در طی ماه‌های اخیر صرفاً به دلیل در نظر گرفتن منافع شخصی خود مردم را به تحریم انتخابات دعوت کردند افزود: مردم ما به کسی رای دادند که مورد هجمه و تخریب افرادی در داخل و خارج از کشور بود اما در طی مناظرات نیز اخلاق را زیر پا نگذاشت و با کسی بحث نکرد و مردم نیز به ایشان رای مناسبی دادند.

وی با تاکید بر اینکه نباید صرفاً به میزان عدد مشارکت نگاه کرد بلکه باید تمامی فاکتورها و شرایط فعلی را نیز در نظر گرفت خاطرنشان کرد: وجود کرونا باعث شد که بسیاری از افراد مخصوصا افراد ۶۰ به بالا از حضور در تجمعات خودداری کنند و علاوه بر این نیز دولت برای رای گیری الکترونیکی اقدامات لازم را فراهم نکرد و این موضوع باعث شد که میزان مشارکت پایین بیاید.

بی‌تدبیری دولت عامل کاهش نرخ مشارکت است

علیزاده با اشاره به اینکه بسیاری از مراکز اخذ رای صندوق سیار نداشتند تصریح کرد: این بی تدبیری های دولت باعث شد که میزان مشارکت پایین بیاید و اگر این اقدامات انجام می‌شد حداقل ۲۰ درصد به تعداد مشارکت‌کنندگان اضافه می‌شد اما با این وجود مردم رای بالایی به رئیسی دادند.

استقلال و رفاه مهم‌ترین مطالبه مردم از دولت انقلابی

این استاد علوم سیاسی با بیان اینکه مردم باید مطالبات واقعی خود را از رئیس دولت انقلابی بخواهند اضافه کرد: حل بحران فعلی جامعه و تلاش برای سربلندی، استقلال و رفاه به طور هم زمان، اصلی ترین مطالبه مردم ایران است.

علیزاده عنوان داشت: مبارزه ریشه ای با فساد را جزوه عملکرد خوب رئیسی در قوه قضاییه است و این موضوع باید در قوه مجریه نیز به همان صورت تداوم داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه دولت جدید باید تنها به آن دسته از خواسته‌های گروه‌های سیاسی که با اهداف ملت همخوانی دارد عمل کند افزود: هیچ گروه سیاسی و حزب و فردی حق سهم‌خواهی از دولت جدید را ندارد.

سهم خواهی گروه‌های سیاسی بزرگترین آسیب دولت انقلابی است

علیزاده تاکید کرد: بزرگترین آسیبی که دولت فعلی می‌تواند با آن مواجه شود سهم‌خواهی گروه‌های سیاسی است در حالی که رئیس جمهور آینده باید تنها تعهد و کارآمدی را مبنای استفاده از افراد و جریانات قرار دهد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه