تجلیل از ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش زورخانه ای گیلان به مناسبت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی

در آیین گرامیداشت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی از ۲۵ورزشکار و پیشکسوت ورزش زورخانه ای گیلان در زورخانه فردوسی رشت قدردانی شد.

تجلیل از ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش زورخانه ای گیلان به مناسبت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی

به گزارش ۸دی،حجت الاسلام سعید مهدوی،  مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان در آیین گرامیداشت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی که با حضور جمعی از مسئولان ، پیشکسوتان و قهرمانان ورزش زورخانه ای و مسئولان استانی در زورخانه فردوسی رشت برگزار شد، بر لزوم ترویج فرهنگ پهلوانی تاکید کرد و گفت: ورزش پهلوانی تاریخ و فرهنگ ایرانی اسلامی است و باید تلاش شود که این ورزش در استان و کشور بیش از پیش ترویج شود.

او افزود: پرداختن به مرام پهلوانی موجب ترویج فرهنگ احترام ، انسانیت ، گذشت و کمک به هم نوع می شود و باید این فرهنگ پهلوانی میان نسل جوان گسترش یابد.

 در مراسم جشن پهلوانی با دکلمه خوانی و سرود اشعار در مدح خداوند و ائمه اطهار به ویژه امیر مومنان حضرت علی (ع)  و همچنین با ضرب و نوای مرشدان، ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش پهلوانی و  زورخانه ای،  آیین های خاص این ورزش باستانی را برای معرفی هرچه بیشتر به نمایش گذاشتند.

در  آیین گرامیداشت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی ، انجمن پهلوانی و کارگری استان گیلان به عنوان ۳ استان برتر کشور از سوی  فدراسیون کارگری و انجمن پهلوانی کشور انتخاب شد.

 عباس پاک نهاد ، رئیس انجمن پهلوانی و زورخانه‌ای کارگران استان گیلان، کسب  این مقام  برتر و حضور انجمن پهلوانی و کارگری  گیلان در جمع  یکی از ۳ استان برتر  کشور را که برای اولین بار در تاریخ ورزش پهلوانی‌کارگری اتفاق افتاده است حاصل تلاش و همت ورزشکاران این ورزش باستانی اعلام کرد و گفت:  این عنوان مهم افتخاری است که تقدیم  مردم گیلان خواهم کرد.

در پایان همچنین در این مراسم از ۱۵ ورزشکار و ۱۰ پیشکسوت ورزش پهلوانی و  زورخانه ای گیلان تجلیل شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه