"ریحانه احمدی دهکاء" در گفتگو با ۸دی:

نماینده‌ای که جرأت بیان حقایق را ندارد لایق نمایندگی مردم نیست/ از لحظه ورود به مجلس آرای خود را علنی می کنم/ با برندسازی بادام زمینی موفق به ارزآوری خواهیم شد

“ریحانه احمدی دهکاء” کاندیدای انتخابات میان دوره ای مجلس در حوزه انتخابیه آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر، گفت: آستانه‌اشرفیه ۲ محصول استراتژیک برنج و بادام زمینی دارد، بادامی که بیش از ۹۰ درصد نیاز کشور در این منطقه تولید می‌شود اما متاسفانه به علت نبود صنایع تبدیلی در سطح شهرستان مجبور به خام فروشی هستیم که با اقداماتی همچون حمایت از سرمایه‌گذاران، ارائه راهکار به بنگاه‌های کوچک جهت فعال شدن در سطح شهرستان و برندسازی بادام زمینی موفق به ارزآوری خواهیم شد.

نماینده‌ای که جرأت بیان حقایق را ندارد لایق نمایندگی مردم نیست/ از لحظه ورود به مجلس آرای خود را علنی می کنم/ با برندسازی بادام زمینی موفق به ارزآوری خواهیم شد

به گزارش هشت دی، “ریحانه احمدی دهکاء” کاندیدای انتخابات میان دوره ای مجلس در حوزه انتخابیه آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر با حضور در تحریریه پایگاه خبری _ تحلیلی هشت دی به بیان نقطه نظراتش پیرامون اهداف و اقداماتش در صورت جلب اعتماد مردم پرداخت.

ریحانه احمدی دهکاء در گفتگو با خبرنگار هشت دی، با بیان اینکه جرقه نماینده شدن در ذهن بنده همانند بسیاری از افراد یک‌شبه خطور نکرده است بلکه این نگاه حدودا از کلاس سوم ابتدایی همراه بنده بوده به گونه‌ای که می‌توان گفت از مهمترین عواملی که نقش تعیین‌کننده‌ای در تصمیم بنده داشت، معلمان پیگیری بودند که با تشویق خود انگیزه نماینده شدن را در بنده تقویت کردند، گفت: قطعا یکی از عوامل تاثیرگذار در عرصه فرهنگی، سیاسی و … فرهنگیانی هستند که اکنون صدای مشکلات آنها به گوش مسئولین نمی‌رسد.

وی افزود: بنا به فرمایش “حضرت آقا” که در سال ۱۳۹۴ فرمودند افرادی که در خود بصیرت می‌بینند در این عرصه وارد شوند، بنده در سی‌سالگی پا به این میدان گذاشتم که متاسفانه با بداخلاقی‌های زیادی مواجه شدم به طریقی که بالاترین مقام اجرایی وقت شهرستان به جای تشویق و هدایت جوانان در این عرصه از من می‌پرسید به چه علت در انتخابات حاضر شدی و چه مقدار پول برای شرکت در انتخابات داری؟! اما به فضل خداوند انتخابات سال ۹۴ تجربه بزرگی را برای بنده و هم‌نسل‌هایم رقم زد زیرا در کارزار انتخاباتی که ثروت و قدرت حرف اول را می‌زد مردمی را پای صندوق رای آوردم که عده ای بعد از انتخابات به جهت مشارکت گسترده مردم در انتخابات از بنده قدردانی کردند.

نماینده باید صدای مردم باشد

“ریحانه احمدی دهکا” با اشاره به اینکه ۸۰درصد مردم آستانه‌اشرفیه و کیاشهر امورات زندگی خود را با واسطه یا به صورت مستقیم از طریق کشاورزی می‌گذرانند، گفت: در ۸سالی که با دغدغه‌های مردم آشنایی پیدا کردم، متوجه شدم که مهمترین مسئله آنها معیشت و حداقل خواسته این افراد نماینده‌ای است که صدای آنها در مجلس باشد تا از واردات برنج در ۶ ماهه ابتدایی سال جلوگیری کند.

هیچ مسئولی از میزان دقیق واردات برنج در کشور خبر ندارد و این یعنی قاچاق

کاندیدای انتخابات میان دوره ای آستانه اشرفیه، سوءمدیریت دو دوره اخیر را علت اصلی نا‌به‌سامانی معیشت کشاورزان عنوان و خاطرنشان کرد: سالانه کشور به ۳ میلیون تن برنج نیاز دارد که ۲میلیون ۹۰۰ هزار تن آن در کشور تامین می‌شود و گیلان ۴۰درصد این مقدار را تولید می‌کند و مقدار اصلی موردنیاز کشور در واردات برنج حدودا  ۳۰۰ الی ۷۰۰ هزار تن است اما در حال حاضر بیش از این مقدار در ماه‌های برداشت برنج یعنی مرداد و شهریور به کشور وارد می‌شود که متاسفانه هیچ مسئول ذیربطی در این حوزه از میزان دقیق واردات برنج در کشور خبر ندارد و این یعنی قاچاق.

آمار زنان سرپرست خانوار در کشور ۱۳درصد و در آستانه اشرفیه ۲۰درصد است

وی در بخش دیگر از سخنان خود به زنان سرپرست خانوار اشاره و بیان کرد: آمار زنان سرپرست خانوار در سطح کشور ۱۳ درصد است که متاسفانه در آستانه‌اشرفیه ۲۰ درصد است و تاکنون هیچ صدایی به فریاد این سرپرستان نرسیده است.

حق بیمه صیادان مغفول مانده

احمدی به زندگی قشر عظیمی که در حوزه صیادی مشغول به فعالیت هستند اما در نیمی از سال به علت عدم صید دچار مشکلات عدیده ای می شوند اشاره و اظهار کرد: نمونه‌ای از مطالبه‌گری‌هایی که انتظار می‌رود نماینده شهرستان پیگیر آن باشد بحث حق‌بیمه صیادان است که قرار بود از محل یارانه‌ها پرداخت شود و در سال ۹۷ حق‌بیمه ۱۷درصدی را به مدت ۳ماه پرداخت کردند اما متاسفانه تاکنون دیگر پرداختی بابت آن انجام نشده است.

نماینده باید الفبای سیاست و قانون‌گذاری را بداند نه اینکه نگاهش به لیدرهای مجلس باشد

وی نماینده‌ای که فهم از مطالبات جهانی و حرفی در این زمینه داشته باشد را شایسته ورود به انتخابات دانست و عنوان کرد: نماینده می‌بایست الفبای علم سیاست و قانون‌گذاری را بداند نه اینکه نگاهش به دست لیدرهای مجلس باشد و از این طریق رای دهد. مردم از نمایندگانی که تنها پیگیر دریافت منافع خود و منافع هم‌حزبی‌های خود هستند، دور می‌شوند.

این کاندیدا گفتمان‌ انقلاب اسلامی را علت جایگاه فعلی ایران در جهان بیان کرد و افزود: سوءمدیریت‌های برخی از مسئولین و تصویب برجام در اقتصاد ملت تاثیر اسفناکی بر جای گذاشته و موجب فاصله‌گیری مردم از گفتمان‌های انقلابی شده است.

در ازای هر یک کیلومتر یک شهید داده‌ایم اما برخی از مسئولین پا بر خون شهدا گذاشته و ملت را فراموش کردند

وی در ادامه یادآوری کرد: پس از گذشت ۴۲ سال از انقلاب، نیاز مردم ما همچنان در حداقلی‌ها مانده است. ما در ازای هر یک کیلومتر یک شهید داده‌ایم اما برخی از مسئولین پای خود را روی خون شهیدان و شانه کشاورزان گذاشته و به جایگاهی رسیده‌اند و همین که بر صندلی سبز مجلس جا خوش کرده‌اند از خاطرشان رفته که با چه کسانی معامله کرده‌اند.

نماینده‌ای که جرات بیان حقایق را ندارد لایق نمایندگی مردم نیست

احمدی عنوان کرد: باید در انتخابات به نماینده‌ای رای بدهیم که از منبع هزینه‌وی جهت تبلیغات انتخابات باخبر باشیم، نماینده‌ای که شفاف‌سازی داشته باشد و تا زمانیکه متوجه ارائه رای او در مصوبات مجلس نشویم و از رای ممتنع او مطلع نباشیم مطالبه ما از چنین نماینده‌ای ماحصلی نخواهد داشت لذا نماینده‌ای که جرات بیان حقیقت را ندارد، بهتر است که درکارزار انتخاباتی هم ورود نکند.

کاندیدای نمایندگی مجلس از آستانه‌اشرفیه در ادامه گفت: متاسفانه سال‌های متمادی نمایندگانی از طریق رانت‌و اسپانسرهایی وارد مجلس شده‌اند که می‌بایست این نمایندگان در روند کار پاسخگوی آنها باشند، به همین علت است که در مجلس توان مخالف با برخی از واردات نابجا همچون برنج را ندارند و نمی‌توانند فعالیت درستی انجام دهند و صدای مردم مظلوم منطقه خود باشند.

از لحظه ورود به مجلس آرای خود را علنی می کنم

وی ادامه داد: از همین جا به مردم اعلام می‌کنم اگر شفاف‌سازی رای نمایندگان مصوب هم نشود بنده از لحظه ورود به مجلس تمام آرائی را که قرار است ارائه شود را از طریق صفحه شخصی خود منتشر می‌کنم زیرا بابت هر کدام از این آراء مسئول هستم و قول می‌دهم طی دوره‌ای که نماینده آنها هستم‌ به گونه‌ای رفتار کنم که مردم به عینه شاهد رفتار صادقانه و شفافیت‌سازی بنده باشند.

راهکارها و اقدامات “احمدی” در صورت جلب اعتماد مردم

احمدی دریافت اعتبارات ملی را از ویژگی‌های نماینده خوب دانست و گفت: ساخت پل کابلی آستانه از سال۱۳۸۹ شروع شده و متاسفانه تاکنون با تغییر ۴ استاندار و ۲ رئیس جمهور هم به اتمام نرسیده است و از طرف دیگر طرح توسعه حرم هم متاسفانه سال‌هاست که مسکوت مانده درصورتیکه این طرح به علت وجود مبارک “آقا سید جلال الدین اشرف” به عنوان مرکز مذهبی در استان گیلان، می‌تواند موجب افزایش ارزش گردشگری این منطقه و البته کشور گردد به اینگونه که اگر بتوانیم بر طرح گردشگری مذهبی سرمایه‌گذاری کنیم و یک درصد از ۳۰۰ میلیون شیعه در سطح دنیا را با تبلیغات و فراهم نمودن امکانات به مشاهده از این منطقه ترغیب کنیم قطعا اقتصاد منطقه دچار تحول و کارآفرینی می‌گردد.

شیلات بندر کیاشهر یک زمانی بهترین خاویار دنیا را صادر می‌کرد

این کاندیدا با بیان اینکه آستانه اشرفیه با ۳۸ کیلومتر خط ساحلی صاف نتوانسته همچون لاهیجان به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شود به مواردی از مشکلات منطقه مذکور اشاره و اظهار کرد: شیلات بندر کیاشهر یک زمانی بهترین انواع خاویار دنیا را صادر می‌کرد که متاسفانه اکنون سالیان زیادی است که بلااستفاده مانده و رسوب‌گذاری نشده که در صورت احیا می‌تواند با پرورش ماهیان خاویاری در قفس موجب ارزآوری در کشور و تحول شود.

وی ادامه داد: در بحث نشا و کدو حلوایی در کشور حرف اول را می‌زنیم اما متاسفانه بهره‌برداری و تبلیغ مناسبی در این راستا صورت نگرفته است. در حوزه دریای خزر آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر از همسایگی خود با کشورهای خارجی جهت صادارت محصولات استفاده‌ای قابل توجهی نداشته است. از سوی دیگر ۳ شهرک و ناحیه صنعتی در منطقه داریم که تعطیل و نیمه تعطیل هستند. در بندر کیاشهر ۲ آمبولانس داریم که ۳ روز در هفته راننده ندارد که البته بنده قول می‌دهم در صورت ورود به مجلس با کمک خیران بیمارستانی برای مردم این منطقه ساخته شود.

با برندسازی بادام زمینی موفق به ارزآوری خواهیم شد

وی در ادامه گفت: ما در آستانه‌اشرفیه ۲ محصول استراتژیک برنج و بادام زمینی را داریم، بادامی که بیش از ۹۰درصد نیاز کشور در این منطقه تولید می‌شود اما متاسفانه به علت نبود صنایع تبدیلی در سطح شهرستان مجبور به خام فروشی هستیم که با اقداماتی همچون حمایت از سرمایه‌گذاران، ارائه راهکار به بنگاه‌های کوچک جهت فعال شدن در سطح شهرستان و برندسازی بادام زمینی موفق به ارزآوری خواهیم شد.

این ­­­کاندیدای نمایندگی مجلس بیان کرد: براساس آمار میزان بیکاران در منطقه ۱۰ درصد اعلام شده اما به واقع بیش از ۸۰ درصد جوانان بیکار هستند.

تبدیل زمین کشاورزی به ویلای لاکچری از کرامات دولت و مسئولین است!

احمدی با یادآوری اینکه اگر سیاست‌های دولت به همین شیوه پیش رود ما باید منتظر باشیم در چند سال آینده برنج‌کاری ما همچون نوغانداری از بین رود، تصریح کرد: کشاورز هیچ امیدی به کاشت برنج ندارد، با وجود داشتن بیشترین بارش در کشور همچنان برنامه‌ای برای ذخیره‌سازی آب‌های سطحی وجود ندارد و کشاورزان هر ساله با مشکلاتی روبه‌رو هستند.

وی به هجوم سرمایه‌داران و پایتخت‌نشینان به منطقه اشاره کرد و گفت: متاسفانه دولت و برخی از مسئولین کاری را انجام داده‌اند که دیگر کشاورزی برای یک کشاورز صرفه اقتصادی ندارد و دلسردی از این وضعیت او را مجبور کرده تا زمینی که همچون ناموس او می‌باشد را به نازل‌ترین قیمت بفروشد لذا با وضعیت موجود ما نباید انتظار داشته باشیم که کشاورزان زمین خود را نفروشند از طرف دیگر سوءتدبیری که از جانب مسئولین در منطقه وجود دارد مزید علتی بر تبدیل زمین‌های کشاورزی به ویلاهای لاکچری شده است.

کاندیدای نمایندگی مجلس تفاوت نگرش‌ها و عدم اراده و عدم دغدغه‌مندی برخی از نمایندگان سابق را موجب عدم برخورداری مردم آستانه‌اشرفیه از بهترین بیمارستان در شرق گیلان دانست و در بخش دیگر از سخنان خود گفت: اگر پیروز انتخابات شوم در کمیسیون امنیت ملی ورود خواهم کرد و اولین نطق بنده در مجلس حتما رساندن صدای کشاورز و برآورده کردن خواسته او که عدم واردات برنج در ۶ ماهه ابتدایی سال است، خواهد بود. مطالبه‌های مهم دیگر بنده برندسازی بادام آستانه و رفع دغدغه‌های جوانان است.

اجازه ندهیم مشروعیت ایران را زیر سوال ببرند

وی با یادآوری اینکه در برهه حساسی از انقلاب قرار گرفته‌ایم و باید باعث شکوفایی بیشتر  دستاوردهای انقلاب خود باشیم، تصریح کرد: انتخابات ۱۴۰۰ برای ما در دنیا می‌تواند تاثیرگذار باشد، همانگونه که با استقلال، مقاومت و گفتمان‌های انقلاب خود توانستیم به عنوان ژاندارم منطقه در دنیا معرفی شویم، می‌بایست تلاش کنیم تا گفتمان خود را در دنیا ثابت کنیم.

احمدی بیان کرد: از جوانان و بانوان کشورم خواستارم تا در روز ۲۸ خرداد پای صندوق‌های رای حاضر شوند تا بدین طریق اجازه ندهیم کشورهای دنیا مشروعیت نظام ما را زیر سوال ببرند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه