سید احمد خاتمی در همایش امت همراه امام مطرح کرد:

ضرورت بسترسازی برای حضور گسترده مردم در انتخابات و پاسخ به شبهات

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری مشارکت حداکثری سبب اقتدار نظام اسلامی و مأیوس شدن دشمنان می‎‌شود، گفت: بسترسازی برای حضور گسترده مردم و پاسخ به شبهات برای ما است.

ضرورت بسترسازی برای حضور گسترده مردم در انتخابات و پاسخ به شبهات

به گزارش  خبرنگار هشت دی، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در همایش امت همراه امام در سالن اجتماعات شهدای ناجا رشت، با بیان اینکه روحانیت در نظام اسلامی سرافراز و محبوب هستند، اظهار کرد: روحانیت در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی همواره حضور داشته و در این راه مجاهدت‌های زیادی کرده‌اند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بیشترین تاکید امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بر مسأله حضور در انتخابات است، افزود: مشارکت حداکثری سبب اقتدار نظام اسلامی و مأیوس شدن دشمنان می‎‌شود.

وی با بیان اینکه دشمنان در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای علیه انتخابات ریاست‌جمهوری هجمه فراوان وارد می‌کنند، تاکید کرد: دشمن در هیچ دوره‌ای به اندازه انتخابات پیش رو، برای حضور سرد مردم تلاش نکرده است.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه در برابر پیامبر اکرم(ص) و اهل‌بیت(ع) سه جبهه مخالفان، اسلام‌شعاران و وفاداران بوده است، خاطرنشان کرد: بیش از یک هزار و ۵۰۰ آیه قرآن کریم مربوط به دشمن‌شناسی است.

اسلام شعاران امام حسن(ع) رابه نرمش قهرمانانه مجبور کردند

امام جمعه موقت تهران در بیان ویژگی های اسلام شعاران، تصریح کرد: همین اسلام شعاران امام حسن(ع) رابه نرمش قهرمانانه مجبور کردند.

وی با اشاره به بحث امت همراه امام ابراز امیدواری کرد: ۲۸خرداد جلوه این همراهی است، خط آشکار و صریح ولایت مشخص و تکلیف ما که لباس خدمت به دین را پوشیدیم بسترسازی برای حضور گسترده مردم و پاسخ به شبهات است.

خاتمی ادامه داد: نظام، نظام جمهوری اسلامی و شورای نگهبان حاصل جمهورند و تمام کسانی که به قانون اساسی رای دادند یعنی شورای نگهبان را قبول دارند. و متن قانون شورای نگهبان و این دوازده نفر پشتوانه قانون اساسی و پشتوان قانون اساسی مردم و مقام معظم رهبری است.

برخی خود را تجلی جمهوریت می دانند

وی تصریح کرد: برخی خود را تجلی جمهوریت می دانند و اگر تایید نشوند می گویند این جمهوریت نیست، این در حالی است که جمهور یک باند یا یک گروه نیست و شامل همه مردم است.

خاتمی به ضرورت آگاهی بخشی به عموم مردم در خصوص انتخابات و نظارت شورای نگهبان اشاره و تصریح کرد: بصیرت‌افزایی در این خصوص سبب افزایش مشارکت در انتخابات می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه