"عباس سلیمی نمین" در دانشگاه پیام نور رشت:

فردگرایی آسیب احزاب سیاسی ایران است/ ضرورت آگاه سازی جامعه نسبت به قانون شکنان

“عباس سلیمی نمین” مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با بیان اینکه فردگرایی آسیب احزاب سیاسی ایران است گفت: افرادی که به ساختار شورای نگهبان تن نمی‌دهند پدیده جدیدی هستند که می‌بایست جامعه را برای مواجهه با آن آماده کنیم و با آگاهی سازی مردم آسیب‌های ناشی از آن را به حداقل برسانیم.

فردگرایی آسیب احزاب سیاسی ایران است/ ضرورت آگاه سازی جامعه نسبت به قانون شکنان

به گزارش خبرنگار هشت دی، “عباس سلیمی نمین” صبح امروز در همایش “انتخابات و دولت جوان حزب اللهی” با بیان اینکه پس از دولت احمدی نژاد توهم رئیس جمهوری شدن در اذهان بسیاری از افراد شکل گرفت اظهار کرد: احزاب کشور کارکرد همه جانبه ندارند و عمدتا بهره مندی دارند تا بهره دهی و جایی که باید به وظایف خود عمل کنند کوتاهی می‌کنند.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با اشاره به اینکه اگر احزاب کارکرد همه جانبه نداشته باشند منفت طلب می‌شوند تصریح کرد: توهم داشتن توانایی ریاست جمهوری در برخی به حدی است که حتی توانمندی جسمی این کار را ندارند اما سودای ریاست جمهوری دارند و این امر نشات گرفته از عدم التزام به ساختار جمعی است.

وی با بیان اینکه سایر کشورها درخصوص انتخابات مشکلی ندارند اما کشور ما نزدیک ایام انتخابات دچار التهاب و نگرانی است افزود: این نگرانی‌ها ناشی از این است که ما به کار جمعی تن نمی‌دهیم.

سلیمی نمین عدم موفقیت جریان اصولگرایی و حتی اصلاح طلب در انتخابات را مربوط به سابقه ضعیف در کار اجرایی دانست و خاطرنشان کرد: فرد گرایی تاثیرات منفی زیادی در این خصوص دارد و اینکه از یک حزب چند شخص معرفی می‌شود به همین موضوع برمی‌گردد.

شورای نگهبان اشخاص را بر اساس اسناد تأیید صلاحیت نمی‌کند

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با بیان اینکه شورای نگهبان بر اساس اسناد برخی اشخاص را تایید صلاحیت نمی‌کند اضافه کرد: گاهی اوقات شورای نگهبان در برخی موارد استنباطی عمل می‌کند که در این حوزه امکان وقوع خطا وجود دارد اما قانون باید یک جایی این موضوع را ببندد تا روند پیشرفت کار و برگزاری انتخابات مختل نشود.

وی با اشاره به افرادی که به ساختار شورای نگهبان تن نمی‌دهند عنوان داشت: این موضوع پدیده جدیدی است که می‌بایست جامعه را برای مواجهه با آن آماده کنیم و با آگاهی سازی مردم آسیب‌های ناشی از آن را به حداقل برسانیم.

سلیمی نمین با اشاره به خطر قانون شکنی احمدی نژاد تصریح کرد: احمدی نژاد با شیوه‌های مختلف و هوشمندانه پیام اینکه ظرفیت تاثیرگذاری در انتخابات را دارد صادر می‌کند و اگر قشری را به خیابان بکشاند می‌تواند نیروهای معاند را نیز به خود اضافه کند.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با بیان اینکه وقتی از طریق کار جمعی به نتیجه می‌رسیم مواهب زیادی را به دست می‌آوریم گفت: مواهب کار جمعی دغدغه‌های قبل و بعد از انتخابات را برطرف می‌کند و فرد منتخب که دارای نقاط قوت و ضعف است قابل اصلاح و تاثیرگذاری است.

وی ادامه داد: انتخاب افراد متملق و فرصت طلب آسیب‌های زیادی برای جامعه دارد اما کار جمعی برای انتخاب شخص اصلح در نهایت به نفع مردم و جامعه است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه