نماینده مردم بندرانزلی در مجلس:

ناوگان حمل و نقل دریایی خزر با محوریت بندرانزلی توسعه می یابد

دنیامالی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه ظرفیت ناوگان کشتیرانی دریای خزر را مورد تاکید قرار داد و گفت: ناوگان حمل و نقل دریایی دریای خزر با محوریت بندرانزلی و با هدف ایجاد اشتغال توسعه پیدا می کند

ناوگان حمل و نقل دریایی خزر با محوریت بندرانزلی توسعه می یابد

به گزارش ۸دی،احمد دنیامالی با تاکید بر ضرورت افزایش ظرفیت ناوگان کشتیرانی دریای خزر و بهره‌گیری هرچه بیشتر از پتانسیل و مشارکت بخش خصوصی اظهار داشت: ناوگان حمل و نقل دریایی دریای خزر با محوریت بندرانزلی و با هدف ایجاد اشتغال توسعه پیدا می‌کند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس موقعیت ممتاز این شهرستان و قرار گرفتن آن در کنار بزرگ‌ترین دریاچه دنیا را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: انزلی قدمت خیلی بالایی در بحث بندری دارد و طبیعتا یکی از اهدافی که بنده همواره آن را مورد پیگیری قرار داده‌ام توسعه حمل و نقل دریایی بوده است.

دنیامالی با بیان اینکه سال گذشته و با تلاش‌هایی که انجام شد حمل و نقل دریایی کالا به ۴۰۰ هزار تن در مقایسه با سال ۹۸ افزایش پیدا کرد ابراز داشت: در حال حاضر حمل و نقل دریایی ما به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن رسیده‌ که البته این مقدار کافی نیست و لازم است برای رشد این بخش برنامه‌های جدی‌تری دنبال شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه در سنوات گذشته نزدیک به هفت میلیون تن کالا که عمدتا فولاد بود در بندرانزلی تخلیه و بارگیری می‌شد تصریح کرد: ایجاد مخازن دپوی گندم و غلات در بندرانزلی توسط بخش خصوصی از جمله اقداماتی است که درصدد انجام هستیم.

وی از توسعه بخش غلات و ایجاد پسکرانه‌های مورد نیاز آن در بندرانزلی خبر داد و اذعان کرد: ارائه سرویس و خدمات خوب به صاحبان کالا، ایجاد شرایطی و بسترسازی برای جبران عقب‌ماندگی‌هایی که در بخش حمل و نقل کالا وجود دارد از دیگر اهدافی است که در بندرانزلی دنبال می‌کنیم.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت بخش خصوصی را لازم و ضروری خواند و با اشاره به ارتباط تنگاتنگ توسعه حمل و نقل دریایی با بحث اشتغال افزود: یکی از کارهایی که برای آن برنامه‌ریزی کردیم تشویق بخش خصوصی برای ورود به منطقه و خرید کشتی است.

دنیامالی تعداد کل کشتی‌هایی که بخش خصوصی در حوزه خزر دارد را چیزی حدود ۲۶ یا ۲۷ کشتی اعلام کرد و گفت: این در حالی است که شمار کل ناوگان کشتیرانی کشورهای حاشیه خزر به بالای هزار  می‌رسد و تعداد ناوگان ما به همراه شرکت کشتیرانی خزر سرجمع حدود ۵۰ کشتی است.

وی با بیان اینکه ظرفیت ناوگان کشتیرانی ما باید به سه تا چهار برابر افزایش پیدا کند خاطرنشان کرد: کشتی‌سازی و توسعه ناوگان حمل و نقل دریایی دریای خزر با محوریت بندرانزلی و با رویکرد ایجاد اشتغال از جمله اهداف مهمی محسوب می‌شود که دنبال می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه