رییس مجمع نمایندگان گیلان:

طرح آمایش سرزمینی توسعه پایدار گیلان را در تمام حوزه‌ها موجب می شود

فرخی میکال با بیان اینکه ۱۰سال از زمان تصویب اجرای طرح منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان می‌گذرد گفت: ابلاغ طرح آمایش سرزمینی موجبات توسعه پایدار گیلان را در تمام حوزه‌ها به ویژه در بخش سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند.

طرح آمایش سرزمینی توسعه پایدار گیلان را در تمام حوزه‌ها موجب می شود
به گزارش ۸دی،رسول فرخی میکال امروز (پنج‌شنبه، ۱۳ خرداد) در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان گیلان اظهار داشت: ابلاغ طرح آمایش سرزمینی و اجرای تمامی طرح‌ها و پروژه‌ها بر مبنای آن بدون شک موجبات توسعه پایدار گیلان را در تمام حوزه‌ها به ویژه در بخش سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند.
رییس مجمع نمایندگان گیلان ضمن تشکر از استاندار گیلان و توجه وی به موضوع اهمیت توسعه استان و تحقق پایداری اقتصادی در بخش‌های مختلفی نظیر بازرگانی تولید عنوان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی و فشارهایی که از این بابت حادث شده درخواستی که دارم این است که برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها حوزه‌هایی مانند حق اضافه کار نیروها مورد توجه قرار نگیرد.
فرخی میکال فروش اموال برخی سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی با هدف جبران کسری اعتبارات و منابع مالی را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: آمایش سرزمینی از جمله نیازهای اساسی گیلان محسوب می‌شد که بعد از چندین دهه ابلاغ شد و امیداریم از این پس منابع ما در مسیر تحول و توسعه پایدار استان هزینه شود.
نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه بحث توسعه پایدار گیلان در سنوات گذشته مشکلات فراوانی داشته و دستگاه‌ها تنها بر اساس شرح وظایف خود عمل می‌کردند افزود: این موضوع تا بدان‌جا ادامه پیدا کرد که دستگاهی مانند محیط زیست به نام محیط ایست مشهور شده بود.
وی زمینه‌سازی برای توسعه پایدار با هدف بهره‌گیری آیندگان در این زمینه و لزوم همکاری دستگاه‌ها را لازم و ضروری خواند و اظهار داشت:‌ ۱۰ سال از زمان تصویب اجرای منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان می‌گذرد و امیدواریم با اعلام آمادگی شرکت سرمایه‌گذاری این منطقه‌ مقدمه‌ای برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف استان گیلان باشد.
* لزوم تهیه طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان
«سید علی آقازاده» نیز در این جلسه با بیان اینکه در تهیه طرح منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان بعضی از حساسیت‌ها و قوانینی که در مسیر شکل‌گیری این‌گونه طرح،ها وجود دارد باید از قبل کارشناسی شود اظهار داشت: منطقه آزاد انزلی که شکل گرفت باید یک درس بزرگ برای همه ما باشد تا شاهد آن مشکلات در منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان نباشیم.
نماینده شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس ضمن تشکر و قدردانی از همه کسانی که ایده استقرار منطقه ویژه اقتصادی در لاهیجان را مطرح و از آن پشتیبانی کردند یادآور شد: منطقه اآزاد انزلی قرار بود در اوایل دهه ۸۰ به بخش خصوصی فروخته شود اما به دلایل مختلف این کار انجام نشد.
آقازاده محدودیت‌های گیلان در حوزه زمین و اراضی جهت اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری را متذکر شد و خاطرنشان کرد: زمین و ساحل چیزی نیست که بتوان در گیلان به راحتی درباره آن تصمیم‌گیری کرد بنابراین باید همه مشورت‌ها و کارشناسی‌ها انجام و یک طرح جامع تهیه شود تا پس از آغاز به کار و حین شروع فعالیت شاهد ایجاد مشکل در منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان نباشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه