استاد حوزه و دانشگاه؛

هجرت حضرت معصومه(س) برای ترویج دین بود

تحریری نیک صفت با بیان اینکه حضرت معصومه(س) نسبت به اوضاع زمان خود بی‌تفاوت نبوده بلکه نقش آفرین بود گفت: حضرت معصومه(س) الگوی ولایتمداران بود.

هجرت حضرت معصومه(س) برای ترویج دین بود

به گزارش ۸دی،هاجر تحریری نیک صفت با تبریک دهه کرامت و با بیان اینکه حضرت معصومه (س) بانوی عضمت و کرامت است گفت: امام رضا(ع) نام زیبای معصومه را برای خواهرش برگزید و ایشان دارای ارزش‌های والای انسانی در رفتار است.

این استاد حوزه و دانشگاه حضرت معصومه(س) را عالمه و عامل به آموزه‌های دینی دانست و افزود: طبق آیات و روایات ایشان بعد از امام رضا(ع) بافضیلت‌ترین فرزند امام موسی کاظم(ع) و خواهر تنی ایشان است.

وی با اشاره به پیوند عمیق بین این خواهر و برادر ادامه داد: حضرت معصومه(س) یاور همیشگی برادر بوده و یک سال بعد از هجرت امام رضا(ع) به اجبار مامون، حضرت معصومه(س) به‌شوق دیدار برادر با همراهان عازم خراسان شد، ولی حقیقت این است که این حرکت، هجرت معنی‌دار و عظیم حضرت معصومه(س) برای حمایت از ولایت امام علی‌بن موسی الرضا(ع) و تقویت مسئله رهبری بود.

تحریری نیک‌صفت ادامه داد: حضرت معصومه(س) با این حرکت انقلابی به روشنگری و بصیرت‌افزایی مردم همت کرده و از اهداف امام رضا(ع) و ظلم‌های دستگاه بنی عباس گفت و همین امر باعث حمله به کاروان ایشان و آسیب حضرت و در نهایت فوتشان شد.

وی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) نسبت به اوضاع زمان خود بی‌تفاوت نبوده بلکه نقش آفرین بود تصریح کرد: وی با انتخاب خود، نشان داد زنی که در مکتب اسلام تربیت شده باشد چه ویژگی‌هایی دارد. با رفتار و برخوردش با مردم، آنان را در انتخاب درست یاری کرد چرا که این انتخاب‌هاست که نشان‌دهنده شخصیت، افکار و اندیشه‌های ماست.

این استاد حوزه و دانشگاه وجود حضرت معصومه(س) در قم را منشا برکات بسیاری دانست که به لحاظ عمرانی این شهر را آباد و به لحاظ علمی و معنوی پایگاه علویان و شیعیان شد.

وی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) بانویی متواضع، باادب و بسیار زاهد بود تصریح کرد: وی با پیروی از حضرت فاطمه(س) در مسائل سیاسی نقش‌آفرین بوده و با رعایت عفت و حیا نشان داد هیچ مانعی برای فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی وجود ندارد و می‌توان با بهره‌گیری از ابزارهای درست استدلال و منطق و باورهای برگرفته از اعتقادات ناب، هیجان‌‌ها و عواطف را در مسیر درست هدایت کرد.

تحریری نیک صفت با تاکید بر اینکه همه بانوان با پیروی از حضرت معصومه(س) باید در اداره امورد کشور نقش‌آفرین باشند خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی رسالت داریم با پیروی از اهل بیت(ع) و حضور به‌موقع و با بصیرت در صحنه‌های حساس نقش‌آفرینی کنیم.

منبع: شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه