برپایی همایش ادبیات پایدار برای انتقال رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس

همایش ادبیات پایدار با هدف انتقال دلاورمردی‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس به نسل جوان؛ امروز در دانشگاه آزاد رشت برگزار شد.

برپایی همایش ادبیات پایدار برای انتقال رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس

به گزارش ۸دی،مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: ادبیات پایدار بیانگر رشادت‌های ۸ سال دفاع مقدس دلاور مردان ایران است که این رشادت‌ها باید به عنوان منبع ارزشمند و ایجاد انگیزه به نسل جوان انتقال داده شود.
سرهنگ حسین مصطفی پور افزود: ادبیات پایدار در تمام حوز‌های فرهنگی، هنری، سینما و ادبیات باید بیان شود و از اساتید فعال در حوزه ادبیات دعوت شده تا در حوزه نویسندگی آثار جنگ را بیان کنند.

مسوول نهاد نمایندگی در دانشگاه آزاد گیلان گفت: ادبیات، مواد اولیه اندیشه را فراهم می‌کند و برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس ادبیات می‌تواند تاثیر گذار باشد.

حجت الاسلام صفوی ادامه داد تحقیق در ادبیات پایداری عزت می‌آفریند و ذلت را از بین می‌برد و ادبیات پایداری برگرفته از قرآن است.

ابراهیم صفری رئیس دانشگاه فرهنگیان گیلان هم گفت: همایش ملی ادبیات پایدار با هدف تحلیل و بررسی این نوع ادبیات و معرفی جدیدترین یافته‌های پایداری است.

وی افزود: از مجموع مقالات ارسالی به دبیر خانه ملی ادبیات پایدار ۲۰ مقاله و سخنرانی در حوز‌های مختلف انتخاب شده است که در قالب کتاب چاپ می‌شود و به همایش کشوری ارسال خواهد شد.

در این همایش از ۱۵ عنوان کتاب از آثار نویسندگان گیلان در حوزه دفاع مقدس رونمایی شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه